1%

1K 45 3
                                    

-Aurora POV-

Hidup aku tak ubah seperti seorang pengemis kat Beta Higschool ni. Disebabkan aku terlalu terdesak perlukan duit, aku sanggup buat kerja part time kat sekolah. Atau lebih sedap nak didengar, HAMBA kepada pelajar-pelajar kaya.

Aku keluh sedikit penat setelah penat berlari mendapatkan apa yang diorang nak sebelum masa rehat tamat. Aeri duduk di sebelah aku sambil hulurkan sebotol air Isotonic.

Mong Aeri. Dia bestfriend aku sejak sekolah rendah. Kawan yang setia dan humble even dia anak orang kaya :)) .

"Kesian kau en. Pepagi lagi dah penat sakan. Kau kalau perlu duit, minta ja kat saya beb. Takya-------"

"Usaha tangga apa? Tangga kejayaan. Lagipun gila kau saya nak minta kau duit. Memang tak lah. Duit tu mak bapak kau punya. Lainlah kalau duit tu kau punya." Aku gelak sinis dan teguk minuman itu rakus.

"Saya as bestfriend dunia dan akhirat kau ni tak suka tengok kau jadi cam ni lah Rora."

"Berbaloi apa. Sehari hampir cecah RM800 tau. Bukan seringgit dua diorang bayar. Puluh-puluh."

"Haihh ya lah yalahhhh. Habistu. Jungkook si crush cinta sejati kau tu, kau bila nak stalk dia? Dari form 1 lagi kau suka dia, tapi tak berani nak stalk langsung. Perghhh, lembab."

"Tak lembab lah cuma saya lebih suka macam ni. Pandang dari jauh. Acting like saya tak suka kat dia dan simpan perasaan ni dari diketahui orang lain kecuali kau."

Aeri gulingkan matanya dan sedut air kotak. Aku capai tisu dan lap peluh yang menitis sambil rehatkan badan.

Tiba-tiba

Semua orang berlari ke arah yang sama membuatkan aku dan Aeri juga turut tertarik apabila nama Jeon Jungkook menjadi sebutan.

"Weihh crush kau tu!"

"Jom arr!" aku tarik Aeri excited nak mampos semata-mata nak tau apa terjadi sebenarnya.

Jungkook berdiri menghadap yeoja itu dengan wajah dinginnya. Ni mesti nak confess ni. Adeihh tak takut ke? Dah Jungkook tu hati batu.

"Jungkook sunbae.. Nae--naega... Cheowahaeyo.." yeoja gediks itu menyelit rambutnya ke belakang telinga. Jungkook smirk.

Dia mendekati yeoja tu sambil tangannya diseluk masuk ke dalam kocek seluar.

"Kau.....?"

"Chu--Chungie!" jawab yeoja tu excited.

"Kau boleh bawa nama Chungie kau tu berambus dari depan mata saya. Sebab...."

Jungkook tolak bahu pelajar form 3 bernama Chungie itu perlahan tapi cukup kejam untuk dilihat.

"I DONT LIKE YOU, gi mampus!"

Jungkook sekali lagi smirk dan tinggalkan Chungie sendirian. Peminat-peminat Jungkook yang lain sudah pasang wajah gembira plus mengejek Chungie.

Aeri pandang aku. Aku pandang Aeri.

"Syukur diorang tak tau kau ni pun fans si lelaki HTG tu."

"Tak sangka macam tu sekali en Jungkook reject Chungie, cam dalam drama siot" aku gelak kecil dan menuju ke arah kantin untuk membeli makanan bersama Aeri.

"Btw, saya nak gitau kau satu benda. Saya dah on crush ngan geng Jungkook!"

"Apa?! Kau crush ngan Jungkook?! Kau nak saya tibai kau ke ha?!" aku dah siap sedia untuk melayangkan tumbukan padu.

| I Need You |°°Where stories live. Discover now