POV SKY:
Louis, Harry en ik zitten in de zetel, ik in het midden en Louis rechts van mij, Harry links. De deurbel gaat, dat zal Gemma zijn. Vandaag gaan we shoppen. Ik kijk er wel naar uit, maar ik heb Gemma nog nooit gezien.. Harry gaat van de zetel af en opent de deur. Ik hoor hem iemand begroeten. "Heb je er zin in?" Vraagt Louis, die zijn hand op mijn bovenbeen legt. Ik knik en glimlach. "Ik heb geld in je portemonnee gestoken." Zegt hij. Ik zucht. "Ik weet dat je het niet leuk vind, maar je moet een kleed betalen waarvoor jij het geld niet hebt." Zegt hij. "Moet dat een kleed zijn? Mag het geen nette broek en een mooi bloesje zijn?" Vraag ik geïrriteerd. "Ja, het moet een kleed zijn." Zegt hij. Weer zucht ik. "Waarom heb je eigelijk niet graag kleedjes aan?" Vraagt hij. "Het is gewoon niet makkelijk. Je moet altijd opletten, of je op je jurk stapt, of ervoor zorgt dat niemand je onderbroek ziet. Het is niet makkelijk." Zeg ik geïrriteerd. Op dat moment komt een meisje van ongeveer 20 binnen. "Hey! Ik ben Gemma." Zegt ze met een warme glimlach. Ik glimlach terug. "Ik ben Sky." Zeg ik. "We gaan waarschijnlijk veel winkels doen, dus kunnen we gaan?" Vraagt Gemma,met een grote glimlach op haar gezicht. Ik knik. Ik ga recht staan en geef Louis een snelle knuffel. Ook geef ik Harry een snelle knuffel. "Bye Guys." Zeg ik. We lopen de deur uit en ik sluit hem.
"Dus, jij en Louis he?" Vraagt ze grijnzend, direct als de deur gesloten is. Ik glimlach klein. "Louis en ik zijn gewoon vrienden." Zeg ik. "Dat zegt iedereen." Lacht ze. "Serieus, er is niets tussen ons." Zeg ik terwijl we de auto instappen. "Waarom lag zijn hand dan op je been?" Vraagt ze lachend. "Hij vroeg me gewoon of ik zin had in het shoppen." Zeg ik. "Whatever." Zegt ze, nogsteeds grijnzend. We rijden de oprit af. "Met wie ben je eigelijk het best bevriend van de jongens?" Vraagt ze, terwijl ze de muziek zachtjes aanzet. "Wel, Louis en ik zijn beste vrienden, en ik kan ook echt goed omgaan met Niall. Maar ik ben bevriend met al de jongens." Zeg ik. Ze knikt, ogen gefocust op de weg. "Even over de Brits. Wil je een lang of een kort kleed?" Vraagt ze. Ik denk even na. "Ik weet het niet... Een kort is wel makkelijker, maar niet te kort." Zeg ik. Weer knikt ze. "Ik denk dat een zwart, een blauw of een wit je wel goed zou staan. Met je bruine haar denk ik dat dat goed zou staan." Zegt ze. Ik knik. "Liever geen wit." Zeg ik. Ze knikt. Al snel zijn we gestopt op een parking. Het is een soort winkelcentrum, met allemaal chique kleding en handtassen. We lopen naar binnen. "Zullen we daar beginnen? Dan kunnen we het gangetje afgaan." Zegt Gemma. Ik knik. We lopen de eerste boutique binnen.
We zijn al verschillende winkels binnen geweest, maar we vinden niet bepaald mooie kleren. We gaan de volgende winkel binnen. Ik zie een eenvoudig zwart jurkje hangen. Terwijl Gemma naar een blauw kleed is aan het kijken, loop ik naar het kleedje toe. Ik raak het voorzichtig aan.
