39%

291 25 17
                                    



Bahu aku dipeluk Aeri sambil kuntumkan senyuman pahit. Air mata aku mengalir semula.

"Aeri...... jungkook...."

"Ya ya aku faham. Janganlah macam niii. Kau kena tabah. Jungkook suka kau sorang, dia tak suka Jennie pun."

"Tapi... dia dah nak kahwin.." aku tekup wajah aku dan meraung sepuas hati. Aeri keluh dan hulurkan phone dia.

"Nah,"

Aku angkat wajah dan renung phone tu. Dia nak aku buat apa? Nak aku campak ke canne?

"Kau renung phone ni, takda apa yang akan berubah. Call Jungkook."

"T---tak nak!"

"Why?"

"K--kalau appa Jungkook tau.. canne?"

"Hekk elahh kau ni. Nombor aku kan? Takda hal lah. Nah, call ppali."

Aku geleng dan nangis semula. Kepala aku diluku kuat oleh Aeri dan dia call number Jungkook.

"Geram ja aku dengan kau ni. Nah!"

"Tak nak!" Aku tutup telinga dan pejam mata.

"Pe hal Aeri? Aurora buat hal ke? Dia sihat?"

"Haa memang buat hal pun. Rindu kat kau,"

"Oh.."

Aku angkat kepala dan renung phone Aeri. Oh ja?!

"Kau buat apa sekarang?"

"Tengah urus plan wedding dengan Jennie. Kenapa?"

"Kau saja ja kan? Kau cakap kau tak suka Jennie, janganlah teruskan weih."

"Siapa kata saya tak suka Jennie? Saya akan sedaya upaya terima dia seadanya. Right?"

"Jeon Jungkook!"

"Kenapa lagi. Saya sibuk ni. Kalau sebab Aurora, minta ja lah dia cari orang lain. Saya dah tak suka dia. Buang masa tchh.."

"Kan saya dah kata semua tu salah----"

"I think better kita stop kat sini. Saya tak nak ambil tau tentang Aurora dah. Macam yang saya kata, saya akan sedaya upaya terima Jennie. Ok? Dah jelas kan? Bye." End call.


"JANTAN TAK GUNA!!! AKU MATI-MATI NANGIS KAT SINI KAU BAGI AKU FAKE LOVE?!!!! SHDIAVDIWVDIABKABDISBUGYCK SUVWIDBQISB!!!!!!! ADA JUGA AKU TAMPAR KANG, JEREBU SATU ASIA!!"

Aku lontar satu persatu benda di sekeliling aku ke lantai. Boleh naik gila aku macam ni.

Aeri peluk aku erat dan halang aku dari terus melakukan sesuatu luar dari jangkaan. Aku jatuh ke lantai melutut. Sakit dan perit yang aku rasa sekarang boleh membunuh.

"Weihh Aurora. Kau sabar boleh tak?! Aku tak sangka Jungkook macam tuuuuu. Dia... saya pasti ada sesuatu."

"Sesuatu apa Aeri? Sesuatu apa?!"

Pipi aku Aeri tekup. Dia renung mata aku. Aku pejam mata dan teruskan menangis. Aku geleng. Aku tak kuat.

"Aku tau kau kuat Aurora. Perlahan-lahan, belajar lupakan dia. Erm?"

"Tak mudah Ae.. tak mudah."

"Rora, percaya diri kau. Aku ada."

"Tapi...... tskk tskk.... tapi kau bukan Jungkook... kau tak bagi aku tenang.. tsk tsk..."

"Celaka punya kawan!" Automatik tangan aku Aeri cubit dan dia keluh berat.

"Nak aku oder makanan apa-apa tak?"

| I Need You |°°Where stories live. Discover now