14%

342 32 7
                                    

-Jungkook POV-

Sambil tangan di seluk masuk dalam kocek seluar, aku berjalan menuju ke arah kelas Aurora bersama Jimin memandangkan budak ni pun memang nak ikut aku.

Langkah aku terhenti apabila tiba-tiba sahaja langkah aku dihalang oleh seseorang yang aku sangat kenal muka jahanam dia tu.

"Jungkook sunbae. Jimin sunbae." Dia tunduk 90° tanda hormat sambil tersenyum gembira. Aku dah mula tayang muka tak berminat sementara Jimin.... Hengkorang fahamkan ja lah ya. Dah namanya playboy en.

Sangkut sikit, nak try. Nak try bila tersangkut di celah gigi. Heihh itulah Park Jimin. Syukurlah aku tak macam tu.😪 Rimas.

"Sunbae... Momo nak minta maaf atas apa yang Momo dah buat kat Aurora haritu. Sebenarnya sunbae salah faham. Aurora yang nak kitorang buat macam tu kat dia. Sebab— arr sebab dia nak sunbae notice dia lebih.. Ermm.. Sunbae percayakan Momo ya. Momo tak jahat au, Momo innocent budaknya. Baik lagi."

"Tch.." Aku tersengih sinis dan layankan ja semua penipuan dia. Ingat aku nak percaya kau? Hell no. Kalau Jimin, maybe yes but not me.

"Sunbae percaya Momo kan? Momo tak buat Aurora macam tu sebab Jungkook sunbae rapat sama Aurora tau! Momo tak nak tapi—"

"Takda siapa yang bodo sangat nak minta di telanjangi lepastu viral. Stop buat diri kau nampak bodo di depan saya boleh? Pikkyeo." Aku pasang wajah dingin aku semula manakalah Jimin dah tergelak kecil mendengar kata-kata aku.

Tanpa menunggu masa yang lama, aku teruskan sahaja langkah dan biarkan panggilan histeria Momo kat aku.

Deii, kau ingat aku nak caye? Orang ada brain lah dik. Boleh fikir logik sesuatu benda tu.

Jimin peluk bahu aku.

"Wooooooooh asal bro? Ada something berlaku ke kat girlfriend fake kau tu?"

"Jangan sebok," aku biarkan sahaja soalan dia. Malas nak besarkan isu. Lagipun ini melibatkan maruah Aurora. Cukup aku sorang ja tau apa dah jadi sebagai seorang lelaki.

Kini aku dah tiba kat hadapan kelas Aurora. Beberapa pelajar perempuan dah kerumun kat aku dan Jimin sambil menghulurkan hadiah.

"Terima kasih, calling-calling ja nanti ky."

Aku dah gulingkan mata bila Jimin dah mula bermain dengan karakter dia. Makin budus lah anak-anak gadis orang oik Park Jimin.

Hadiah-hadiah yang mereka hulur kat aku, aku tak ambil. Takda mood. Even ada mood pun, aku takkan ambil.

Aurora tak pandang aku. Dia kusyuk sangat agaknya dengar music guna headphone dia. Aeri yang dah sedar kehadiran aku, dah tersengih busuk.

"Rora... Tu—"

Dia buka mata dan cepat-cepat lepaskan headphone dari kepala dan berdiri.

Lerrr kiotnya ada Aurora~

"Su—sunbae.." Dari cara dia aku dah tau dia gugup. First time aku rasa pempuan yang on crush kat aku ni comel.

( Author : Halaahh semua benda jadi kiot kalau orang tu memang dah bertakta di hati, maja? XD )

| I Need You |°°Where stories live. Discover now