7%

370 31 0
                                    

Lepas tengok gambar Aurora dan Taejin tersebar, mood Jungkook sumpah barai saat ni. Ditambah lagi dengan berita pasal Aurora kena hentam kelmarin habis-habisan oleh fans-fans Jungkook.

Dia takda mood nak senyum maupun berbicara dengan sesiapa termasuk Jimin. Dia off phone dia dan genggam sebuku penumbuk.

Gigi diketap rapat menahan rasa marah. Saya pun tak taulah apa masalah Jungkook ni, kata tak cinta tapi asal jelos semacam? XD

"Cilex la bro. Kata tak suka Aurora tu kan, asal marah?" Jimin senyum sinis sambil melayan chat scandle dia.

"Kau ingat saya marah bab saya suka Aurora ke?"

"Habistu? Takda alasan lain kan? Kau takya sembunyi lah Jungkook. Saya kenal kau. Tapi... Kenapa budak tu? Dia dah miskin. Buruk pula tu, serabai." hinanya tanpa bertapis.

Jungkook pandang Jimin tajam sambil pulas leher baju sekolah lelaki itu tanpa rasa serba salah.

"Jaga.Mulut.Kau."

"Woahh. Apa ni bro? Kau kalau suka cakap ja lah." Jimin tepis tangan Jungkook dan betulkan baju sekolahnya semula. Syukurlah saat ni masih tak ramai pelajar datang.

Perasaannya sekarang ni marah. Marah sebab berita tu dan gambar sweet moment Taejin ngan Aurora.

Persoalannya.. Apa masalah Jungkook dengan Taejin ?

______

-Aurora POV-

Malu sebenarnya nak pegi sekolah tapi syukurlah Taejin rajin bagi aku semangat.

"Takpa Han Aurora, at least kau dapat menggedik dengan Jungkook. Hehe," aku cuba banggakan diri agar lebih membakar semangat.

Ok. Dah ready.

Aku langkah masuk dan gunakan laluan koridor untuk pegi ke kelas. Disebabkan jalan kantin ramai sangat pelajar, aku kerahkan diri juga guna laluan jauh.

Saat ni Jungkook juga turut menuju ke arah aku. Aku dah set set senyuman paling kiut di dunia ini.

Tapi sangkaan aku meleset. Jungkook just lintas aku. Buat macam tak pernah kenal siapa aku. Macam dulu lah, dia tak pandang aku langsung. Aku je terliok-liok gedik masa tu.

"Jungkook sunbae!"

Dia tak toleh dan teruskan langkahnya. Aku keluh. Apa aku dah buat sampai dia marah cam tu sekali?

Dah melepas.. Sudahlah dia tu si lelaki Hard To Get. Kalau melepas, memang malang lah.

Tapi yalah. Aku kan just girlfriend fake dia. Asal aku rasa broken bebetul ni?!! Huargh!💔💔💔💔


Masuk ja dalam kelas semua dah tersenyum gembira. Aeri terus tarik aku duduk dan peluk aku .

"Mianhae Aurora yah! Kelmarin diorang ugut saya nak cederakan kau kalau saya tak balik dan biarkan kau. Saya nak explain kelmarin tapi eomma saya tarik phone saya sebab saya tak belajar!" Explain Aeri mendadak. Aku angguk. Ya, aku dah agak Aeri diugut. Aku tak salahkan dia pun dia tinggalkan aku.

"By the way.. Asal Jungkook umum yang korang break?" Soal Aeri perlahan. Aku agak tekejut dengar apa Aeri cakapkan tu tapi yalah sedarlah sikit yang Jungkook tu tak serius pun dengan aku.

"Tak taulah. Tadi pun dia tak pandang saya. Saya panggil dia pun dia buat tak kenal saya." Kata aku sedikit kecewa.

"Takpalah Aurora. At least kau dah pernah sentuh menyentuh dengan Jungkook berbanding fan club HTG JJK tu." Aeri menyindir sedikit kuat dan gelak sinis melihat wajah tidak menyenangkan mereka.

| I Need You |°°Where stories live. Discover now