17. 》Hamis nyomon《

270 21 18
                                    

/Pléhpofa/

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

/Pléhpofa/

Töprengve olvastam a kezemben tartott kincses térképet, amin egy különös rejtvény állt.

„Hol a víz partot ér, 
Hol hajlik a főnöki térd, 
Elkezdeni onnan ér.

Innen fürkészd a közelt és a távolt, 
S lásd, ahol a víz csonttá vált.

Ha Magnit hívod, nem jól teszed  
Freya mutat utat neked.

A világ peremén, 
Hol tenger zúg alul, 
A kígyó szájában 
Újabb kulcs lapul.

Jó a csillag, ha együtt áll, 
Ha nincs együtt, csak veszélyt talál.

Valami tiszta, 
Valami kemény, 
Magadat figyeld  — 
És van még remény."

— Vajon mit jelenthet? — gondolkoztam hangosan.

— Zagyvaság az egész — szólalt meg mellettem Bélhangos. — Ha engem kérdezel, Hamis egy igazi gyogyós volt.

Alvin pozitívabban állt hozzá.

— Szerintem az eleje egyértelmű. Egy tengerpartról beszél, ott kell kezdeni.

— Jó, de mit érthet az alatt, hogy „Hol hajlik a főnöki térd"? — tárta szét a karját Bélhangos.

„Hol hajlik a főnöki térd"... — ismételgettem. — Talán arra céloz, amikor a főnök leszáll a hajójáról. Végül is, olyankor behajlik a térde.

— Azt mondod, nézzük meg a kikötő környékén? — kérdezte Alvin.

— Egy próbát megér.

Mivel jobb ötletük nem volt, a kikötőhöz tartozó partszakaszon kötöttünk ki.

„Innen fürkészd a közelt és a távolt, s lásd, ahol a víz csonttá vált" — olvasta fel a papírról Alvin.

— Hogy válhatna a víz csonttá? — értetlenkedett Bélhangos. — Talán arra a helyre céloz, ahol a vízi élőlények meghalnak?

— Nem hiszem — ráztam a fejem. — Annak semmi értelme nem lenne. A vízi élőlények az óceánon belül bárhol meghalhatnak.

— És mi van, ha a vízben lévő sziklákra gondol? — dobta fel az ötletet Alvin. — Végül is, a szikla kemény, mint a csont.

— De a kő időtálóbb, a csont hamarabb elporlad. Hé, mi van, ha a homok? — jutott eszembe. — Hiszen itt, a tengerparton temérdek homok van, ami szilárd talajt jelent a víz után.

Sárkányszív - Így neveld a sárkányodat fanfictionWhere stories live. Discover now