,, Nu iese fum fără foc ,,
Pe la ora 11 , s.au decis să se întoarcă. Asta au și făcut . Senini , parcă prelingându.se extazul pe suflete.
- Să mă mai aduci aici , liniste ...verdeață și , surprinzător , nu sunt udă. Îl conteni ea cu un ton ironic .
- Fii sigură că o să te mai aduc.
Odată ajunși în cabinet , Josef a ajutat.o pe fată să se așeze , după , ducându.se la dulap și luând un mic plic s.a îndreptat spre birou.
- Abia aștept momentul când voi putea merge din nou . Scaunul îmi oferă o stare de neputință .
Mengele zâmbi punandu se lângă fată alaturi de o ceașcă de ceai pe care i.a înmânat.o.
- Cu puțină încredere și răbdare va veni acel moment.
Gerda se ingrețoșa inghițind forțat.
- Îi foarte amar! L.ai făcut din pastile?
- Nu l.am facut eu ...radea doctorul.....am cerut sa.l aduca din bucatarie. Bea caci iti face bine .....
- Hmmm....
O bătaie în ușă , a întrerupt discutia . Medicul , s.a ridicat și a deschis ușa intrând meticulos o asistentă tinerică.
- Buna ziua , domnule. Buna ziua , dragă pacientă.
- 2 fiole de calciu ...aspirină ....le găsești în dulap. Am discutat destul de clar ce ai de făcut . Vorbise el.
- Da , doctore. Mă voi descurca .
Mengele aproba din cap ieșind .
- Stai ! Unde te duci?
- Dulceață , nu pot sta cu tine toată ziua . Distracție plăcută .
- Off ....
- Deci....Gerda parcă ....mă numesc Emili iar de acum când doctorul Mengele va lipsi , eu îl voi înlocui .
- Încântată . Ți-a povestit despre mine de.mi știi numele?
- O mulțime de lucruri , surâse Emili
- Cum ar fi?
- Pai...mi.a zis că ești de treabă , extrem de impiedicată....uneori încăpățânată dar si amuzantă . Fiind vorba intre noi , cred că doctorul te place . Mult . Deoarece la un moment dat a început să te descrie fizic , având capul în nori . Frumoasă , cu un chip luminos și ochi strălucitori ....
- Serios? Ispiti Gerda uimită....Wow...
După câteva ore , in care fetele au vorbit , au râs , asistenta oferindu.i întreaga sa grijă , venise timpul pentru controlul picioarelor .
Un soldat a cărat.o pe Gerda până la laboratorul de la etajul 1 căci scările nu permiteau scaunul.
- Gerda , acesta este un simplu control .... nedureros. Vreau doar sa stai întinsă pe targă .
- Bine .
I.a verificat cu precizie încheieturile consultând.o și luându.i temperatura .
- Aici - apăsase Emili o porțiune de genunchi - te doare?
- ...Au , da! ....
- Asta înseamnă că îți administrez Osteocare .
Căuta prin laborator însă degeaba. Lipsea . A stat câteva minute pe gânduri , încuviințând .
- Posibil să găsesc medicamentul in farmacie . Poți aștepta aici?
- Sigur . Fără grabă .
Cand deja Emili se afla jos , o explozie masiva provenita dintr.o camera situata la etajul 2 apăru răspândind rapid focul prin tot coridorul , urmând etajul 1 iar după parterul. Draperiile ardeau aprins , peretii , preșurile și lustrele.... Fumul patrunse sub ușa laboratorului , Gerda devenind agitata.
,, Trebuie sa ies! Dar cum? ,,
Un minut putea schimba totul. Era contratimp...orice miscare necesita gandire si iuțeală. S.a ridicat de pe targă uitându.se hotărâta corp .
,, Pot sa o fac ! Cred in mine ! ,,
Si.a inhățat picioarele pe podea dar a cazut cand a dorit să pășeasca. Parea imposibil! Focul , fumul cresteau. Nu avea de ales! Se târa mai mult catre ușă tușind incercand sa iasă. Iad ! Acesta a fost primul cuvant care i.a colindat mintea văzand holul .
,, Daca vreau să trăiesc , trebuie sa.mi folosesc picioarele. Sunt stăpână pe mintea si pe trupul meu !,,
Avea incredere in ea . S.a sprijinit de toc săltându.se .... durea groaznic , de parcă 100 de ace is infipte in picioare . Dar totusi continua ..lupta! Mai cădea , se ridica iarăși , pur si simplu trecea prin foc! Tușea gros , amețea , picioarele o lăsau ...durerea devenea insuportabila...atat cea a picioarelor cât si a arsurilor .
...............................................................................................................................................
Afară o multime de oameni inconjurau cladirea , anunțând panicati pompierii , alții stingând cu găleți de apa parți umile din exterior . Deoarece explozia fusese provocată de substante toxice , apa doar hrănea focul.
Mengele sosise si el , neavand nicio inștiințare in legatura cu paguba . Scopul său era să vadă cum se simte fata . Dar , un soldat l.a intampinat inca de la jumatatea drumului , tulburat.
- Herr Docktor , a izbucnit un incendiu in blocul 10! Totul arde ! Cabinetul dumneavoastra , laboratoarele. N.am reusit să evacuam pe nimeni . Cred ca sunt morți deja...
- Ce?! A intrebat Josef privind din departare flacarile . Brusc facu ochii mari si s.a răstit incepand să fugă ... Gerda ! E in bloc!!
......................................................................................................................................................
Fetei i se agrava durerea . Focul curațase intregul coridor , ameteala o invălui in totalitate iar picioarele ....chibrituri injunghiate. Respira greu ...și.ar fi dorit enorm să îl aibă pe Josef alaturi de ea. Măcar să moară amândoi ....
,, Vreau sa traiesc , vreau sa traiesc , vreau sa traiesc , vreau sa traiesc,, - Repeta ea lipsită de orice putere . Fix aproape de scări , corpul cedase prabușindu.se inconștientă pe pardoseală .
........................................................
Mengele a intrat , ignorând avertismentele soldatilor , la parterul inflăcărat al cladirii ferindu.se de foc si tipand...
- Gerda ! Gerda ! Doamne sa nu.mi spui ca e moarta ...Gerda !!
Cei de afara stateau cu sufletul la gură , rugându.se pentru doctor . Mengele , insă , urla disperat in foc si se străduia să urce scările.
- Gerda ! Continua sa zbiere , focul lovindu.l si pe el . Gerda ! Gerda ! Gerdaaa!
Căutarile lui Mengele ar putea fi distruse daca focul va patrunde la camera cu butelii inflamabile. Momentan nu a patruns dar doctorul constientizeaza pericolul - explozia provocata de butelii va distruge atât blocul 10 cat si pe cei doi , probabil doar el rămas viu.......
CITEȘTI
Lagarul iubirii : Auschwitz
RomanceAuschwitz 1944. Gerda Rosenberg , o evreica naiva în vârstă de 25 de ani , îl întâlnește accidental pe renumitul doctor nazist Josef Mengele . De la munca forțată ajunge în sala de experimente unde se îndrăgostește de acesta. O iubire amuzanta și...