Esselamu Aleyküm Ve Rahmetullahi Ve Berekatüh ey bu parçayı okuyacak olan güzel kardeşlerim. Ahvaliniz nedir, sağlık ve sıhhatiniz yerindedir İnşaAllah 🥰❤️Sizlerle biraz sohbet edelim mi bölüme geçmeden? Merak etmeyin, canınızı sıkmadan bölüme geçeceğiz birlikte 🤭
Corona ve getirdikleri ya da yaşattıkları hakkındaki düşünceleriniz nedir canlar? Farkındayım bugünlerde çok bahsediliyor zaten hatta biraz da sıkıldık bu muhabbetten ama asıl bahsedeceğim konu pek çok kişinin evde kalma durumundan yakınması.. Sakın yanlış anlaşılmasın elbette sıkılmak gayet doğal lakin şikayet etmek yerine mukayese etsek yani kendimizi hesaba çeksek ve günümüzün yarısını sosyal medyada yahutta çıkmak istemediğimiz sıcacık yatağımızda geçirmek yerine harekete geçsek fena olmaz değil mi? Zira hayatımız belki bir anda eski temposuna dönmeyecek ama yavaş yavaş o yola giriyoruz onun için bu boş vaktimizi güzel şekilde değerlendirsek bizim için çok yararlı olacak ve gelecekte bu zamanı düşündüğümüzde şükretmemizi (boş geçirmediğimiz için şükretmek) sağlayacaktır. Bunu düşünmek bile insanı heyecanlandırıp heveslendiriyor.
(Bu hesap sorma değildir güzel insanlar yalnızca kendini hesaba çeken bir kimsenin içsesinin dışavurumudur. 🤗)
Tamam da ne yapacağız: Ahlakımızı güzelleştirmek için çabalayabiliriz..
Malumumuz [آلإٍسْلآ مُ حُسْنُ الْخُلُقِ]
(İslam güzel ahlaktır. 'Hadis-i Şerif)❤️Şimdii bölüm başlığımızdan da anladığımız kadarıyla bölümümüz "Kur'an-ı Kerim'de ahlaki yapı ve oluşum?" üzerine. Peki bu ne demek oluyor, bu bölüm tam olarak ne hakkında diye soracak olursanız şu şekilde cevaplayalım.. Bu bölümde ahlâkı en kapsamlı anlatımıyla yani Kur'an-ı Kerim ahlakını okuyarak giriş yapacağız, ahlak nedir bunu anlamaya çalışacağız, önemini sorgulayacağız (sorgulama kısmı bize kalıyor). Ardından Peygamber Efendimiz'in (s.a.v) ahlak anlayışı konularıyla pekiştirip sonlandıracağız.
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ ❤️🤗Bismillahirrahmanirrahim 🖤
Ahlak nedir? (Sizce?)
Arapça bir kelime olan ahlakın konusunu insanın karakteri, iyi ve kötünün tespiti, iyiyi alıp kötüden kaçınma yolları, insanın yapması gereken vazifeler oluşturur.Kur'an-ı Kerim ve ahlak 🌿
Kur'ân-ı Kerim, bilinen ahlak kitaplarındaki sisteme göre değil de kendine mahsus sistematiği içerisinde eksiksiz bir ahlak sistemi oluşturacak zenginlikte nazari prensipler ve ameli kurallar getirmiştir. Kur'ân ahlakı sayesinde insan, davranışlarındaki güzel ve çirkin olanı anlarken fazilet ve reziletleri de kavrar, ahlakı faziletlerle süslenme ve kötülüklerden yahut manevi hastalıklar (emradu’l-kalb)’dan kurtulma yollarını öğrenir. Zaten ahlakın gayesi de budur.Kur'ân-ı Kerim’de "ahlak" kelimesi doğrudan geçmemekle birlikte iki yerde "hulk" kelimesi geçmektedir. Bununla birlikte Kur'ân'da ahlak ile ilgili pek çok kelime ve kavram yer almaktadır. Mesela, birr (iyilik), takva (Allah’tan sakınma ve dini hassasiyetle yaşama), amel-i salih (iyi-hayırlı işler yapma), istikamet (doğruluk), hüsün (güzel düşünceli ve güzel davranışlı olma), hayr (iyi), ma’ruf (iyilik) gibi iyi ahlaklı olma; ism (günah), dalâl (sapkınlık), fahşâ (çirkin söz ve davranış), münker (kötü), bağy (isyankârlık), seyyie (günah iş), hevâ (nefsin boş arzularına uyma), fısk (günahkârlık), fücûr (günah işlemek), zulüm gibi kötü ahlaklı olmayı ifade eden birçok kavram vardır. Ayrıca pek çok ayette "amel" teriminin alanı, ahlaki davranışları da içine alacak şekilde geniş tutulmuştur.
Kur'ân’da nazarî ve amelî ahlakla ilgili çok zengin bilgi ve prensipler bulunmaktadır. Sizin bildiğiniz veya Kur'an okurken mealde denk geldiğiniz böyle bir durum var mı?
Biz şimdi bunları şöyle maddeleştirelim 🤗
1. Kur’ân’da ahlak, iman ve ibadetle iç içedir. Kur’ân imanın yanı sıra ibadet etme ve güzel ahlaka sahip olma gereğine birçok ayette işaret eder. Bu ayetlerden birisi şöyledir:
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SORARLARSA NE DİYECEKSİN ?
ChickLitSorarlarsa ne diyeceksin? Hiç düşündün mü kardeşim? O zaman... Dur. ✋ Ve oku! İçindeki cılız merakın seni ele geçirmesine izin ver ve ilk bölümü tıkla... Biz oradayız.