Bir kez daha selamlaşalım mı, bölüme geçmeden? 😍
Esselamu Aleyküm Ve Rahmetullahi Ve Berekatüh 🤗
“Selam vermek sünnet, almak farzdır. 🌹
Size bir selam verildiği zaman, ondan daha güzeliyle veya aynı selamla karşılık verin. Şüphesiz Allah her şeyin hesabını gereği gibi yapandır. (Nisa Suresi-86)”
Nasılsınız canlar, iyisiniz İnşaAllah! 🌞🥰
Önce kendim hakkında küçücük bir bilgi vereyim sonra sizi sıkmadan bölüme geçelim. Ben ailemizin (Sorarlarsa Ne Diyeceksin Ailesi 💞) en küçüğüyüm.. Biraz sonra okuyacaklarınızı (Lütfen 🤗) bir dost, bir akran, belki bir kardeş tavsiyesi olarak görmenizi rica ediyorum canlarım..
Şimdi okuyacaklarınızın bir kısmı kendi hayatımdan, bir kısmı hayatıma aktarmak istediğim faydalı birkaç aktivite ya da bilgi olacak Allah’ın izniyle.. Keyifli okumalar canlar! 🌞
Güne erken başlarım.. Bu biraz mecburiyet, biraz istek ve biraz da ihtiyaçtır benim için.. Uyandığımda tez ayılamam maalesef.. Siz de benim gibi misiniz? 😴
Kalktığımda elimi yüzümü yıkar, abdest alırım. Alırım ki üstümdeki rehavet gitsin.. Annem hep şu sözü söyler: “Alınmış abdest, kılınmış namaz gibidir.” Bu söz bana üşengeçliğin bir nefis oyunu olduğunu hatırlatır. Maalesef ben gerçekten üşengeç biriyim.. Neyseki sabahları aldığım abdest biraz olsun kendime gelmemi sağlıyor. Daha sonra ezana kadar bir boşluğum oluyor, bu sürede çantamı hazırlamak ya da şalımı yapmakla geçiyor. Ama en kısa sürede hayatıma katmak istediğim bir aktivite var..
Şükür günlüğü..📒 Belki aranızda bunu yapanınız vardır?
Günlerimiz çoğu kez yoğun, bunaltıcı ve sıkıcı geçiyor ve aslında binlerce şükür sebebi varken biz birine bile şükretmiyoruz. Ya unuttuğumuz ya da hiç hatırlamadığımız için.. İşte bunun için bu defter.. Hayatımızda ne kadar sevincimiz ne kadar hüznümüz varsa hepsine şükretmek için.. Şükrü hatırlamak için.. Tabi diyebilirsiniz ki: “Tüm bunlara ne gerek var, ben yazmadan da yaparım şükrümü..” elbette yaparsınız canlarım.. Bu söylediğim sadece şükrü önemini hatırlayıp Rabb’imize olan teşekkür borcunu-görevini yerine getirmek için bir adım sadece biz yeter ki şükredelim.. Hastalığımıza-sağlığımıza, sevincimize-hüznümüze, varlığımıza-yokluğumuza ve dahi her şeyimize.. Çünkü insan denilen mahluk öyle ki hasta olmadan sağlığının, acıkmadan tokluğunun , fakirlemeden zenginliğin ve bu benzeri durumlarda kaybetmeden sahip olduğunun varlığından bi'haber yaşayıp gidiyor, önemini bilmiyor.. Haliyle sahip olduklarımızı kaybetmekte bize şükrü hatırlatıyor. Bu sebeple her halimize binlerce kez şükrolsun.. ☺🥰
Sonra gecenin karanlığında sokaklarda, evlerde ve kalplerimizde bir ses, huzur dolu bir yankı.. Ezan sesi.. Şükürler olsun bu sabah da uyanmamızı sağlayan Rabb’ime.. Hadi şükrettiğiniz bir şeyi yazıverin bakalım.. 🤔🤗
