İSLAM'IN KİMLİĞİ...? 🤔

209 34 136
                                    

Xoşgelmışsenız sefa getımışseniz başım gözüm östan geldisen الله Peygamber (sallallâhu aleyhi ve sellem) sizdan razı ola...
( Bugün de şiveli açılış yapalım dedik, günah mı?🤭)

Şivenin neresi olduğunu bilen varsa tahminleri alalım. 😊 👉
Maksat tebessüm 🤭

Şuraya birkaç saniyelik hayal köşesi ayarlayalım.ilk önce biz anlatalım sonrada isterseniz siz yazın bir hayal, dua edelim birbirimize sonra ha gardaşlar ??🤗

"Hayaller gerçekleştirmek için varlar"

🤲❤️
İnşâAllah şöyle bol çayla beraber sohbet verebileceğimiz bir ortamda toplanmak bunu okuyan herkese nasip olur. 🤲
Umut yüklü dualarımız 😍

Velhasıl kelam efendim;

İslam'ın  kızları/erkekleri  , neden niçin,nasıl vs din sorularına bir nebze cevap aradık bulduk İnşâAllah.

Şimdi de İslam'ı ne kadar öz bir şekilde olursa o kadar anlatmaya çalışacağız. Şeytan diyor İslam'ı bırak tesettürü anlat. 😂 Şaka bir yana o da İslam'ın bir parçası... Yani İslam'ı idrak etmeden ayrıntıya dalmak pek abes geliyor... Sanki o konuya daha çok var gibi.🤭 Merak etmeyin bomba gibi geleceğiz İnşâAllah!

Varlığınızla ve yorumlarınızla umutlanıyoruz eksik etmeyin bizden...

İSLAM'IN KİMLİĞİ...

İslam kelimesi sözlükte; teslim olmak, boyun eğmek, itaat etmek anlamlarına gelir.  Bu anlamını bilen var mı? Düzenleyen kişi biliiiiyor🤭👉

Terim Anlamı

Allah tarafından peygamberler aracılığıyla insanlara bildirilen, dünyada ve ahirette insanları mutluluğa ulaştıracak hayat şekli, itikadî ve amelî bir nizamdır. İslam, akıl sahibi insanları kendi tercihleriyle bizzat hayırlı olan şeylere götüren ilahî bir kanundur.

Çok güzel bir tanım olmuş, konu bitti dağılın...😁😅

İslam’ın Mahiyeti

İslam’ın manası, teslim olmaktır; Allah’ın emir ve yasaklarına teslim olmak. Allah’ın hükümlerine teslim olmaksızın İslam olmaz. (bk. En’am, 162 ve Nisa, 65) İnsan, Allah’ın yarattığı kuldur.

- size sorulan bir soruda ;
Örnek veriyorum, " neden kapalı giyiniyorsun?"

- erkeklerin haram bakışlarından korunmak için vs vs... Evet bunlar bir sebep ama en önemlisi " ben İslâm dinine mensubum ve Rabbim benden teslimiyet içinde olmamı bekler" diyebilmektir. ( Bu cevabı verdiğinizde yobaz diye anılmanız muhtemeldir.😁 Bırakın bilmedikleri kelimeleri ağızlarına sakız etsinler.)

Dost olarak ALLAH yeter.

Allah, ilmiyle her şeyi kuşattığından ve hikmet sahibi olduğundan kulluğun gereği, O’na teslim olmaktır. Hayatın kanunları insanın Allah’a teslim olmasını gerektirir. Çünkü bu kanunları da, insanı da en iyi bilen, Allah’tır.

Bütün kâinat ve içindeki her şey o yaratıcının kanunlarına itaat etmektedir. O yüzden bütün kâinatın dini İslam’dır. Güneş, ay, yıldızlar hep Müslümandır. Dünya, hava, su, ışık, ağaçlar, taşlar ve hayvanlar da Müslümandır. İslam,Allah’a itaat edip teslim olmak demek olduğu için, bütün bu varlıkların isyan etmeden Allah’a itaat ettiklerini görmekteyiz. Yani teslim oluşlarına, Müslüman oluşlarına şahidiz.

Güneş bugün "ben doğmayacağım yaa!" Diyemez.

Doğadaki herşey Rabbine bir şekilde secde eder ama biz anlayamayız. Bu da bizim ne kadar şükürsüz olduğumuzun göstergesidir!

SORARLARSA NE DİYECEKSİN ?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin