-Aurora POV-
Macam mana aku nak dapat phone aku balik eh? Dah lah bosan, tak dapat online pula tu. Heihh.
Aku tenung wajah appa yang pucat sambil mengusap tangan tua yang sudah berkerut kerepot itu.
"Appa.. Aurora nak pegi sekolah dah ni. Appa tunggu Aurora tau. Aurora janji akan belajar sungguh-sungguh supaya suatu hari nanti saya boleh ubah hidup kita. Rawat appa. Rawat eomma. Dan jauh dari oppa Minhyuk. Aurora janji." air mata aku tanpa disangka mengalir sambil membuat pinky promise dengan tangan yang tidak bergerak itu.
Aku keluar dari bilik wad yang menempatkan appa sambil mengesat air mata.
Walau macam mana pun aku kena kuatkan diri. Aku tahan texi dan balik ke rumah untuk bersiap sedia.
Bila ingat kat Jungkook, hati aku jadi sayu. Baju t-shirt coklat yang masih setia tersarung di tubuh itu aku genggam di hujungnya.
"Takpalah. Yang penting puan Jeon terima saya... Walaupun Jungkook tak akan pernah jadi milik...saya.."
Aku senyum kecil. Broken tu memang broken tapi hati aku lebih broken bila appa aku dah cacat sepenuhnya. Aku tak boleh bayangkan macam mana riaksi appa lepas sedar nanti. Seandainya aku punya kuasa, aku nak sangat appa dan eomma aku gugurkan ja oppa Minhyuk masa masih dalam rahim. Tapi itu semua kuasa Tuhan, siapalah kita untuk mengaturkan semua itu kan?
Cewahhh ayat!
Aku buka pintu rumah dan masuk ke dalam. Aku selak langsir bilik milik eomma appa aku dan hampiri eomma.
"Eomma.. Aurora ni,"
Wajah tua itu berkerut dan membuka matanya perlahan..
"Au—Aurora! Macam mana dengan appa nak? Eomma risauu sangat," air mata eomma menitis dan tangannya mengelus pipi aku sayu.
"Appa---- dia ok. Eomma jangan risau ya. Aurora yakin appa kuat." Aku cuba berikan senyuman yang bakal melegakan hati eomma.
Eomma pejam mata dan peluk aku. Sesungguhnya aku tak kuat tengok keadaan eomma dan appa aku.
Aku sebenarnya happy bila dengar Jungkook nak tolong kos rawatan eomma dan appa aku tapi bila dah jadi macam ni.... Hengko rasa Jungkook nak ke tolong aku? Tak weiihh, dia tak suka aku dah.
"Aurora tak pegi sekolah ke hari ni?" Soal eomma lembut.
"Pegi."
"Bersiaplah cepat. Nanti kamu lambat," sekali lagi eomma senyum dan elus pipi aku lembut.
Aku berdiri dan pergi bersiap. Baju uniform baru dibelikan Jungkook aku sarung ke tubuh penuh excited.
Yalah, aku tak pernah ada baju baru. Sebab tu kenapa aku excited happy masa tau Jungkook belikan aku uniform baru dan t-shirt coklat tu. Selama ni baju aku semua recycle dari jiran, uniform pun recycle juga. Haihh kesian betul ya hidup aku ni.
Korang nak ganti tak dengan aku? Mesti tak kan. Alaa untunglah korang hidup serba serbi mewah, tak mewah pun sederhana, tak sederhana pun janji boleh beli apa yang korang nak. Tak macam aku dah serupa pengemis dah. :))
YOU ARE READING
| I Need You |°°
FanfictionPencapaian : #5 in fate Setelah sekian lamanya Aurora menyimpan perasaan terhadap lelaki hot meletop bernama Jeon Jungkook yang merupakan senior di Beta Highschool. Sikap Jungkook yang dingin dan tidak melayan peminat-peminat menyebabkan dia mendapa...