17%

317 26 0
                                    

Setelah 1 bulan setengah aku berdiam diri, akhirnya aku bertekad untuk ke sekolah semula dan teruskan hidup seperti remaja biasa :) .

Tapi... Aku rindukan Jeon Jungkook. Dia tak teks aku langsung walaupun sedang online. Yalah, dia bukan suka aku pun ... Kan?

Sepanjang aku berjalan melalui koridor sekolah, mata pelajar tak habis-habis tertumpu kat aku sehinggalah satu ayat yang menyerap masuk ke telinga membuatkan aku hampir nak bersilat gayung kat tengah pelajar .

"Aurora tu anak yatim piatu dah ke? Alaa siannya dia, dah lah miskin. Lepas ni confirm lah jadi pelacur HAHAHAHAHAHA!"



Hembus nafas, tarik nafas. Sokay Aurora, you know your self better than anyone else ;) .

Aku sengaja tak nak limpas bahagian kantin sebab takut nak bertembung dengan Momo. Bukan takut sebab pengecut tapi, hati aku sekarang dah tepu dengan banyak masalah plus kesedihan.

Aku berlari anak menuju ke arah tangga untuk ke kelas aku dan hampir-hampir sahaja aku terhempap ke tubuh someone ni.

"Mianhae!" Aku tunduk 90° dan ingin teruskan langkah.

"Tahniah sebab dah atasi kesedihan kau tu,"

Aku pandang wajah lelaki itu dan dia tersenyum gembira. Aku senyum fake dan angguk.

"Btw, balik dari sekolah nanti.. Boleh tak temankan saya pegi mall?"

"Mall?"

Dia angguk.



Teringkan Jungkook, aku cepat-cepat geleng laju.

"Mianhae Taejin sunbae. Bukan tak nak tapi.... Saya tak rasa nak jalan-jalan lepas habis sekolah."

"Ohh gwenchana. Kalau tak dapat pun takpa. Kalau macam tu, ermmmm saya hantar kau balik, nak? Jangan kata ini pun kau tolak—"

"Saya nak sendirian. Tu ja. Mian. Saya jalan dulu," aku senyum dan aturkan langkah tinggalkan Taejin sendirian.

______



Makanan di depan mata hanya aku pandang sekilas dan tongkat dagu memandang bunga yang bertumbuh segar.

Seharian ni aku tak nampak kelibat Jungkook. Dia kat mana? Dia elak aku ke? Dia tak hadir sekolah ke?

"Ya pun sedih, makan lah. Kesian saya tengok sandwich tu. Kalau tak nak, jangan biar dia menunggu. Bagi ja kat kawan baik dunia dan akhirat kau Mong Aeri ni."

"Pfft... Hanat lah kau ni! Kalau nak ambil lah, saya tak rasa nak makan."

Aeri dengan muka tak segan dan silunya itu terus sahaja capai sandwich aku dan lahap. Memang temaha sangatlah dia ni.

"Aeri." Dia pandang aku dan kunyah sandwich dalam mulutnya.

"Kau ada nampak Jungkook tak hari ni?" Aeri kerut dahi sambil jilat bibirnya yang ada mayonis keju itu.

"Ada. Rasanya tadi masa saya gi tandas, saya ada nampak dia dengan Jimin."

"Jinjja?! Tapi... Kenapa saya tak nampak dia?" Aku tundukkan wajah memandang kaki aku dan keluh. Aeri angkat bahu.

"Btw enn, crush kau tu hanat super duper hanat woi!! Haritu lepas saya kena buli dan Jungkook selamatkan saya, Jungkook bawa saya gi caffee tau! Ingatkan kau yang nak datang rupanya...... Cuba teka!" Kata Aeri excited. Aku tak salahkan dia kalau dia tak chat aku cerita pasal hal ni, dia bila excited, dia lebih suka cakap f2f berbanding chat whatsapp.

"Puan Jeon?"

Geleng.

"Park Jimin?"

Geleng.

| I Need You |°°Where stories live. Discover now