Namazı da kılınca biraz spor yapalım mı, imkanımız varsa? Evet, yapalım.. 💪🏻
(“İki nimet vardır ki insanlar bunda aldanmıştır: Sıhhat ve boş vakit.” İbn Mace, Zühd 15)
Bunun için herhangi bir ekipmana yok, telefonunuza indireceğiniz bir uygulama ya da video işinizi görür. Ben uygulama kullanıyorum. Spor kahvaltı derken saat 07:20 oluyor ve el-mecbur evden çıkıyorum. Sonrası 50 dakikalık bir okul yolu.. Yolda yaklaşık 30 dk kadar uyuyorum. 😴 (Uykucu olduğumu söylemiş miydim?) Okulda her zamanki dersler... Harama meyilli nefisler, haramın eşiğinde insanlar.. Okuldayken çevremde duyduğum kelimeler, kullanılan o cümleler.. Düşündükçe başıma ağrı giriyor ama yapabileceğim bir şey yok.. Uyardım fakat dikkate alınmayınca.. Ne diyelim, Allah hepimize hidayet versin.. Biz sırât-ı müstakîm üzere olalım.. Nefsimizi haramdan sakınalım, en azından çabalayalım, lütfen! Tesettür..Nefse ağır gelse de küçük kurallardan ibaret ve Allah’ın emirlerinin (kolaylarından) bir tanesidir. Tesettür yalnızca kadınların başlarını örtmesi değildir, yani günümüzde algılandığı şekilde değil! Önce gözümüze sonra vücudumuza.. Önce erkek kardeşlerim, sizlerin gözlerinize mukayet olunuz. ['Mümin erkeklere söyle gözlerini (harama bakınmaktan) sakınsınlar..' '..Mümin kadınlara da söyle gözlerini haramdan sakınsınlar ve iffetlerini korusunlar...' (Nur Suresi, 30-31)] Ne demiş büyüklerimiz: “Elini, belini ve dilini tut!” Biz gözümüzü de sakınalım ki ilerisi gelmesin değil mi? Çeldiriciler çok olabilir belki ama ahiretimizden önemli değil! Ha diyorsun ki: “ Ben bir kez yaptım zaten..” Tövbe et kardeşim tövbe edelim Allah Teâlâ en affedici olandır. Merhameti en bol olandır, biz yeter ki bağışlanma dileyelim, tövbe edelim. Ya da diyorsun ki: “ Bakmaktan ne olacak!..” hayır kardeşim, hayır.. Maalesef nefsin oyununa geliyoruz. Yapma, yapmayalım!.. Ve hanım kardeşim, inan bana sen bir adım attığında içinde oluşan o huzur seni şevklendirecek. “Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin hanımlarına söyle, dışarı çıkarken üstlerine cilbablarını alsınlar. Bu, onların tanınmasını ve bundan dolayı incitilmemelerini sağlar. Allah, Gafûrdur, Rahîmdir.” (Ahzab, 33/59) Tesettür İslam'ın kadına verdiği değeri gösterir. Söyle ki: Önce erkeklerin göz kapaklarına inmiştir tesettür ayeti, ardından kadınlara.. Günümüzde uygulansaydı güven ortamı kaybolmazdı. Çünkü erkek bakmayacak o bakmayınca kadın süs düşkünü olmayacaktı (süslenecek kimse olmadığı için). Yahut kadın emrolunduğu gibi örtünse erkek ona karşı şehvî duygular besleyemeyecek ve bakmayacaktı.
