8%

349 29 0
                                    

Puan Jeon pandang aku dari bawah hingga ke atas. Wajahnya yang super duper ketat tu membuatkan tulang rusuk—

Begetar.

"My girlfriend." ringkas Jungkook tanpa memedulikan aku yang dah serupa katak nak mati di sebelah dia.

Jahanam betul lah budak gigi arnab sorang ni. Cubalah berkias cakap banyak sikit ke, ni direct macam tu ja.

"Eomma tak buduh Jungkook. Ni mesti girlfriend fake kamu right?" senyuman sinis mula terukhir di bibir puan Jeon. Haduihh memang diorang ni keluarga psycho ke apa.

"Biy, cuba explain dengan eomma macam mana BESAR cinta bae kat biy pat. Eomma tak caya tu,"

Cair? Yes aku dah cair. Jantung aku jangan citer lah. Degub dia tu, fuhhh gila lah! BIY BAE kott! Panggilan author dengan ex dia dulu tu—

- siell anda Aurora -.-' -

"P--puan.. S--saya dengan J--jungkook memang saling men--mencintaik tanpa rasa ragu puan..H--harap puan p--percaya lah ya," gugup punya pasal, habis satu pala berpeluh.

"Gagap. Berpeluh. Semua ni ciri-ciri penipu ni." Sekali lagi puan Jeon pandang kitorang berdua dengan sebuah senyuman ya AMPUN!

"Bukan! S--saya... Aduihhh macam mana ni... Begini.. Saya nebes nak jumpa bakal mak mertua— eh tak! Ma--maksud saya—"

"Dia nervous. That is the point eomma." Jungkook tepuk peha aku perlahan bagi aku tenang.

Kau rasa aku tenang? Tak odoh! Dia tepuk peha aku kut! Bertambah lah super duper deguban jantung si dungu macam aku ni.

Lama puan Jeon diam perhati kitorang. Jungkook pun apa lagi, mula lah buat agenda taik dia. P lap peluh aku guna lengan blazzer dia lah, betulkan rambut lah. Tauuu tau ja kan dia nak buat jantung aku ni nak tercabut macam mana! Benci au benci!

Paling aku tak dapat tahan bila dia pandang mata aku lama. Aku dah blushing teruk sekarang dan terus tekup mata Jungkook guna tangan dan sengih kat puan Jeon.

"Eomma boleh terima alasan pasal nervous tu. Tapi, perlu ke buat agenda sweet depan eomma?" Soal puan Jeon pada Jungkook dan senyum ke arah aku.

"So, eomma accept right? Jangan pula lepas ni tetiba Kook kena kahwin dengan anak kawan eomma eh!" Wajah Jungkook berubah serious tanda dia betul-betul memaksudkan itu.

Puan Jeon senyum dan angguk. Dia sentuh kedua belah tangan aku sambil usap lembut. Jungkook punya mata jangan cakap lah, membulat besar tekejut bukan main!

"Siapa nama awak?" Lembut sahaja tutur kata puan Jeon membuatkan tanggapan aku kat puan Jeon sama macam dalam drama orang-orang kaya, lesap.

"H—han Aurora." Jawab aku sedikit menggigil. Haduhh haduh tak sangka jodoh aku dengan Jungkook sekuat ini ya.

"Mesti Aurora sorang pempuan yang special di mata Jungkook kan. Eomma tekejut tau bila Kook bawa awak jumpa eomma sebab ya lah, anak eomma ni hati batu sejak dia kehilangan yeochin sebab yeochin dia—"

"Eomma! Geumanhae!" Nadanya naik seoktaf. Jelas bahawa Jungkook tidak begitu senang untuk membuka luka lama.

Puan Jeon angguk faham dan lepaskan tangan aku. Jungkook dah keluh panjang dan peluk tubuh.

Aku gigit bibir. Tapi puan Jeon belum tau latar belakan aku.. Mesti dia fikir aku ni anak orang kaya. Beta Highschool kot, ramai orang kaya.

Aku kena bagitau latar belakang aku sekarang juga. Aku masih lagi kuat merasakan puan Jeon ni jenis pentingkan latar belakang.

| I Need You |°°Where stories live. Discover now