Rahmân ve Rahîm olan Allah'ın ismiyle
Allah Teâlânın, Selâmı ve Rahmeti ve Bereketi Mümin kulları üzerine olsun.
Nasılsınız gençler :)
Hayrla geldiniz🌹
Hoşgeldiniz, sefalar getirdiniz😊Ama siz hiç hoşgeldiniz demiyorsunuz :((
Neyse sanırım bizim biraz kırılganlık dönemindeyiz.
En iyisi mi lafı fazla uzatmayalım ve giriş yapalım :))
KADERE İMÂN
Birinci Kısım.
Nedir bu Kader ve Kaza'ya imân?
İmanın altıncı şartı, kadere, hayır ve şerrin Allahü teâlâdan olduğuna imandır. Amentü'deki, (Ve bil kaderi hayrihi ve şerrihi minallahi teâlâ) ifadesi, kaderin, hayır ve şerlerin hepsinin Allahü teâlâdan olduğuna iman etmeyi bildirmektedir.
Gençler ve kendini genç hissedenler Amentü kelimesinin manasını bilenler burada mı👉
Arapça fiilin kökü, binası, çekimi dermişim şaka şaka😆
🍃Cenab-ı Hak, varlıkları çok hassas bir ölçüyle yaratır ve muhteşem bir nizâm ile ayakta tutar.
🍃Kader programının umûmî muhtevası dâhilinde tabiatın yaratılması ve idare edilmesi ile tabiat içinde husûsî bir mevkîye sahip olan insanın yaratılması ve müstesna kabiliyetlere sahip kılınması da yer almaktadır.
🍃Dalından düşen bir yaprak🍂 dahî bu programın hâricinde değildir. Bugün biliyoruz ki bir yaprağın içinde de aslında kocaman bir kâinat vardır.
🍃Şâyet varlıklar kader programına tâbî olmasaydı, kâinatta büyük bir anarşi meydana gelirdi. Bu hakîkati Cenâb-ı Hak şöyle ifade buyurur:
"Biz her şeyi bir ölçüye göre (kader ile) yarattık!"
(Kamer, 49)"Yeryüzünde vukû bulan ve sizin başınıza gelen herhangi bir musîbet yoktur ki, biz onu yaratmadan önce bir kitapta yazılmış olmasın! Şüphesiz bu, Allah'a göre kolaydır."
(Hadîd, 22)📌Kader sözlükte "ölçü, miktar, bir şeyi belirli ölçüye göre yapmak ve belirlemek" anlamlarına gelir.
📌Terim olarak ise,
Allâh Teâlânın irâdesi, bütün oluşlarda mevcuttur. O'nun irâde ve kudretinin dâhil olmadığı hiçbir şey gerçekleşemez.➿Bir toz bile yerinden kalkamaz ve küçük bir sineğin kanadı bile kıpırdayamaz.
➿Dolayısıyla Allah Teâlâ, sonsuz ilim sahibi olduğundan, ezelden ebede kadar olmuş ve olacak, iyi-kötü her şey'in oluş zamanını, yerini ve her türlü özelliklerini ezelden bilmesi ve öylece levh-i mahfuzda takdir ve tesbît etmesi "kader"; tesbit ettiği şekilde sırası geldikçe tahakkuk ettirmesi de "kazâ"dır.
📌Sözlükte "emir, hüküm, bitirme ve yaratma" anlamlarına gelen kazâ, Cenâb-ı Hakk'ın ezelde irade ettiği ve takdir buyurduğu şeylerin zamanı gelince, her birisini ezelî ilim, irade ve takdirine uygun biçimde meydana getirmesi ve yaratmasıdır. Kazâ Allah Teâlânın tekvîn sıfatı ile ilgili bir kavramdır.
Bütün hayvanların, nebatların, cansız varlıkların
[🔶katıların,🔹sıvıların💦,
🔽gazların💨,
🔭yıldızların✨,
🔬moleküllerin,
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SORARLARSA NE DİYECEKSİN ?
ChickLitSorarlarsa ne diyeceksin? Hiç düşündün mü kardeşim? O zaman... Dur. ✋ Ve oku! İçindeki cılız merakın seni ele geçirmesine izin ver ve ilk bölümü tıkla... Biz oradayız.