CHRİSTMAS DEĞİL, YILBAŞI (!)

318 30 343
                                    

Evet güzel kardeşlerim ;

başlığı görüp koşup gelenler, gelemeyenler, imkan dairesinde olmayanlar ve vesile olabilecek kardeslerimizden ALLAH CC razı olsun. 😊

Bu bölümü önceden atıyoruz çünkü bayağı bir kişiye ulaşsın istiyoruz. Ve bunda sizin etiket yağmuruna tutmanızın çok faydası olacak.

Sadece waty ortamında değil annenize, babanıza, kardeşinize, sınıf arkadaşlarınıza... Daha aklınıza kimler geliyorsa bu bölümü onlara okuyabilir okutabilirsiniz. Kopyalayıp gönderin.( Video dahil gönderin.) Instagram ve Facebook da paylaşabilirsiniz.  İnsanların görüp etkileneceği her mecra serbesttir.

Başlıktan da anlaşılacağı gibi,

Bir müslümanın yılbaşı kutlamasının sakıncaları nelerdir?

Bunun Hristiyanlık la ne alakası var? Sadece yılbaşı kutluyoruz!

Yeni yıl geldi sevinmeyelim mi?

gibi herkesin dilinde sakız olan bu sorulara cevap vereceğiz.

Bu sorulara bir kenara koruyor ve başka bir soru soruyoruz:

Siz, yani biz... Biz ne kadar duruşumuzu ortaya koyduk.

Arkadaşlarımız o gece ne yapıyorsun?

diye sorduklarında :

ben yabancı bir milletin geleneğini! (Bayram demiyoruz dikkat!)  neden devam ettireyim diyebiliyor muyuz?

Ya da arkadaşlarımıza bildiklerinizi anlatıp onları, onlara(!)  rağmen uyarıyor muyuz?

Rahmetli Abdülmetin Balkanlıoğlu hocamızın bu konuyla ilgili nokta atışı tespitleri içeren videosunu aşağı bırakıyoruz.

Değerli kardeşler bildiğiniz gibi ömrümüzden bir sene daha bitiyor ölüme bir sene daha yaklaşıyoruz.

Yaşadığımız hayat dünya eksenli olduğu için yeni bir yıla giriş bize ölüme yaklaşmayı hatırlatacağına,ebedi kalacağımız yer olan ahireti çağrıştıracağına tam tersi yeni bir yıl eğlenceyi,ne yazık ki içki alemlerini,HAZRETİ İSLAMCA HARAM sayılan ve kumarın bir türü olan piyango biletlerini hatırlatıyor!

Domuz etinin haram denip yenmediği ama piyango biletlerinin şifa niyetine su gibi içildiği ülkem!

Malum her sene yılbaşında insanların akın akın büyük ikramiyeyi kazanabilmek için kuyruklarda beklediği büyük çekiliş var. Talih kuşu bu sene kimin başına konacak. Kadın-erkek, yaşlı-genç, herkes paralarını biletlere yatırıp çekiliş saatini beklemeye başladılar. Ve bu sene çok büyük rağbet varmış ve biletlerin % 95’i erkenden tükenmiş. Daha önceki senelerde hep beraber gördük büyük ikramiyeyi kazanıp ta iflah olan var mı hiç? Hatta o kadar ki eski hayatlarını mumla arar oldular fakat haram para yiyen iflah olmaz. Olmayacak ta.

Devletin vazifesi insanlarımızı eğitmek, haramı helali öğretmek, insanları ve özellikle gençleri böyle şans oyunlarıyla boş bir hayata karşı şuurlandırmak iken, her akşam talih kuşu rüyaları gören, acaba bana da çıkar mı çıkarsa neler neler yaparım gibi boş hayallere düşmelerini engelleyerek onları helal yoldan çalışarak rızık kazanmayı öğretmesi gerekirken maalesef akşama kadar tv kanallarında bu olaylar özendiriliyor ve bunu devletimiz kendi eliyle yapıyor adını da milli piyango yapmışlar!

SORARLARSA NE DİYECEKSİN ?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin