Bab 28

3.9K 257 3
                                    

“Apa lagi ujian yang engkau mahu berikan kepadaku Ya Allah!!!” rintih hati Riz bersama linangan air mata.

Di Kafe Lemenord

“Pahal kau nak jumpa aku ni bro?” tanya Irfan

“Jap! Oder makanan la dulu baru aku cerita.” Kata Asy.

“Cun!”

“Miss! Order please!” Panggil Asy dan melambaikan tangannya sedikit kepada pelayan kafe tersebut.

“Yes Sir!”

“Chicken rice dua and lychee dua.” Pesan Asy. Senang apabila makanan kegemaran mereka sama. Pelayan tadi sudah pun berlalu pergi.

“Ha! Apahal nak jumpa aku?” tanya Irfan, adik kembarnya.

“Ingat lagi Riz?” tanya Asy.

“Gila kau tak ingat!! Lagi-lagi masa tukar tempat. Aku blur gila nak jawab apa kau tau tak!!” Semangat Irfan menjawab.

“Kau dah tau cerita dia belum?” tanya Asy.

“Belum! Kenapa dengan dia? Macam lain je bunyi!”

“Ayah dia meninggal dua minggu lepas!” Kata Asy tenang.

“Innalillahiwainnailaihirojiun! Kenapa?” Soal Irfan pula.

“Kes tak puas hati syarikat la.” Kata Asy.

“Maksud kau?”

“Ada satu Syarikat ni, pemilik dia Ed. Dulu syarikat diorang ni maju. Tapi, lepas arwah Dato' Is buka syarikat dia, ekonomi syarikat Ed dah menurun. Disebabkan nak majukan balik ekonomi syarikat dia, dia rasuah arwah tapi arwah tak terima sebab arwah tahu tu kesalahan besar. Disebabkan tu, dia bunuh arwah.” Cerita Asy.

“Ouh! Macam tu! Habis apa masalahnya?” tanya Irfan pelik. Ya la! Pembunuh dah tahu tapi ada masalah lain!

“Riz kena culik! Jadi tebusan untuk satu juta!”

“What?!! Riz kena culik and kau boleh lenggang kat sini?!!”

Pap!!

Satu pukulan hinggap di kepala adiknya.

“Pahal kau pukul kepala aku ni!” Kata Irfan geram.

“Nak buat sesuatu kena tenang. Bukan kabut macam bini nak beranak!!” Balas Asy geram dengan sikap gopoh adiknya itu.

“Habistu apa plan kau?” tanya Irfan.

“Sebab tu la aku ajak kau blur! Kalau aku boleh fikir sendiri baik aku balik rumah tidur! Kau kan pakar dalam bab-bab macam ni!” Kata Asy.

“Oo.. Macam tu!” Irfan mengangguk-angguk.

“Aku ada sorang kawan ni. Dia pakar lagi la bab-bab macam ni. Maybe dia boleh tolong!” sambungnya lagi.

Asy merenung adiknya. Asyraf Irfan yang menyedari perbuatan abangnya itu bersuara lagi.

“Apa?” tanya Irfan.

“Alamat! Nama! Rumah! Pergi sekarang!” Kata Asy.

Asyraf Irfan menepuk dahinya kuat. Lupa pula jenis abangnya yang buat apa terang panjang lebar tapi alamat, nama dan rumah tak tunjuk jalan.

“Lain kali bagitau terus nama, alamat dengan tempat rumah dia sekali. Kau terang panjang lebar tu buat apa!” Kata Asy.

“Sorry! Jom!” Kata Irfan.

Kembar tersebut mula masuk ke dalam kereta masing-masing. Asy mengekori Irfan dari belakang. 40 minit kemudian, Kereta Irfan berhenti di sebuah rumah. Rumah yang sepertinya amat dikenali Asy. Irfan memberi salam. Asy mula berjalan ke arah Irfan. Setibanya dia di hadapan pintu, pintu tersebut dibuja oleh seseorang yang amat dikenalinya.

Bodyguardku Kembar?!! [ COMPLETED ]Where stories live. Discover now