Esselamu Aleyküm Ve Rahmetullahi Ve Berekatüh dostlar.. 🥀
Nasılsınız? İyi olduğunuzu umarız, İnşaAllah öyledirsiniz. 🌼
Bugün yine çok önemli bir konuda hasbihal edeceğiz. Sizi bekletmeden başlayalım o halde.
Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla. ❤️
MADEM ŞEHADETİ GÖNLÜMÜZCE YAPIYORUZ, KABUL OLUYOR (AMA BURASINI SADECE RABBİMİZ BİLİR.) NEDEN İBADET EDİYORUZ ?
Bu zaman zaman bizimde hepimizin takılan bir soru. Neden namaz kılıyoruz, oruç tutuyoruz, zekat veriyoruz ? Allah'ın bunlara ihtiyacı yok ki.
Bu sorular birçok gencimizi deistliğe, ateistliğe yada başka bir inanışa sürüklüyor. İnşaAllah hakkıyla bu başlığı da sizinle ele alabiliriz kardeşler. Biz konumuza geçerken sizinde aklınıza gelen soruları saygı ve sevgi çerçevesinde bu paragrafa yazabilirsiniz.
Bu soru önümüze ilk geldiğinde aklımıza gelen ilk cümle : ALLAH EMRETTİĞİ İÇİN. Ama gelin görün ki bu kelimeden daha ilerisine gidemiyoruz.
Annemize, babamıza bu soruyu yönelttiğimizde " Kızım Allah emretti, bizde kılıyoruz. Kuran'da geçiyor. Sende kılmazsan Allah seni cehenneme atar. " Aldığımız cevaplar bu yönde.
İmanımız tam olarak taklidi boyutta kalmış durumda. Görüp yapıyoruz, nedenini ve niçinini araştırmıyoruz.
ŞU AN FARKINDA MISINIZ, SİZDE ARAŞTIRMADINIZ. SİZE HAZIR BİLGİLER SUNULDU. GÖRDÜNÜZ VE OKUYORSUNUZ. YİNE NEDEN VE NİÇİNİNİ ARAŞTIRMADINIZ.
Öyle değil mi ?
Burada amacımız sizi yermek değil kardeşler. Nefsimizi eleştirmek, tembellikten sizi kurtarmak. Yapan kardeşlere amenna bir sözümüz yok. Ama yapmayan kardeşler
Neden araştırmıyorsun? Neyi bekliyorsun ? Ölmeyi mi ? Kabir melekleri gelip seni sorguya çekmesini mi ? Neyi kardeşlerim ?
Sizinle beraber nefsimize bu sözleri alıp yazımıza devam edelim.
Siz böyle bir soruya ne cevap verirdiniz ? Cevaplar bu satıra.
وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ Ve Ben, insanları ve cinleri (başka bir şey için değil, sadece) Bana kul olsunlar diye yarattım.
Yukarıda da okuduğunuz gibi Zariyat / 56 ile Rabbimiz bize açıkça bu dünyada olma amacımızı belirtmiştir.
Şunu eklemek istiyorum. Bizler, Hz. Adem'in yediği yasak elmanın cezası olarak burada değiliz. Rabbimiz zaten bizi yaratacaktı (Bakara/30'da bu belirtilmiştir.). Elma olayı vesile olmuştur.
Artık 'Neden ibadet ediyoruz ' sorusuna cevap verelim.
İlâhî Ferman olan Kur'an'da şöyle buyrulur:
"Ey insanlar, sizi ve sizden öncekileri yaratan Rabbinize ibadet ediniz ki, takva mertebesine nâil olasınız." (Bakara)
İnsan, ibadeti niçin yapar ve bu ibadet ona ne kazandırır? Bu iki sorunun cevabı bu âyette şöyle veriliyor: "Sizi ve sizden öncekileri yaratan Rabbinize ibadet ediniz."
Âyetteki, "sizi ve sizden öncekileri yaratan" ibaresi, Rabbin sıfatıdır. Bu sıfatı bir an için düşünmediğimizde, âyet-i kerime, "Rabbinize ibadet ediniz." şeklinde karşımıza çıkar. Demek ki ibadetin sebebi, Rabbimizin bizi terbiye etmiş olmasıdır. Rabbe, ibadet edilir.
Bu kutsi vazifeyi idrak edebilelim diye Allah, vicdanımıza bazı işaretler koymuş. Babamıza itaat etmeyi vicdanî bir görev sayıyoruz. Niçin? Babamız olduğu için. Annemize isyandan sakınıyoruz. Niçin? Annemiz olduğu için.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SORARLARSA NE DİYECEKSİN ?
ChickLitSorarlarsa ne diyeceksin? Hiç düşündün mü kardeşim? O zaman... Dur. ✋ Ve oku! İçindeki cılız merakın seni ele geçirmesine izin ver ve ilk bölümü tıkla... Biz oradayız.