KİTAPLARA İMAN

97 13 133
                                    

Selamün aleyküm can kardeşler😊 Uzun bir süredir görüşemiyorduk sizinle. Belki de Rabbimiz, bizim biraz inzivaya çekilmemizi istedi, insanlık durumuna bakıp daha fazla canla başla bu davaya sarılmamızı istedi ki, bölümlere ara verdik.

Elhamdülillah geldik hemde eskisinden daha hazırlıklı, daha bomba gibi Rabbim bu yoldan, bu doğrultudan kimseyi uzaklaştırmasın ÂMÎN. Çünkü bu dava bizim sahip çıkacağımız tek gerçek dava. Ümmeti Muhammed'in hidayeti belki tek bir kelimemize bakıyor. Kim bilir.

Son damlamıza kadar İSLAM!

İSLAMİYET GÜNEŞ GİBİDİR. ÜFLEMEKLE SÖNMEZ ☝️

***

İlk ayetimiz neydi ?

Oku. 😌

O zaman Allah'ın ilk emrine uyalım.

Okuyalım. 😉

Neyi okuyalım dersiniz ?

Kur'an'ı Kerim'imizi 😊

Bismillahirrahmanirrahim.

Bugünkü konumuz kitaplara iman. Lafı daha fazla uzatmadan bölümümüze geçelim.

Kitap nedir ? Öncelikle bu sorumuza yanıt bulalım.

Sözlükte “yazmak ve yazılı belge” anlamına gelir. Terim olarak ise, Allah Teâlâ’nın kullarına yol göstermek ve aydınlatmak üzere peygamberine vahyettiği sözlere ve bunun yazıya geçirilmiş şekline denilir. Çoğulu “kütüb”dür.

Yukarıda bilgimizi verdik. Devam edelim. 👇

İmanımızın şartlarından biri de kitaplara imandır. Amentü’deki, (Ve kütübihi) ifadesi, Allahü teâlânın kitaplarına inanmayı, iman etmeyi bildirmektedir.

Peki nedir bu kitaplara iman ? Biz neler anlıyoruz bu iki kelimeden ?

Allah Teâlâ insanlara gönderdiği Peygamberlerin bir kısmına, birer de kitab indirmiştir. Bu kitablarda Allah, insanlara emir ve yasaklarını bildirmiş; onlara iyiyi, güzeli öğretmiş, doğru yolu göstermiştir.

İşte bu kitablara, Allah'ın kitabları mânasına İlâhî Kitablar denir. Ayrıca semâvî kitablar, mukaddes kitablar adı da verilir. İslâm dîni Allah'ın indirdiği bütün İlâhî Kitablara inanmayı emreder.

Her Peygambere vahiy gelmiştir. Bâzı Peygamberlere gelen vahiyler, bir araya getirilerek müstakil birer kitab halini almıştır. Kendilerine kitab verilmeyen peygamberler ise, daha önce indirilmiş olan İlâhî bir kitaba tâbi olmuş, onun hükümlerini, gönderildikleri insanlara anlatmışlardır.

Kur'an, en son İlâhî Kitabdır. Son Peygamber Hz. Muhammed'e (asm) indirilmiştir. Kur'an'da çeşitli peygamberlerden bahsedilmekte ve bu peygamberlerden bâzılarına kitablar verildiği anlatılmaktadır. Her Müslüman, Kur'an'a inandığı gibi, Kur'an'ın haber verdiği bu İlâhî kitablara da inanmalıdır.

Şimdi çıkıp diyeceksiniz, diğer kitaplar değiştirildi nasıl inanalım diye ? Allah inanmanı istiyor, onu alıp hayatına geçirmeyi değil. Ki aklı başında olan bir müslüman, o kitaplardan önce Kur'an'ı alıp hayatına geçirir. Ondan sonra diğer kitapları sorgular, gereken bilgileri nefsine alır.

Buradan, yazdıklarımızdan tartışma yaratmaya çalışanların önüne geçmek için açıklamamızı da ekleyip yolumuza dönelim.

Neden kitaplara ihtiyacımız vardır ?

Bunu en basitimden bir örnekle açıklayalım. Önünüzde yapmaniz gereken bir mankine kurulumu var ama ne yazık ki bu kılavuzunuz yok. Ve  bilginiz olmadığı bu konuda yablisynir yıl izleyerek ya makineyi bozarsiniz ya da sağlığınızı.

SORARLARSA NE DİYECEKSİN ?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin