Kur'an ve İlim.. Belki de Bilim

32 7 5
                                    

Selamün aleyküm Sorarlarsa Ne Diyeceksin Ailesi 😊 Nasılsınız 🤩

Sizlerle biraz geç buluşuyoruz, hakkınızı helal edin. Evde durumlar nasıl gidiyor 🍁

Yasak kalktı ama yine de dikkat ediyoruz değil mi 🤔

Bol bol Kur'an okuyor muyuz peki Ramazan'dan sonra da 🤔

Kendimiz ve ahiretimiz için hadisler, sünnetler öğrenip hayatımıza geçiriyor muyuz 🤔

Biliyoruz, çok zor geliyor bizlere. Nefsimiz kaldırmıyor. Ama bu dünyaya da rahat olarak yaşamak için gelmedik değil mi 😊

Hadi gel şimdi seninle bu bölümü okuduktan sonra bir karar alalım. Bundan sonra her anımızı ilim ile geçirip onu hayatımıza alalım ne dersin kardeşim 🤩

Haydi Bismillah 💪🌸

Öncelikle ilimi sözlük anlamıyla bir bakalım ne demekmiş ?

İlim, bilmek, şuurda oluşan ve kesin bir manada bilmek anlamındadır. Kainatta olmuş, olan ve olacak olan bütün bilgilere yine ilim denir.

İslamî terminolojide ise ilim terimi; "bilgi" kelimesini karşılamak için kullanıldığı gibi, herhangi bir bilgi şubesini ifade için de kullanılır. Meselâ; kelâm ilmi, tefsir ilmi gibi. Keza, ilim ve bilgi terimlerinin bazen marifet kelimesiyle karşılanıldığı da bilinir.

Peki sizin sözlüğünüzde 'ilim' ne demek ? Bizimle de paylaşır mısınız 🤗

İnsanda ilmin ilk doğuşu; düşünmeden (basitçe), bir yol göstericiye başvurmadan elde edilir. İnsan, yaşı ilerledikçe sebeplerine başvurularak, düşünülerek, bir delille ilim elde etme yollarının var olduğunu anlar. Bizler bunu vasıtalı ve vasıtasız olarak 2'ye ayırabiliriz.

Vasıtasız ilim, doğrudan ferde verilen ilimdir. Açlık, susuzluk, keder, neşe, korku vb. duyguları, çocuk, süt emmeyi; kuş, uçmaya; balık, yüzmeyi doğrudan öğrenir. Siyah ve beyazına diğer renklerin aynı bey olmadığı ve bir çok sevin mevcudiyeti vasıtasız olarak bilinir. Bu yolla genelde maddi seyler görerek öğrenilir.

Vasıtalı ilim ise, genel olarak akıl ve his aracılığı ile öğrenilen ilimdir. Bir şey görünce şekil; bir ses işitince ses; bir şey koklayınca koku; ağzımıza yiyecek alınca o şeyin tadı; bir şeye dokununca onun yumuşak ve sert oluşu vs. hakkında vasıtalı bilgiler ediniriz.

Şimdi ise sizlerle ilme şu açılardan bakalım.

Şer'î ilimler: Peygamber Efendimizin (sav)  getirdiği ilim.

Şer'î olmayan ilimler: Maddi, dünyevi ilimler. Ayrıca dinî, aklî ve dünyevî ilimler olarak, veya zâhir, (dünya hayatını tanzim eden) bâtın (ebedî hayatı tanzim edici) ilimler olarak da kısımlara ayrılırlar.

Açıkçası kendi açımızdan düşündük de sanırım biz şer'i olmayan, dünyevi ilimleri daha çok biliyoruz. Allah onun ilimleriyle daha çok ilimlenmeyi bize nasip etsin 🤲

İslâm akâidine göre insanın ilim elde etmesinin yolları üçtür:

1- Havass-ı selime (sağlam duyu organları). Bunlar göz, kulak, burun, dil ve deri olmak üzere beştir. Bu duyu organları hastalıklardan uzak olduğu takdirde kendileriyle elde edilen bilgiye güvenilir.

2- Haber-i sadık (doğru haber). Bu ikiye ayrılır:

a) Mütevâtir haber: Yalan söylemek üzere birleşmeleri aklen mümkün olmayacak kadar çok sayıda bir topluluğun vermiş olduğu haberdir. Bunda şüphe edilmez. Meselâ bugün Avustralya kıtasının varlığını gözlerimizle görmesek bile bir çok kişi tarafından haber verildiği için tereddütsüz kabul ederiz.

SORARLARSA NE DİYECEKSİN ?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin