41%

267 30 7
                                    









-No POV-


Bunyi piano mengiring langkah Jennie ke hadapan sambil tangannya memeluk tangan Encik Yang. Tepukan gemuruh mendebarkan lagi setiap detik-detik yang bakal berlaku.

Tiba sahaja Jennie di hadapan Jungkook, Encik Yang senyum manis pada lelaki kacak itu.

"Ready nak jadi husband?"

Jungkook gelak sedikit dan pandang Jennie seolah-olah sedang bercakap melalui eye contact .

Encik Yang menyerahkan Jennie dan dia terus memeluk tangan Jungkook sambil jalan bersama ke arah pastor.

Tiba lah saat yang mendebarkan. Ketika itu dewan yang bising dengan tepukan gemuruh, menjadi senyap.

"Encik Jeon Jungkook ."

"Ya saya."

"Sudah bersediakah engkau untuk memikul tanggungjawab sebagai seorang suami kepada Cik Yang Jennie?"



"Ya. Saya bersedia."



Jungkook senyum dan gigit bibir pandang Jennie. Jennie angguk dengan senyuman penuh makna.

"Cik Yang Jennie ."

"Ya saya."

"Sudah bersediakah engkau untuk menjadi seorang isteri kepada Encik Jeon Jungkook dan setia sehidup semati dengannya?"




























" ........ "








____________________




-Aurora POV-

Habis lecun bantal dengan air mata aku. Siyeslah, Jungkook kau saja je kan nak buat aku naik gila?!

Bantal di atas katil aku buang ke lantai sambil teriak lagak orang kena histeria.

Bilik aku di rempuh masuk apabila berulang-kali diketuk, tapi masih aku tak buka.

"KELUAR!!!" Aku capai botol kaca perfume aku lalu lontar ke arah Taejin dan Aeri.

"Aurora j--janganlah macam ni..."

"Kau diam bodo!!! Kau balik Korea sekarang, SEKARANG!" Aku tolak semua barang makeup ke atas lantai hingga hampir rosak semuanya.

Taejin dengan cekap memeluk aku dari belakang sehingga aku tak dapat bergerak langsung walaupun meronta macam dinasour nak lepaskan diri.

"LEPAS SIAL!!!!"

"Aurora!! Be have!"

Aku terdiam. Aku terduduk lemah sambil melayan perasaan aku yang tengah broken nak mampus.

"Taejin.... kenapa Jungkook buat saya macam ni. Kenapa?!" Perlahan-lahan aku tumbuk dada yang terasa berat dan sakit itu.

Aeri datang ke arah aku dan peluk aku. Air mata dia menitis atas bahu aku sambil usap pipi aku lembut.

| I Need You |°°Where stories live. Discover now