Rahmân ve Rahîm olan Allah'ın ismiyle
Allah Teâlânın, Selâmı ve Rahmeti ve Bereketi Mümin kulları üzerine olsun.
Huu huuu tekrardan biz geldik gençler.
Ne ediyosunuz?
Karantina günleri nasıl gidiyor?
Biraz kendiniz ile başbaşa kaldınız mı?
Kartinada en çok özlediğiniz ne oldu?
Ve en çok neyi fark ettiniz?
Şahsen ben en çok arkadaşlarımı özledim😢😢😢
Çay ile birlikte Sohbetleri özledim😢
Peki oruç ile aranız nasıl gidiyor
Bayrama bir hazırlığınız var mı?
Gerçi büyük bir ihtimalle sokağa çıkma kısıtlaması olabilir bakalım😕
Sizleri bol düşünceli sorulara maruz bıraktık lakin bölümümüzde düşünme üzerine olacağından sanırız biraz beyin jimnastiği yaptırdık 😅
Bize kızmazsanız sizlere bölümümüze geçmeden önce bölüm ile alakalı birkaç soru sormak istiyoruz
Düşünce denilince aklınıza ne geliyor?
Sizce düşünce özgürlüğü nedir ?
Bu özgürlük ortamı nasıl olmalıdır ?
En iyisi fazla uzatmayalım. Yoksa oruçlu oruçlu kafa göz dalanlar olur Ma'zallah
Şimdi de gelin bölümü okuyalım 😉
***
İnsan, evrendeki en yetkin ve mükemmel varlıktır.
Zekâ yetenekleriyle en küçük ayrıntısına kadar kendisinin kurduğu bir sosyal çevrede yaşamaktadır.İnsan kendi sınırlarının ötesini tam anlamıyla idrak edemediği için, onun en mükemmel olduğunu kanıtlamak elbette olanaksızdır. Ancak şu kesindir ki, insandaki donanım diğer varlıklarda ya hiç yoktur ya da çok basit ve ilkel seviyelerde mevcuttur.
İnsan donanımının en harika yönü,
onu diğer canlılardan ayıran ve sorumlu kılan temyiz gücü, düşünme ve anlama melekesi akıl ve aklın fonksiyonlarıdır.Akıl, insan sorumluluğunun esası, düşüncenin temel unsuru, sistemli düşünmenin kaynağı, insanı hayvandan ayıran, ayırıp gerçek insan olma kimliği kazandıran, Yaratıcı'nın insanoğluna en özel bir armağanıdır.
Bu özel armağanın en önemli fonksiyonu düşünme eyleminin ürünü olan düşüncedir.
Düşünme, insanı diğer varlıklardan ayıran ve onu "eşref-i mahlûkât"
yapan en önemli özelliktir.Düşünce kendiliğinden gerçekleşmez. Düşüncenin ortaya çıkması insanın çaba ve emek harcaması ile olur. Denebilir ki düşünce, düşünmenin elle tutulup gözle görülemeyen, ancak hissedilebilen sonucudur.
Bireyin, toplumun ve insanlığın hayatına yön vermesi nedeniyle de insana ait en değerli üründür.
İnsanlar, içinde bulundukları ortam hakkında bilgi edinme ve düşünsel etkinliklere girme eğilimindedirler. Gerçek ve ihtiyaç duyulan düşünme, insanın içine düştüğü ve rahatsız edici durumdan kurtuluncaya kadar zihnen çaba göstermesi ve doyurucu sonuca ulaşmasıdır.
Sosyal,
dinî ve
kültürel olsun,
her türlü alandaki değişim faaliyetlerindeki temel nokta, doğru düşünme ile başlar.Düşünme, akıl yürütmeler zincirinin önemli bir halkasıdır. Dolayısıyla da her aktivite için doğal bir öncüldür.
Kur'ân'ın anlattığı akıl, sadece duyular, kalp veya zihinle sınırlı değildir ve onun değişik şekillerde atıfta bulunduğu akıl duyular, kalp ve hem de zihin gibi çok yönlü faktörlerin yardımlaşması ile bilgi olayını gerçekleştiren akıldır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SORARLARSA NE DİYECEKSİN ?
ChickLitSorarlarsa ne diyeceksin? Hiç düşündün mü kardeşim? O zaman... Dur. ✋ Ve oku! İçindeki cılız merakın seni ele geçirmesine izin ver ve ilk bölümü tıkla... Biz oradayız.