Selamün aleyküm gardaşlar,
iyisinizdir inşaAllah.😊 Bizde iyiyiz. Yeni etkinlikler düşünüyoruz , bir tanesi aşağıda bizlere destek olursanız seviniriz...Okul, iş hayatınızda başarılar... Okuyun büyük insanlar olun. Haftaya çok bilinçsiz olduğumuz konuları sizlere aktarmaya çalışacağız insaAllah...
Geçen bölüm hayaliniz var mı? Diye sorduk cevap gelmedi, tek hayal kuran biziz sanırım ? 🤔
Konu akışımıza Amentü sırasıyla devam ediyoruz yani Meleklere iman...
Kafanızdaki soruları gidereceğini düşündüğümüz güzel ve hoş sohbet bir bölüm oldu bizce, sizde beğenirsiniz İnşâAllah.😊
Instagram hesabı
_ gaflet_uykusu_
Yararı dokunacağını düşündüğünüz kişileri etiketlemeyi unutmayın.😊
Keyifle okuyun 😊👇
Selâm, الله Teâlânın mümin kulların
üzerine olsun🌹Melekler var mı?
Gerçekten Melekler var mı ki ?
Bu bölümde ,
Kur'an'ı Kerim'de , Hadis-i Şerif'te Meleklerin varlığı, Melekler hakkında bilgi ,
Meleklere iman Hakkında biraz bilgi vereceğiz. Ama önce sizlere İman hakkında kısa bir bilgi verelim nedir bu İMAN?İman , Hazreti Peygamberimiz (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) 'in الله Teâlâ tarafından getirilip tebliğ buyurduğu hükümlerin tamamını kalp ile kabul ve tasdik edip bunu dil ile söylemektir.
Hazreti Peygamberimiz (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) 'in الله Teâlâ katında getirdiği kesin olarak bilinen hükümleri kalb ile tasdik edip dil ile söyleyen kişiye Mümin denir.
~~~~~
Belki bir çoğumuz meleklerin ne olduğunu bilebilir. Tıbkı benim bu bölümü hazırlamadan önce.
Açık konuşmak gerekirse arkadaşlarımla istişare ederken bu bölümü benim hazırlamamı kararlaştırdık. Ve bu kadar çok bilgi birikimi elde edebiliceğimi zannetmiyordum. Bana faydası baya bir oldu umarım İNŞÂEالله sizlerede fayda sağlar .
Sabırsızlananlar buradamı👋
Öyleyse hadi okumaya başlayalım 👇👇👇👇
İSLÂM'DA MELEK VE İMAN
Melekler Allah'ın nurdan yarattığı, gözümüzle göremediğimiz ruhanî varlıklardır. Melekler, sırf hayır işlemek ve Allah'a ibâdette bulunmak için yaratılmışlardır. Ayetiyle belirtelim ki iyice aklımıza otursun.
Yine o vakti hatırla ki, meleklere: «Adem için secde edin!» demiştik, hemen secde ettiler, ancak İblis cinlerden idi Rabbinin emri dışına çıktı. Şimdi siz beni bırakıp da onu ve soyunu kendinize dost mu ediniyorsunuz? Onlar size düşman iken! Zalimler için ne kötü bir değişme!" (Kehf, 18/50)
Kötülük yapmaya kabiliyetleri yoktur. Çünkü Allah onlara, şehvet ve gazap gibi kötülüğe itici duygular vermemiştir. Meleklerin bizim gibi yemeleri içmeleri, yatıp uyumaları, evlenip çoğalmaları da yoktur. Onlar için erkeklik - dişilik söz konusu değildir.
( Buradan çıkarabileceğimiz şey , çocuklara, sevdiğimiz insanlara vb meleğim demek meleklere cinsiyet atfetmek olur. Tabi burdaki amaç onların masumluklarını vurgulamak değilse...)
Gökte, yerde, her tarafta bulunurlar; kısa zamanda en uzak mesafeleri aşıp gitmeye, diledikleri şekil ve surette görünmeye güçleri yeter. Allah, onlara bu kuvveti vermiştir. Melekler, gece gündüz Allah'a ibâdetle, zikir, tesbih ve takdîs ile meşgul olurlar. Bu, onların gıdası hükmündedir. Allah'a asla isyan etmez, onun emirlerinden zerre kadar dışarı çıkmazlar. Mâsum ve itâatlidirler. Sayılarını ancak Allah-u Teâlâ bilir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SORARLARSA NE DİYECEKSİN ?
ChickLitSorarlarsa ne diyeceksin? Hiç düşündün mü kardeşim? O zaman... Dur. ✋ Ve oku! İçindeki cılız merakın seni ele geçirmesine izin ver ve ilk bölümü tıkla... Biz oradayız.