Part 8

400 11 1
                                    

POV SKY:

Ik word wakker in mijn bed, ik kan me niet meer herinneren dat ik naar boven ben gegaan gisteren... Oh ja, ik ben in slaap gevallen op Harry zijn schouder. Mijn ogen worden groot. Snel kijk ik naar mijn kleren en zie ik dat ik GELUKKIG mijn kleren van gisteren nog aanheb. Ik stap uit bed en loop naar de badkamer. Ik zet de douche aan. Ik kleed me uit tot aan mijn ondergoed en kijk in de spiegel. Wauw wat ben ik dik. Ik kijk naar m'n gezicht. Mijn haren zijn in een warrige staart en make-up zit helemaal over mijn gezicht. Ik neem een watje en make-up remover. Ik haal mijn make-up eraf. Ik laat mijn haar los en kam het. Nog steeds ben ik lelijk, maakt niet uit hoe hard ik mijn best doe. Ik zucht. Er rolt een eenzame traan over mijn wang, die ik ruw wegveeg. Ik doe mijn ondergoed uit en stap onder de douche. Na een lange douche ga ik van onder het water vandaan. Ik droog mezelf af en wikkel de handdoek rond me. Ik kam mijn haren en droog ze met de föhn. Ik wandel naar mijn kast. Ik neem een makkelijke short, een losse tanktop en een cozy trui. Ik trek ze aan. Ik neem wollen sokken en ook die trek ik aan. Ik wandel naar beneden. "GOEIEMORGEN!" Roept Louis. "Waarom ben jij zo happy?" Vraag ik voorzichtig. Hij haalt zijn schouders op. Ik ga naar de keuken en in plaats van eten, neem ik koffie. Mooi niet dat ik vandaag iets ga doen. "Goeiemorgen Sky." Zegt Harry slaperig. "G'morning." Zeg ik zachtjes. Ik ga naar de zetel en plof erin. Ik neem mijn gsm van de tafel en open Instagram. Ik heb allemaal gemene reacties op de foto van gister. Gister heb ik een foto gemaakt aan het kampvuur en op Instagram gezet. Het is bijna allemaal haat. Dit zijn er een paar van: 'Ja joh, schep maar lekker op!' 'Ze hebben je gewoon geadopteerd omdat ze je zielig vonden.' 'Je voelt je te goed over andere mensen. Bitch' 'Stop met hopen kind! Het zijn je vrienden niet, ze MOESTEN je adopteren van het management. Je bent voor populariteit.' Die laatste kwam hard aan. Ik krijg tranen in mijn ogen, ik knipper een paar keer, zodat de tranen weggaan. "Zijn er nog nieuwtjes?" Vraagt Louis, die naast me komt zitten. "Euhm.. Nee." Zeg ik hees. Ik sluit Instagram af en open twitter dan maar. Maar daar is het alleen maar erger.. de reacties op mijn laatste tweet zijn ondraaglijk. Als ik die woorden zou herhalen zou Liam me dood schieten. Maar waarom zou hij dat niet doen? Ik bedoel, vermoord me maar direct, iedereen zou veel gelukkiger zijn. Ik, zou veel gelukkiger zijn. Ik leg mijn gsm weg. Ik loop naar de keuken, waar Niall zit. "Niall, waar ligt je gitaar?" Vraag ik zachtjes. "Uh.. Boven in mijn kamer. Sky is er iets, je lijkt wel overstuurd ofzo." Zegt hij bedenkelijk. "Euh nee, alles is goed." Zeg ik hees. Ik wandel naar boven. Ik open voorzichtig zijn kamerdeur. Wow zijn kamer ligt rommelig. Al snel zie ik de gitaar staan. Ik neem hem uit zijn houder z'n wandel ermee naar mijn kamer. Ik neem mijn schetsboek en potlood en loop naar beneden.

