-Aurora POV-
Usai sahaja loceng berbunyi menandakan waktu pulang sudah tiba, aku dengan lajunya mengemas buku-buku yang ada di atas meja tanpa memedulikan Aeri yang masih gigih mencari jawapan Addmaths.
Ahh lantak hang lah! Aku tak nak lambat masuk kerja. Actually aku dah cari kerja dan aku dah dapat kerja sambilan kat kedai bunga. Gaji lumayan juga lah. Sebulan dapat seribu. Kos pembedahan appa, dua puluh ribu... Haihh kusut otak aku bila fikir pasal ni😥.
Aeri tahan aku dan kerutkan dahi dia.
"Takkan nak biar saya lonely lagi hari ni? Sedih tau kau hari-hari biar saya sendirian." Aeri dah muncungkan bibirnya kehadapan pura-pura merajuk gituksss.
"Alololololo Aeri kita merajukkkk~ . Bukan nak biar kau sendirian ke apa, tapi kau pun taukan kos bedah appa saya tu macam mana nilai besarnya perlu saya cari? Saya kena masuk kerja ni, jadi— mianhae."
"Eo? Sejak bila kau kerja?!" Aeri membulatkan matanya sambil pandang aku sedikit terkejut.
"Arr nanti citer! Saya nak cepat ni! Bye!" dengan tergopoh-gopohnya aku berlari keluar dari kelas. Jam di telephone aku tilik, ada 20 minit lagi. Rasanya sempat ni.
Belum sempat aku nak melangkah keluar dari sekolah, beg aku ditarik dari belakang dengan kasar.
"Nak cepat-cepat gi mana huh? Urusan kau dengan kitorang belum selesai. Jangan ingat—"
"Eii bodo lah korang ni! Saya nak cepat lah! Tepi!" aku tolak kuat tangan Momo geram.
"Heiii jangan main kasar doh. Lekk lah, ada hutang yang belum terlunas lagi. Kau lupa ke apa yang kau cakap kat kitorang hari tu? Pukul saya. Tchh.. Dungu."
"Lain hari ja lah! Eee tepi!" aku cuba lepas dari mereka tapi tak berjaya. Heihh 20 minit ja aku ada sekarang. Janganlah bazirkan masa aku untuk fight dengan korang jebal.
Momo gelak sinis dan tarik rambut aku kasar. Ada juga aku cepuk pala dia ni tak lama. Suka suki dia ja nak tarik rambut aku.
Kerana hati dah panas, pala dah senget, aku tolak Momo dan tampar wajahnya kuat. Ingat aku ni lemah sangat ke bodo. Takat kau, celah gigi makcik jeon ja—
"Kuang aja! Weihh ajar budak sorang ni! Tak sedar diri!"
Geng-geng dia mula mendekati aku. Setapak dua tapak aku berundur tapi tak, aku tak dapat lari mana-mana dah sebab belakang aku, ada geng Momo yang cengkam kemas leher blazzer aku.
Aku dah tutup mata bersedia dengan apa pun yang bakal terjadi. Heihh diorang ni odoh lah! Dah lah hari ni first day aku!
"Weihh stop! Lepaskan dia!" niat mereka untuk pukul aku, di hentikan. Momo tersenyum sinis melihat gerangan itu.
Mata aku perlahan-lahan membuka dan Aeri mendekati aku sambil peluk bahu aku kemas.
"Korang ni takda kerja lain ke selain nak sakiti Aurora?! Dia ni nak kerja tau tak! Dia berusaha nak cari duit untuk kos appa dia!"
"Nampak muka kitorang kesah ke? Alaa lumrah lah tu budak miskin. Tchh.. Yang kau berlagak heroin ni kenapa? Nak mati?"
Aeri terdiam dan dia pandang aku lembut.
"Kau pegilah. Biar saya ganti kau,"
"Apa kau merepek ni?!"
"Dah takda jalan lain Rora. Kau kena pegi kerja sekarang,"
"Ae! Tak saya tak—"
"Pegi sekarang." Aeri tolak aku dan halang geng Momo dekati aku.
"Jangan kacau dia. Pukul saya." kata Aeri sedikit pasrah.
YOU ARE READING
| I Need You |°°
FanfictionPencapaian : #5 in fate Setelah sekian lamanya Aurora menyimpan perasaan terhadap lelaki hot meletop bernama Jeon Jungkook yang merupakan senior di Beta Highschool. Sikap Jungkook yang dingin dan tidak melayan peminat-peminat menyebabkan dia mendapa...