"Rora, teman saya jom gi pasar terbuka kat Gangnam." Ajak Aeri sambil tangannya busy potong sayur kubis nak buat kimchi katanya.
"Boleh juga. Tapi, Hoseok?"
"Dia tak dapat teman. Tak berapa sihat. Lagipun dia jenis yang tak boleh pegi pasar terbuka kat Gangnam. Well, hidung orang kaya. Sensitif."
"BAHAHAHAHAHAHAHA! Tak guna punya makwe!" Aku tampar manja tangan Aeri sambil tergelak sakan kesukaan.
"Ha, kau dengan Jungkook amacam?"
Terhenti tawa aku tadi bila Aeri petik nama Jungkook. Haih, tak taulah nak cakap macam mana. Bahagia pun tak. Tak bahagia pun tak juga.
"Mana ketawa melekek kau tadi tu? Ketawa lah. Manatau ada benda lawak si Jebon tu buat," sindir Aeri sinis sambil cuci sayur kubis itu.
"Halahh sorry lah weihh." Aku senggol-senggol lengan dia dan kenyit mata.
Puan Mong berjalan ke arah kitorang sambil mengupas kulit kuaci. Makcik kuaci betullah puan Mong ni xD. Pantang ada kuaci, tak ingat dah ada nasi kat rumah.
"Ehh Aurora! Bila sampai?" Puan Mong peluk aku dan senyum.
"Lama dah tapi Rora tak nak kacau auntie." Aku sengih .
"Ha yalah, lepasni korang mesti nak keluar jalan kan? Auntie tau dah perangai budak remaja sekarang. Stay kejap, pastu blah." Puan Mong duduk di kerusi meja makan dan letakkan kuaci-kuaci dia atas meja.
"Mamy, nanti Ae nak pegi pasar tebuka kat Gangnam tau. Mamy boleh tolong hantarkan tak?" Aeri lap tangan dia dan duduk di sebelah puan Mong.
"Boleh tu boleh tapi dady tak nak mamy drive. Takpalah, nanti mamy call pakcik Seo."
"Ehh takpaya! Tu kan personal driver dady. Ae oder Grab car ja lah."
"Personal driver dady pun, sama juga kita ada hak kan? Cubalah jangan humble sangat Ae."
"Bukan pasal humble tak humble, dady tu faham-faham ja lah macam mana." Aeri berdiri dan tarik tangan aku ikut dia.
"Ehh ehh takkan masih nak bermasam muka dengan dady?" Langkah Aeri terhenti dan dia keluh kasar.
"Takpayalah cakap time ada tetamu!" Aeri bentak kasar dan terus jalan naik ke atas. Aku dengan blurnya hanya membontoti langkah Aeri.
"Ae..."
"Don't ask me why." Dia keluh dan duduk atas katil.
"Ya saya takkan tanya pun. Jangan risau. Cuma kalau kau tak rasa keberatan nanti, cerita lah."
"Oklah oklah saya cerita. Saya gaduh dengan dady. Saya penat tau asyik kena kongkong! Nak pakai itu tak boleh, takut imeg keluarga tercalar. Nak keluar date, ada had masa. Ada spy. Ada itu. Ada ini. Kau rasa?! Lepastu! Dady tak bagi saya guna kredit card saya bila saya dating. Dia nak Hoseok tu yang keluarkan 100% duit. Saya malu Rora! Saya tak suka bila dady buat Hoseok macam tu!" Nafas Aeri turun naik tidak teratur. Aku angguk faham. Belakang tubuhnya aku tepuk dan usap.
"Gi tukar baju. Lepastu kita pegi Gangnam. Ok?" Aeri angguk dan capai tuala. Masuk bilik air.
Aku keluarkan smartphone dan on data.
Applikasi whatsapp.
MrCrushJK💘
Jom keluar date. 8:41 a.m
Tak mau. Nak date ngan Aeri HAHAHAHAHAHA. 10:11 a.m
Gaji kau saya dah bank in. Thanks sayang💖. 10:12 a.m
YOU ARE READING
| I Need You |°°
FanfictionPencapaian : #5 in fate Setelah sekian lamanya Aurora menyimpan perasaan terhadap lelaki hot meletop bernama Jeon Jungkook yang merupakan senior di Beta Highschool. Sikap Jungkook yang dingin dan tidak melayan peminat-peminat menyebabkan dia mendapa...