4%

390 34 3
                                    

-Jungkook POV-

Satu .

Dua .

Tiga teguk .

Aku hempas kasar gelas kaca tu atas bar. Jimin teguk perlahan dan tersenyum kecil.

"Lek la. Kau kenapa bro?"

"Aurora tu lah! Chat tk balas lansung. Suruh tunggu tadi, dia balik cam tu ja. Dia tu-----eeeee!" aku kehilangan kata-kata dan teguk satu lagi gelas kaca berisi arak.

"Sejak bila kau tertarik dengan Aurora? Tch."

"Saya tak tertarik. Kitorang dah deal nak jalinkan fake relay. Macam mana saya nak tunjuk kat pelajar semua kalau dia tak membantu pun!"

"Fake kut. Then kau kata Aurora tak suka kau kan, dah semestinya dia tak kisah pun kau ada atau takda."

Haih budak sorang ni lagi. Dia merepek apa ja lol. Tibe pula cakap pasal tu. Takda kaitan.

"Saya pulang dulu lah. Dah nak jam 2."

"Ok."

"Jumpa esok," aku terus gapai kunci kereta dan bla.

____

Aku tolak pintu rumah dan buka selipar jenama PUMA. Rumah yang tadi gelap kini diterangi dengan lampu rumah yang sepatutnya dah off.

"Kook pegi mana?" soal eomma dingin. Aku endahkan sahaja persoalan dia dan naik tangga.

"Eomma nak kahwinkan Kook dengan anak kawan eomma,"

"Eomma!" aku patah balik pegi ke arah eomma.

"Wae? Salah? Asal hati Kook tu beku sangat?"

"This is my life! Eomma tak boleh campur urusan hidup saya," aku cuba kawal kemarahan aku daripada terhambur kat eomma. Dahlh aku tengah marah dengan Aurora.

"I don't care. Saya eomma kamu jadi saya boleh buat apa ja,"

"Kalau Kook ada yeochin, eomma masih nak saya kahwin dengan anak kawan eomma?" soal aku sabar sedangkan hati aku dah start memanas.

"Depends lah. Kalau eomma berkenan, eomma batal niat tu. Kalau tak, must go on."

Aku angguk dan naik atas. Siapa aku nak jadikan yeochin ni! Haishh serabutlah! Dah semua kat sekolah tu pun gedik macam babon!

Aurora.

Aku senyum sinis dan angguk tanpa sebab.

_______

-Aurora POV-

Aku sarungkan blazzer ke tubuh selepas memakai kemeja sekolah. Aku betulkan skirt dan sisir rambut aku. Bangs aku cantikkan sedikit supaya tak nampak sangat berterabur.

"Appa! Eomma! Rora pegi sekolah dulu ya!"

Baru aku nak langkah keluar, oppa aku tarik beg sekolah aku.

| I Need You |°°Where stories live. Discover now