Gemma komt naast me staan. "Pas het." Zegt ze. Ik knik. Ik neem het van het rek en loop naar de pashokjes. Ik ga naar binnen en trek het aan. Ik doe de rist dicht en bekijk mezelf in de spiegel. "Sky?" Hoor ik Gemma vragen. Ik doe het gordijn open en loop op blote voeten naar buiten. "Staat je goed." Zegt ze glimlachend. "Sta eens op je tippen." Zegt ze. Ik doe zoals gevraagd. "Als je nog zwarte hakken draagt, is het compleet." Zegt ze. Ik glimlach en ga weer plat staan. "Neem die." Zegt ze. Ik kijk nog eens naar het kleed en knik. Ik doe weer mijn gewone kleren aan en stap naar de balie. Ik betaal het kleedje en loop met een zakje in mijn hand, naar buiten. "Gaan we nu schoenen kopen?" Vraagt Gemma. "Oké, goed." Zeg ik. We lopen naar een schoenenwinkel. "Hakjes dus." Mompel ik. We lopen direct naar de hakken toe. Ik kijk een rij in en geloof me, dat zijn heeeeel veeeeel schoenen. Ik zucht zachtjes. Uiteindelijk zie ik leuke schoenen staan. Ik neem ze vast. "Sky. Hakken, geen All Stars." Ik zucht en zet de schoenen terug. "En deze?" Vraagt Gemma, terwijl ze leuke hakjes omhoog houd. Ik knik en neem ze aan. Ik ge zitten en doe de schoenen aan.
"Als ik nu nog kan lopen zonder mijn nek te breken zou het geweldig zijn." Mompel ik. Ik ga voorzichtig rechtstaan. "Ga je nog wandelen, of niet?" Lacht ze. Ik zet zorgvuldig een paar stapjes. Ik bedoel, ik kan op hakken lopen, maar alleen die op mijn All Stars. Ik zet nog wat stappen en na een tijdje gaat het veel makkelijker. "Die moet je kopen!" Zegt ze. "Dat is dan mijn eerste paar echte hakken." Zeg ik grijnzend. Ik ga weer zitten en doe de schoenen uit en steek ze weer in de doos. Ik kijk naar de prijs. "Ik leg wel bij." Zegt ze. "Je hoeft niet pe-" "Sky. Ik leg wel bij." Zegt ze. Ik zucht en ge dacht staan, nadat ik mijn schoenen weer aan heb gedaan. We lopen samen naar de kassa en betalen elk de helft. We lopen weer naar buiten. "We hebben alles eigenlijk... Gaan we naar huis?" Vraagt Gemma. Ik knik. We lopen naar de auto. "Weet je al hoe je je haar gaat doen?" Vraagt ze geïnteresseerd. "Waarschijnlijk half opgestoken, iets simpels denk ik." Zeg ik bedenkelijk. "Ook al ben ik zeker dat je zelf je make-up kan doen, vraag aan Louise voor iets en je haar te doen." Zegt ze. Ik knik. We stappen de auto in.
Het volgende moment staan we aan de voordeur te wachten op iemand die opendoet. Zayn doet de deur open en we lopen naar binnen, nadat we elkaar hebben begroet. Ik zet de twee tassen in de gang en we lopen door naar de tuin, waar iedereen zit. Alleen, er is geen plaats meer. "Hey! Hebben jullie gevonden wat je moest hebben?" Vraagt Harry. Ik knik. "Mag ik je kleed zien?" Vraagt Louis hoopvol. Ik glimlach klein. "Sorry. Maar nee." Zeg ik. Hij pruilt. Gemma gaat op Harry's schoot zitten. Ik kijk de kring rond. Er is geen plaats voor mij meer om te zitten. Niall opent zijn armen. Ik ga op zijn schoot zitten. Ik neem mijn gsm en open twitter. Er is een foto van mij en Gemma. Er staat een tekst bij. 'Gemma Styles en Sky Tomlinson zijn samen gespot, shoppen in het winkelcentrum. Aan de kleding en de schoenen die ze gekocht hebben te zien, is Sky gaan shoppen voor de Brit Awards. Gemma en Sky lijken goed overeen te komen en best goede vriendinnen te zijn. Lees meer in het artikel —>' Na een tijdje op twitter gescrold te hebben, heb ik er genoeg van en leg ik mijn gsm weg. We hebben nog een gezellige avond met de jongens en Gemma.
JE LEEST
Adopted by One Direction
FanficSky word geadopteerd door de 5 jongens van One Direction. Het leven met 5 popsterren is niet makkelijk, dat weet iedereen. Paparazzi's, roddels en haat, spelen dan ook een grote rol in haar leven. Haar leven zal nooit meer het oude worden, dat is ze...