Selamün Aleyküm Ve Rahmetullahi Ve Berekatüh dostlar 🤗Görüşmeyeli nasılsınız, nasıl geçiyor karantina günleriniz? Daha da önemlisi kendinizi karantinaya aldınız mı? En nihayetinde bu virüsün ortadan kalkabilmesi için en başta gelen önlem evde kalmak.
Peki ya bu günleri verimli geçirebiliyor musunuz? Biliyoruz hepiniz/ hepimiz tedirginiz ama umudunuzu yitirmeyin elbet bu günler de geçecek.. İnşaAllah tez zamanda.. Yeterki tedbiri elden bırakmayalım. Alabileceğimiz tedbirler hakkındaki bölümümüzü hâlâ okumadıysanız okuyabilirsiniz (iki önceki bölüm) 😉
Bu konuda Hz. Ömer'in başından geçmiş bir olay var, biliyorsunuzdur. Biz yine de bir hatırlatalım..
Hz. Ömer (r.a.) bir yolculuktayken, gitmek üzere oldukları Şam’da salgın hastalık zuhûr ettiğini haber alınca gerekli istişâreler netîcesinde Şam’a gitmekten vazgeçmiştir. Aslında Cenâb-ı Hakk’ın ve Hazret-i Peygamber’in emrine daha muvâfık olan bu ihtiyat ve tedbir karşısında sahâbeden Ebû Ubeyde bin Cerrah (r.a.), Hz. Ömer’e (r.a.):
“–Allâh’ın kaderinden mi kaçıyorsun?” diye sormuş, Hz. Ömer (r.a.) ise, o âlim ve fâzıl sahâbîden böyle bir suâli beklemediği için:
“–Keşke bunu senden başkası söyleseydi ey Ebû Ubeyde! Evet, Allâh’ın kaderinden, yine Allâh’ın kaderine kaçıyoruz. Ne dersin, senin develerin olsa da bir tarafı verimli, diğer tarafı çorak bir vâdiye inseler ve sen verimli yerde otlatsan Allâh’ın kaderiyle otlatmış; çorak yerde otlatsan yine Allâh’ın kaderiyle otlatmış olmaz mıydın?” (Buhârî, Tıb, 30)
Evet dostlar, Hz. Ömer'in de dediği gibi bizler Allah'ın kaderinden yine Allah'ın kaderine gideriz.. Mümkün olduğunca evde kalalım, yasakları çiğnemeyelim, lütfen! 😉
O halde bölüm başlığından da anladığınız üzere bugün konumuz 'İslam'ın Hayatımıza Kattığı Güzellikler'. Peki İslam'ın güzelliklerinden kasıt ne diye soracak olursanız söyleyeyim; İslam'ın hayatımızdaki yeri, bizi nasıl çepeçevre sardığı veyahut ibadetlerin bize/ hayatımıza kattıkları..
Sevgili kardeşim, İslam Allah'ın biz kulları için gönderdiği bir yaşam biçimi, yaşayış kılavuzudur. Bu dünyaya gönderiliş nedenimiz olan imtihanda başarılı olabilmek için gönderdiği son kaynak. Bu yolda bize rehberlik edecekler ise pek tabii Kur'an-ı Kerim ve sünnetler. 🌹
İslam müslimin çevresinde bir kalkan gibidir. Necis (pis) şeylerden, haramdan, şeytan ve nefse aldanmaktan koruyan bir kalkan; tıpkı görünmeyen bir fanus, bir duvar gibi çevreleyen bir güç. Düşünsenize Allahû Teâlâ bizleri, kullarını o kadar çok seviyor ki her daim bizi koruyacak kanunları var, bize yol gösterecek yüzlerce, biz nefsimize aldandığımızdaysa bizi karşılayan bol merhameti..
Hadi şimdi de bu kalkanın içeriğine bakalım.. İlk başta iman etmek: "Allah'ın varlığına ve birliğine, Hz. Muhammed'in (s.a.v) O'nun kulu ve elçisi olduğuna". Bu bizi şeytan ve nefisten koruyacak kalkanın ilk katmanı. Sonrasında bizim yolumuzu aydınlatacak en sağlam kaynakların ilk Kur'an-ı Kerim tabii ki önemli olan anlamak, öğrenmek ve uygulamak. Ardından namaz geliyor. Namaz neden bu kadar önemlidir biliyor musunuz? Namazı bu kadar değerli kılan şeylerden biri onun Allah'la birebir buluşma niteliği taşımasıdır mesela. Yani şöyle düşünelim: Yüce Rabb'imizin huzuruna çıkmak için bir ön hazırlık yaparız, abdest alır temizlenir temiz bir kıyafet giyer kendimize çeki düzen verir huzuruna çıkarız. Onunla Kelamullah ile konuşuruz. Her rükûda ve her secdede acziyetimizi hatırlayarak dertlerimizden arınarak huzura kavuşuruz. Günün beş vakti.. Faziletlerine bakalım bir de..
Namazın Faziletleri ve Yararları:
*Namaz dinin direğidir.
*İnsanın kalbini aydınlatır.
*Allah'a şükretmeyi içerisinde barındırır.
*Namaza ayrılan vakit sonsuz dünyada cennetin kapısını aralar.
*Ruha kuvvet verir.
*İmanın şartıdır.
*Kalbin nurudur.
*Namaz günlük hayatınızı planlar.
*Namaz günlük hayatınızı düzene sokar.
*Namaz temizliktir. Arınmadır. Namaz kılan insanın hem bedeni hem ruhu temizlenir.
*Allah'a karşı yerine getirmemiz gereken bir yükümlülüktür.
*İnsanın moralini artırır.
*Namaz vücudun her eklemini hareket ettirir. sağlık açısından da faydaları büyüktür.
*Tembelliği önler.
*Namaz kılarak tüm vücudumuza kanın ulaşmasını sağlarız. Kan dolaşımını düzene sokar.
*Kalp, beyin ve vücut sağlığı için yararlıdır.
*Vücudu düzene sokar.
*Sırt ağrılarının azalmasına yardımcı olur.
*Bel ağrılarını önler.
*Kasları güçlendirir.
*İnsanı kötülüklerden korur.
*Bacakları güçlendirir.
*Stresi azaltır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SORARLARSA NE DİYECEKSİN ?
ChickLitSorarlarsa ne diyeceksin? Hiç düşündün mü kardeşim? O zaman... Dur. ✋ Ve oku! İçindeki cılız merakın seni ele geçirmesine izin ver ve ilk bölümü tıkla... Biz oradayız.