31%

289 23 0
                                    

' PIN ! '




Aku alih pandang ke arah kereta berwarna hitam itu sambil betulkan rambut.

Pintu di buka.

Jungkook.


Jennie?


Diorang pegi..... ouh... HAHA... :')

"Annyeonghaseyo sunbae," aku tunduk 90°. Tak faham kenapa perlu tekan hon kat aku. Cehh ni mesti kes Jennie minta driver Jungkook hon.

Sangkakan Jungkook nak tegur aku, tapi tak. Dia lintas ja aku sambil tangannya di peluk erat oleh Jennie.

Ky. Ketahian apakah ini. 💔

Sedang kusyuk aku pandang Jungkook dan Jennie bersama, sekali lagi kereta milik keluarga Jeon itu menghon aku.

Cermin kereta diturunkan. Wajah aku berubah air bila melihat seraut wajah kacak versi tua itu memandang aku tajam.

"Masuk."

"Huh?" Aku tanpa banyak soal, terus sahaja melangkah masuk ke dalam kereta itu. Duduk bersebelahan encik Jeon.

Sampul surat berwarna coklat dilontar kurang sopan ke atas peha aku. Aku pandang encik Jeon sebelum mencapai sampul surat itu.

"En—encik... Apa ni?"

"Tengok. Kalau tak cukup, cakap." Aku makin kerutkan dahi. Aku buka sampul itu dan automatik mulut aku terlopong besar.

"Jumlah semua 2 ribu. Cukup tak untuk buat kau jangan dekat lagi dengan Jungkook?" Sinis sahaja dia menyoal dan silangkan tangannya.

"Lepas ni biar Jungkook bersama dengan Jennie. Biar satu sekolah tau hubungan mereka."

Aku angguk sambil tundukkan kepala. Hati aku perit. Sabar Aurora. Jungkook tak suka kan kau pun. Kau yang terlalu letak harapan.

"Kau kena ingat Aurora. Kau tak bawa apa-apa manfaat pun dalam keluarga Jeon. Keluarga dahlah miskin. Yatim piatu. Apa ja kau mampu bagi kat anak saya?"

"M—mianhae."

"Huh... Keluar." Aku tunduk 35° dan keluar dari kereta. Sejurus itu kereta milik Jeon's family pegi.

Sampul surat berwarna coklat itu aku pandang. Tanpa sedar air mata aku menitis. Aku kesat kasar dan genggam sebuku penumbuk.


_______



Seharian ni aku elak dari Jungkook and dia pun macam tak kisah aku ada ke tak. Tu yang buat aku makin sedih.

Aku labuhkan punggung di bus stop sambil menanti kehadiran bas. Aku sumbat ear phone dan pasang lagu.

There goes my heart beating,
'Cause you are the reason,
I'm losing my sleep,
Please come back now.

There goes my hand shaking,
And you are the reason,
That i'm still breathing,
I'm hopeless now.

I climb every mountain,
And swim every ocean,
Just to be with you,
And fix what i've broken.

Oh oh oh 'cause i need you,
To seeeeeeeeee,
That you are the reason~


Sebelah ear phone aku di tarik oleh seseorang dan dia duduk sebelah aku. Mata aku membulat terkejut melihat dia dan pandang hadapan. Sejujurnya aku rindu dia. :'((

"Aurora," aku pandang dia. Dia pandang aku. Pada masa yang sama, bus pun dah sampai.

Aku berdiri dan berhajat nak pegi tapi Jungkook halang. Aku buka ear phone aku dan Jungkook juga turut membuka sebelah ear phone aku yang dia tarik tadi.

| I Need You |°°Where stories live. Discover now