Tesettür eşitlik değil midir? Yaşlısı, genci, zengini fakiri hepsi eşit değil midir? Bakar mısın rahatlığına, işte bu yüzden diyoruz ya tesettür özgürlüktür diye. Sen de bu özgürlüğü denemek istersen yahutta isteyip zorlanıyorsan bize mesaj yazabilirsin. 🤗
Öğle okununca seccade sana çağırıyor.. Okulun mescidi: Daha ne bekliyorsun, diyor. ☺ Ee fazla bekletmemek gerek. Abdest alıp namazını edâ ediyorsun, bir rahatlama hissi geliyor.. Akşam yolu genelde uyumamaya çalışarak ve dayanamayıp uyuyarak geçiyor onun dışında ise ya düşüncelere dalarak ya da kitap okuyarak geçiyor. Eve gelip hızla abdest alıyor ve ikindiyi kerahat girmiş olması sebebiyle farzını kılıyorsun. Az bir zaman kaldığı için seccadede dua ederken ezan okunuyor.. 🥰 Huzurla ezanı dinleyip namazını kılıyorsun. Akşam yemeğini yeyip ders, test başına.. Bunaldığında belki biraz kitap okuyorsun veya biraz Kur’an-ı Kerim okuyup günün yorgunluğunu azaltıyorsun. Yatağa yatmadan evvel küçücük bir antrenman/ egzersiz rahatlatır değil mi? 5-6 dakika yeterli bunun için. Ee bu kadar yorulduk bir duş alırsak çok iyi gelir, tabii mümkünse (şartlar uygunsa) ve gerçekten yorgun değilsek 😪 Temizlik imanın yarısıdır, buyuruyor Efendimiz (s.a.v)..💦 (Her müslümanın yedi günde bir yıkanması Allah’ın onun üzerinde hakkıdır. ‘Müslim, Cuma 9’)Sonra yatağa yatıyoruz o kadar rahat ki, sıcacık.. O an aklımıza bu soğuk havalarda dışarıda olan, belki de bombalar altındaki mazlumlar geliyor.. Değil başını koyacağı bir yastık ve üstünü örtecek bir battaniye onu koruyacak bir kimsesi olmayan o minicik yavrular.. İçindeki şeytan sesleniyor sonra: “Ne yapabilirsin ki elinden bir şey gelmez, yat uyu işte. Gece gece başına iş çıkartma!” Vicdanına bir kulak ver: “Onlara ses olabilirsin, en azından bunu yapabilirsin!” Evet.. Haklı.. Vicdanına kulak ver.. (Sayfamıza bakabilirsiniz.)
Kimi zaman ağlayarak uyursun.. (Kendim için böyle olduğunu söyleyebilirim) Kimi zaman da derin düşüncelere dalarak... Düşünmeliyiz, araştıralı ve öğrenmeliyiz bu bizim için bir gerek değil mi? (Kur’an’ı öğüt anlasınız diye kolaylaştırdık, düşünüp öğüt alan yok mu? [Kamer 17]) Biz düşünmeyi severiz, kritik yapmayı, sorgulamayı.. 🔍📚
Uyumadan evvel çocukluktan gelen bir alışkanlıkla dua edip uyuyorum... 💤
Şimdiki yazacaklarım hem kendime hem siz dostlarıma tavsiyemdir. Bir kısmını uyguluyorum bir kısmını uygulayacağım Allah'ın izniyle. Peygamber Efendimiz (s.a.v) buyurdu ki: " Ya Ali şu beş şeyi yapmadan yatma!
• Kur'an-ı Kerim'in tamamını okumadan,
•4000 dirhem sadaka vermeden,
• Kâbe'yi ziyaret etmeden,
• Cennette yerini hazırlamadan,
• Küs olduğun biriyle barışmadan.
(Okunan üç İhlas suresi bir hatim sevabı verir,
Okunan dört Fatiha 4000 dirhem sadakaya eşdeğerdir,
On defa "Lâ ilahe illallah vahdehû lâ-şerîke-leh lehül-mülkü ve lehül hamdü yühyî ve yümît ve hüve âlâ külli şey'in kadîr." demek Kâbe'yi ziyaret sevabı kazandırır,
On defa "Lâ havle ve lâ kuvvate illâ'billâ'hil aliyyil'azîm." demek ise Cennette yerini hazırlamana vesiledir,
On defa da "Estağfirullahel'azîm ellezî lâ ilâhe illâ hu el-hayyel kayyûm ve etûbü ileyh." çekmek dargın olduğun bir kimseyle barışmış derecesinde mükâfata vesiledir.
[Tirmizi, 51]Canlar.. Canlar.. Bir gün daha gitti ömrümüzden.. Yarınımız hatta bir dakika sonramız için garatimiz yok. Bu yüzden kendimize geç kalmayalım.. Allah’a emanet olunuz canlarım.. 🤗🥰🌹💞
...
Dipnot: Bu bölümlerdeki amacımız gösteriş değil, tamamen bir farkındalık yapmak amaçlıdır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SORARLARSA NE DİYECEKSİN ?
ChickLitSorarlarsa ne diyeceksin? Hiç düşündün mü kardeşim? O zaman... Dur. ✋ Ve oku! İçindeki cılız merakın seni ele geçirmesine izin ver ve ilk bölümü tıkla... Biz oradayız.