Part 13

356 9 0
                                    

POV SKY:

Ik zet mijn beanie op en gooi mijn rugzak over mijn schouder. Louis en ik wandelen naar de auto. Ik ga zitten en zucht. Louis begint te rijden. Als we op school aankomen kust hij mijn voorhoofd. "Succes op school." Zegt hij terwijl ik uitstap. "Thanks." Zucht ik. Ik gooi de autodeur dicht. Ik adem diep in en wandel de school binnen. Ik ga naar mijn kluisje. "Hey Sky! Waarom was je gister niet op school?" Vraagt Emma. "Gister heb ik de ouders en zusjes van Louis ontmoet." Zeg ik. Ze knikt. Ik neem de juiste boeken en we lopen samen naar een bankje. "Euhm, Em?" Vraag ik haar aandacht. Ze kijkt me aan terwijl we gaan zitten. "Ik denk niet dat ik naar het schoolbal ga morgen." Zeg ik. Haar ogen worden groot. "Wat! Maar waarom niet?!" Roept ze. "Wel, ik heb helemaal niemand om mee te gaan. Plus, ik heb geen kleed." Zeg ik. "Wel, na school, gaan we shoppen, en ik fix vandaag nog wel een date voor je." Zegt ze. Ik glimlach klein. "Em tis oké, ik-" Maar ik word afgekapt. "Geen gemaar. Ik fix dat hier wel." Zegt ze. Ik zucht. Ze loopt naar een groepje jongens. Ik neem mijn gsm en sms de jongens.

'Jongens, help. Van Emma MOET ik mee naar dat stomme schoolbal van morgen en ik wil echt niet gaan omdat ik geen date en geen kleed heb. Plus, het is nutteloos. Nu is ze één of andere date voor me aan het 'fixen' en nu zit ik ermee vast. Mag ik van jullie school morgen spijbelen zodat ik niet hoef te gaan? Love you guys' Stuur ik ze snel.

Op dat moment komt Emma terug. "Wel je bent wel erg hulpzaam hoor, ik zeg ze dat je een heel sociaal kind bent, we kijken naar je en je bent bezig met je gsm." Zegt ze. Ik zucht. "Niet mijn schuld." Zeg ik. Ik krijg een berichtje terug. 'Als je echt niet wilt gaan, begrijpen we dat. Maar laat Emma het tenminste proberen te fixen, als je een date hebt en je mag hem + je hebt een kleed, moet je gaan. Zo niet, dan hoef je niet te gaan.' Stuurt Harry me. Ik zucht. Jep, ik ben dus gedoemd. Dan gaat de bel en loop ik naar de les.

Al de hele dag staan er verschillende jongens voor m'n neus, maar geen van hen mag ik echt. Emma en ik zitten nu naast elkaar op een bankje. We hebben het laatste uur vrij, Maar Harry kan me pas op het normale uur komen ophalen omdat ze in de studio waren. "Ik geef het op." Zegt Emma opeens. Mijn ogen worden groot. "Echt?" Vraag ik hopend. Ze knikt. "Alle leuke jongens hebben al een date, of jij wilt ze gewoon niet. Ik geef het op." Zegt ze, waarna ze een hap van haar broodje neemt. "Je hebt gelijk. Vind je het erg als ik gewoon niet naar het stomme bal ga?" Vraag ik. "Je vind het echt niks he?" Lacht ze. Ik schud glimlachend mijn hoofd. "Nee, ik vind het niet erg." Zegt ze. Ik glimlach klein. De laatste schoolbel gaat, dus Emma en ik lopen de school uit. Ik zie Harry al aan de auto staan. Ik doe het teken naar Emma dat ze mee moet komen. "Hey hazza. Mag Emma blijven slapen?" Vraag ik. Hij knikt en glimlacht. Emma staat knalrood, best een grappig zicht. Ik geef haar een klein stootje, als teken dat ze wat moet zeggen. "Uh ja, ik ben Emma." Zegt ze snel. Hij grijnst. "Ik ben Harry." Zegt hij. Ik grijns. We stappen in de auto. "En Sky, ga je naar het bal?" Vraagt hij direct, naar mijn gevoel een beetje hopend. Ik schud mijn hoofd. "Nope." Zeg ik. "Waarom niet?" Vraagt hij, terwijl hij de parking afrijd. "Ik heb het opgegeven." Zegt Emma droog. Ik glimlach klein. Hij zucht.

Al snel staan we thuis. We stappen uit en ik druk op de deurbel. Zayn doet open, en Emma bevriest helemaal. Zayn was altijd al haar favoriet. Hij glimlacht. Ik zucht en loop langs hem naar binnen. Ik drop mijn rugzak op de grond en loop naar de zetel. Ik plof erin en gooi mijn voeten op Niall zijn schoot. "Hoe was school?" Vraagt hij lief. Ik zucht. "Oké. En ga je morgen naar het bal?" Vraagt hij dan. Ik schud mijn hoofd. "Oh." Zegt hij. Ik glimlach. Emma komt ook binnen en gaat ook op de bank zitten. "Wacht, dus, morgen ga je niet naar school?" Vraagt Emma. Ik knik. "Euhm, Sky?" Vraagt Niall. Ik knik weer. "Aangezien je sowieso niet naar het bal gaat, kan je wel naar school gaan." Zegt hij. Ik kreun geïrriteerd. Emma glimlacht genietend. "Ja, lach maar." Zucht ik. Ik loop naar de keuken en prop wat eten in mijn mond. Louis wandelt de keuken in. Ik geef hem een knuffel. "Aaah! Skouis!" Zegt Nial. Ik glimlach en laat hem los. Emma en ik lopen naar boven om huiswerk te maken. Ik sluit mijn slaapkamerdeur. "Oh My God, Zayn is veel knapper in het echt, dan op foto's." Zegt ze direct. Ik grijns.

Na ons huiswerk, gaan we naar beneden. We hebben heel de tijd gepraat en gelachen, dus we hebben het vrij laat gemaakt. De jongens zitten in de zetel en er is geen plek meer voor ons. "Waar moeten wij zitten?" Vraag ik. "Uhm.. Ga jij maar bij ons liggen en dan kan Emma bij hun in de zetel." Zegt Louis. Ik knik. Ik ga bij Liam op schoot zitten en leg me neer, zodat ik met mijn hoofd op Nialls schoot lig, en mijn voeten op Louis' schoot. Ik kijk naar Emma, die met haar hoofd op Zayn schoot ligt, en haar benen liggen over Harry. Ik glimlach en kijk naar de tv. Het is niet echt interessant, maar jah.. Ik kijk op en zie Niall naar me glimlachen. Ik glimlach terug. Met z'n ene hand speelt hij een beetje met m'n haar en de andere rust op mijn buik. Ik kijk naar de armbandjes die aan zijn pols zitten. Ik pruts er wat aan en hou een paar bedeltjes vast. Ik kijk weer op en glimlach klein. Hij glimlacht terug. Ik sluit mijn ogen aan val al snel in slaap.

Adopted by One DirectionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu