20%

331 29 4
                                    

Woahhh! Cantikk gilossss kampung Jungkook! Ada pantai, ada ayam, ada anjing, ada kucing, ada Jungkook—

Tapi satu ja aku pelik dengan keluarga Jeon ni. Kaya memang cukup kaya, tapi kenapa rumah halmeoni Jeon tak semewah yang aku bayangkan? Nak tanya tapi yalah takut kerabat Jeon sekalian terasa. Uhuk uhuk!

"Jungkook sunbae! Tengok tu! Anjing kejar ayam weiii! Apa ke benda tu?!" aku ketawa melekek sedangkan Jungkook just buat muka 'who care's?'

"Pat ar, kau ni dari tadi kata nak warming up lah apa lah. Masuk rumah halmeoni saya ja pun. Bukan nak gi bersukan."

"Aii nebes lahh sunbae! Jap jap. Jantung ni belum pulih lagi,"

"Haihh lantak kau lah," seraya itu Jungkook terus tinggalkan aku dan cepat-cepat aku tarik tangan dia. Beg pakaian aku tarik dan sengih.

"Biar saya bawa. Awak jalan dulu,"

"Tchh.. Acah baik lah kau ni," sejurus itu dia teruskan melangkah tanpa menghiraukan aku yang tengah menahan malu.

Pintu rumah halmeoni Jeon, Jungkook ketuk sebelum membukanya.

"Aigoo! Cucu halmeoni balik!" tubuh Jungkook di bawah masuk ke dalam dakapannya.

"Mana eomma?"

"Eomma ada kat dalam tu. Appa kamu pun ada kat dalam. Arr Kook, siapa kat belakang kamu tu? Halmeoni tak nampak lah, tepi." Jungkook di tolaknya ke tepi dan dia mendekati aku dengan dahi berkerut.

"Kawan Jungkook ke ni?"

"Ha'ah," jawab Jungkook selamba.

"Asal cantik sangat? Geram ja halmeoni tengok. Kook suruh dia buat plastik surgery ke?"

Tawa Jungkook meletus dan memeluk bahu wanita itu.

"Takdalah. Apa halmeoni merepek ni. Ciptaan Tuhan kan lebih indah,"

Haih kembang kempis hidung aku bila kena puji cantik. *Flip Hair* Anda beruntung dapat Aurora.

"Eehh Kook! Aurora pun ada? Wah! Asal tak masuk rumah?" puan Jeon berjalan laju ke arah kitorang dengan wajah yang berseri-seri.

"Macam mana nak masuk kalau ada roadblock sorang ni ha."

"Yaishh apa cakap halmeoni macam tu!" tangan Jungkook dipukul kuat oleh halmeoni Jeon dan dia senyum ke arah aku.

"Maaf ya. Masuk lah,"

"Gwenchanayeo. Nae," aku tunduk 30° dan masuk dalam rumah itu. Ok ni aku speechless. Kat luar nampak buruk, dalam rumah nampak mewah.

Cewaahhhh ni mesti kes nak merendah diri ni. Jungkook langgar manja bahu aku dan angkat kening dia.

"Cantik kan. Hahaha saya tau kau terpegun."

"Tchh rumah halmeoni awak memang cantik, tapi muka awak tu spoiler. Tak matching dengan design cantik rumah halmeoni awak ni."

Dia kerling aku dan beg aku dia rampas kasar.

"Eee apa buat kawan Kook macam tu? Cuba lah ambil beg dia elok-elok. Halmeoni tak ajar Kook layan kawan macam tu,"

"Eehh takpa! Sunbae memang macam tu, dia tu acah cool—"

"Aurora sayang, pernah kena kiss tak?" soal Jungkook sedikit geram membuatkan halmeoni Jeon menampar kuat tangan Jungkook.

"Miang sangat dah ke kau ni. P sana!"

Jungkook hanya gulingkan matanya dan tinggalkan aku bersama halmeoni Jeon di ruang tamu.

Aku labuhkan punggung di atas sofa empuk itu dengan selesa dan teh dihidang di atas meja kopi oleh maid.

| I Need You |°°Where stories live. Discover now