Selamün aleyküm bizi bu bölüme kadar yalnız bırakmayan güzel kardeşler 😊✨Nasılsınız iyi misiniz ? Özledik sizi yahu bir haftada 😍
Neler yapıyorsunuz ? Hadi anlatın, biraz hasbihal edelim bölümden önce 🤗
Vallahi bizi sorarsanız, evde bol bol oturup bu kitabı bitirmeme peşindeyiz Allah'ın izniyle. Kendi çapımızda ilim tahsiline devam edip ilerlemeye çalışıyoruz Elhamdülillah😍
Bu arada gün içinde Rabbimizin bize indirdiği Kur'an'ı da okuyoruz değil mi ?
Size ilmihalden bir cümle söylemek istiyoruz : " Kur'an-ı azimüşşan'ı okuyup öğrenmiş olan kimse daha sonra mushafı şerif'ten okumayacak derecede unutacak olsa günahkâr olur. "
Biz bu maddeyi okuduğumuzda bayağı ürkmüştük. Lütfen siz de aklınızdan çıkartmayın kardeşlerim. Hiç değilse günde 1 sayfa bile okumak ahiretimiz için çok faydalı olacaktır İnşaAllah. :)
Bu arada kardeşlerim eğer kitapta bir hatamız olduysa bunu lütfen bize bildirin ki biz de bunu düzeltelim.
Eveeeeeeeet. Şimdi gelelim güzel bölümümüze 🤗
Kur'an-ı Kerim ayetlerine sizce bakış açımız ne olmalıdır ?
Önce sizden alalım cevabı😍 ( Cevap vermeyenlere darılırız ona göre 😏 )
Şimdi bölümümüze geçebiliriz. 😊
Hepimiz biliyoruz ki, Kur'an-ı Kerim'de 6666 tane ayet var. Bu ayetler 114 sure ve 30 cüz olarak ayrılıyor.
🔻Kimi ayetler tekrarlanırken kimi ayetlerde tek defa zikrediliyor.
🔻Kimi ayetler şefaati anlatırken kimi ayetler azabı anlatıyor.
🔻Kimi ayetler kadınlara kimi ayetler erkeklere inmiştir.
🔻Kimi ayetler dünyayı kimi ayetler de ahireti tasvir ediyor.
Bunun hikmetini tabii ki de bizler bilemiyoruz. Alemlerin Rabbi biliyoruz. Bizde buna bu şekilde iman ediyoruz.
Peki bu hükümlere nasıl bakmalıyız ? Bu soruyu ele alalım. 👇
Açıkçası bununla ilgili net bir kaynak bulamadık ama bildiklerimiz üzerinden gidelim istiyoruz.
Alimlerimiz tarafından bize söylenen şey ; Kur'an'ı bir bütün olarak ele almaktır. Üste sizlere söylediğimiz maddeler halindeki şeyler, Kur'an'da sayfalarca ayet şeklinde vardır. - daha fazlası da mevcut -
Bir azap ayetini ele alırken tek yönlü bakamayız. Müçtehidlerimiz bir ayet ele alırken usulü fıkıh, usulü din, usulü tefsir gibi yöntemlerle bir ayeti inceliyor.
Bu yöntemlerden ortaya çıkan sonuç bizim o ayete nasıl bakmamız gerektiğini gösterir.
Bir örnek verelim 👇
(Allah’ın azabı şiddetlidir.) [Bekara 211, Yunus 70, Rad 6,13, 34, Taha 127, Mümin 22, Haşr 7]
Bu ayette ilk olarak ele almamız gereken şey meali değil, tefsiridir yani açıklaması. Gördüğünüz üzere birçok surede bu ayet vardır. Ama bu ayet her zaman aynı olaylar üzerine değil farklı zamanlarda, farklı olaylar üzerine nazil olmuştur.
Burada mealden önce tefsirin ne kadar önemli olduğunu bizlere gösteriyor. Bizler ayetleri sadece meal olarak ele alırsak, bu gibi ayetlerde Allah'ın -haşa- merhametsiz, nefret dolu olduğunu sanıp dinimizden uzaklaşabiliriz Allah muhafaza. Halbuki okuduğunuz o ayet, kâfirler veya münafıklar için indirilmiş olabilir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SORARLARSA NE DİYECEKSİN ?
ChickLitSorarlarsa ne diyeceksin? Hiç düşündün mü kardeşim? O zaman... Dur. ✋ Ve oku! İçindeki cılız merakın seni ele geçirmesine izin ver ve ilk bölümü tıkla... Biz oradayız.