Ik wandel direct door naar de tuin. Ik loop helemaal naar achter. Ik leg de gitaar op een brede tak in een boom. Ik klim er in en ga op die tak zitten. Ik leg mijn boek en potlood naast me en begin de eerste akkoorden van 'stort of my life' te spelen. De tekst komt in me op en ik schrijf het in mijn schetsboek, op de pagina waar de rest van de tekst ook op staat. Niet veel later is het lied volledig af. Ik speel het liedje over en over. Mijn stem is hees, dat heb ik altijd als ik heb gehuild of ga huilen. Het klinkt geweldig, maar de tekst is... De tekst gaat over de verhalen die ik niet kan verwoorden en de dingen die altijd in mijn hart blijven zitten. Ik wil de laatste zin veranderen, maar mijn boek valt naar beneden. Ik zucht. "Je hebt wat laten vallen." Ik schrik en slaak een klein gilletje. Ik kijk achter me en zie Louis staan, die mijn boek heeft opgevangen. Ik zucht. "Ja, Thanks." Zeg ik zachtjes. Hij geeft me mijn boek terug. Hij klimt ook in de boom, en gaat op de tak voor me zitten, met zijn gezicht richting mij. "Sky, wat is er?" Vraagt hij me na een stilte. "Niets." Zeg ik fronsend. "Sky. Je hebt nog niets gegeten, je nam koffie en dat is iets wat je normaal niet doet, je bent niet hyperactief, je bent al de hele tijd hees en je praat zacht. Sky, er is wel iets." Zegt hij. Ik zucht weer. "Het is niets, oké. Alles is oké." Zeg ik. "Sky je hebt geen All Stars aan." Zegt hij. Daar heeft hij wel een punt. Ik zucht. Hij kijkt me onderzoekend aan. "Geef me je gsm eens." Zegt hij opeens. Ik frons, maar doe wat hij heeft gezegd. "Mag ik op je twitter kijken?" Vraagt hij. Ik knik en kijk naar mijn polsen. "Sky.." Ik wil hem niet aankijken. "Sky kijk me aan." Zegt hij lief, maar weer weiger ik hem aan te kijken. "Haat krijgen we allemaal. Elke dag, keer op keer, opnieuw en opnieuw. Maar we trekken er ons niets van aan, want al de haters zijn gewoon jaloers. Pleas, Sky, trek er je niets van aan?" Vraagt hij lief. Ik kijk hem voorzichtig aan. Ik glimlach klein.

"Dat was een mooi liedje van net." Zegt hij om over een ander onderwerp te beginnen. "Uh.. Thanks." Zeg ik. "Story of your life huh? Hoor je waarschijnlijk wel vaker, dat je liedjes goed zijn." Zegt hij. "Eigelijk.. Niemand heeft mijn liedjes ooit gehoord." Zeg ik. "Waarom niet? Je bent geweldig." Ik haal mijn schouders op. "Ik vind het niet leuk om te zingen voor mensen die geen familie zijn." Zeg ik. "Maar gister heb je wel voor ons gezongen. Waarom wel?" Vraagt hij. "Familie zijn niet degene waarmee je geboren bent, maar degene waar je voor sterft." Zeg ik. Hij glimlacht. "Kom, we gaan wat eten." Zegt hij. Ik glimlach en spring uit de boom. Ik neem mijn boek en potlood van de tak en loop zo snel mogelijk naar binnen. "Hey Sky, je ziet er al wat vrolijker uit." Zegt Niall. Ik glimlach klein. Ik neem een croissant en prop hem in mijn mond. Misschien gaat vandaag toch niet zo erg worden...

A/N Hey Hey!
Zo! Hier is het nieuwste hoofdstukje! Sorry dat ik zo lang niet heb kunnen uploaden, maar hier is dus het nieuwe hoofdstuk, met dubbel zo veel woorden! Volgende week begin ik school weer, dus zal ik minder uploaden, maar wel nogsteeds wekelijks.
Hope you all have a great day. 💋❤️

-xXx- L

Adopted by One DirectionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu