Bab 35

5K 251 9
                                    

Kedengaran suara para tetamu bersorak riang. Tepukan gemuruh juga kedengaran.

“Are you happy now?” tanya Asy.

“Yes! Totally happy dear!” Jawab Riz.

“Thank you Asy!” sambungnya.

“Alhamdulillah!” Balas Asy. Dia bangun mengahadap isterinya. Riz dibawa ke dalam dakapan. Ubun-ubun isterinya dicium dan diusap lembut. Air mata kegembiraan Riz menitis satu persatu. Bersyukur ke hadrat ilahi kerana menghantarnya seorang insan yang menyayanginya setulus hati.

Ketika semua tetamu mula menjamu makanan, Asy dan Riz turun dari pentas. Riz menarik Asy ke luar dewan tersebut.

“Hey! Apa ni main tarik-tarik orang?” tanya Asy. Manakan tidak kalau dari tadi dirinya asyik diheret! Dia pun ada kaki nak jalan sendiri ok!

“Explain to me about that guy!” Ucap Riz.

“Which one?” tanya Asy sambil mengerutkan dahinya.

“That one!” Riz menunjuk Asyraf Irfan yang berbual bersama tetamu. Asy menepuk dahi.

“Gosh!! Sorry sayang! Lupa! Hehe! ASYRAF IRFAN!!!”

‘Pap!’

“Apa ni luku kepala suami. Tak baik tau! Adoii!!” Kata Asy sambil menggosok kepalanya. Boleh mereng otak! Dah la kuat!

“Saya tak suruh awak jerit. Tengok! Semua pandang! Haish!! Buat malu je!” Marah Riz. Asy menggaru kepalanya yang tidak gatal.

“Hehe! Sorry sayang!” Kata Asy. Riz menggeleng kecil melihat telatah suaminya. Nasib sayang!

“Ada apa bang?” tanya Asyraf Irfan setelah menghampiri mereka berdua. Satu senyuman diberikan kepada Riz. Riz membalas senyuman tersebut.

“Woi! Nak ngorat isteri aku ke? Aku reporg dekat awek kau kang!” Asy memandang adik kembarnya itu dengan pandangan tidak puas hati.

“Hell no! Sorang sudah la!” Balas Asyraf Irfan.

“Ni kenapa panggil adik ni?” sambungnya.

“Wait!! Adik! Abang! Don't say that both of you are..” Riz menekup mulutnya sambil.menggeleng kecil. Mata dibulatkan.

Asy tersenyum sebelum berkata.

“Yes! We are twin!”

“Oh goshh!! I can't believe it!! Sampai hati tak bagitau saya yang awak ada kembar!” Ucap Riz.

“Tak boleh! Nanti sayang terpikat dengan kembar abang. Takde chance la abang nak jadikan sayang isteri abang. Lagipun tak semua kawan abang tau yang abang ada kembar. Kawan baik abang je tau. Sanak-saudara. So, bila sayang tau nampak macam tak fair la pulak untuk orang lain. Adik abang belajar luar negara. Abang je yang belajar dalam negara sebab nak jaga ibu. ” Kata Asy ikhlas.

“So, apa nama kembar abang tadi? Asyraf Irfan? Hurm?” tanya Riz.

“Haah! Jangan terpikat pulak! Mentang-mentang la muka dia sama dengan abang. Lepastu nanti buat-buat tertukar suami. Bila tanya kenapa cakap tak boleh nak bezakan kembar abang dengan abang. Kan!” Asy mencebikkan bibirnya. Jealous detected!

“Amboi! Jauhnya fikir! Takde maknanya la nak tertukar suami. Kembarkan ada beza. Tengok la rambut korang berdua! Cara jalan! Cara pemakaian! Apa la awak ni!” Balas Riz. Jelingan diberikan. Jelingan manja gituw!!

“Nampak sangat sayang abang kan!” Sakat Asy.

“Malas layan!” Jawab Riz lalu mahu melangkah pergi. Belum sempat dia berpaling lengannya dipaut oleh suaminya. Riz membetulkan posisinya kembali menghadap Asy. Kepala ditunduk.

“Look at me sayang! Pandang mata abang please!!” Kata Asy. Riz memandang tepat ke dalam mata Asy.

“Abang nak minta maaf kalau selama ni abang ada buat silap dengan sayang! Abang marah sayang ke tengking sayang ke. Abang minta maaf ye. Mulai dari hari ni, abang nak sayang panggil abang abang dan abang akan panggil sayang sayang ya.” Ucap Asyraf Arfan.

“Hmm!! Macam mana ek?!” Riz berpura-pura berfikir.

“Tengok la dulu!” Sakat Riz.

“Sayang!!” panggil Asy manja. Hidung Riz ditarik. Riz tergelak. Tiba-tiba ada satu cahaya berkelip.

“Eii!! Ambil gambar orang tak minta izin!” Riz menjerit kecil memarahi Asyraf Irfan kerana curi-curi mengambil gambar mereka.

“Natural candid?” Asyraf Irfan mengangkat kedua-dua belah bahunya. Satu kenyitan diberikan kepada Riz.

“Ehem!!” Asy berdehem.

“Orang guray je la. Apa la abang ni. Cemburu tahap gaban. Riz tergelak manakala Asy membuat muka seposennya itu. Asyraf Irfan menggunakan peluang tersebut untuk mengambil gambar mereka berdua. Biar natural candid gituw!

Kebahagiaan mula tercipta. Jika dia telah ditetapkan sebagai jodoh kita, dia akan menjadi milik kita. Percaya pada jodoh. Inshaallah segala yang diharapkan bakal berlaku!

~TAMAT~

-------------------------------------------------------------
- Author's note! -

Hye readers!! Yeay!  Finally story ‘Bodyguardku Kembar?!! ’ tamat jugak.  Thanks kepada yang support Yin dari first Yin tulis novel ni sampai la novel ni tamat. Kalau ada typo tu sorry la ek!  Btw,  teruskan support Yin ok! Inshaallah raya ni ada novel baru pulak yang Yin akan publish!  So,  sesape nak baca novel baru Yin bolehla jenguk-jenguk wall Yin ok!  Hehe!  Nak taip pendek je tapi terpanjang la pulak!  Thanks kepada yang Vote and Comment semua tu.  Yin hargai sangat-sangat!  Ok bye!! :)

Bodyguardku Kembar?!! [ COMPLETED ]Where stories live. Discover now