-Jungkook POV-
Tangan Aurora dengan cekap aku gapai sambil sebelah tangan lagi sudah menggenggam kemas batang pokok.
Aku tarik Aurora dan bawa dia masuk dalam dakapan aku. Jantung aku dah berdegub laju takut. Mata aku yang dah berair, aku tahan dan lepaskan pelukkan. Eiii nasib comel, kalau tak aku luku pala hang. Degil sangat nak ikut orang hiking.
Aurora menunduk sambil masih genggam tangan aku.
"M-mian.."
"Apa mian mian?! Kalau jatuh tadi, kau rasa kau boleh hidup balik ke?!" Sengaja aku pasang wajah ketat walhal di dalam hati hanya Tuhan sahaja yang tau betapa aku nak peluk Aurora lama-lama.
"S-saya excited lah tadi nampak.. Ermm.. Nampak pemandangan dari atas ni. Tak sangka pula tersilap kaki.."
Dia goyang-goyangkan tangan aku sambil buat wajah serba salahnya. Aiguuuuuuuu asal kiot semacam ja kau ni~
"Hm. Jalan pat." Aurora angguk dan jalan mendahului aku. Aku tarik nafas legah dan menyumpah serana lumut alga yang hampir membuatkan Aurora meninggal tadi.
"Huarghh!!!" Sesudah sampai atas puncak bukit Bookju itu, seperti jakun Aurora melompat-lompat gembira dan baring atas rumput.
Senyuman kecil terukhir dan aku duduk kat sebelah dia. Hiking pagi-pagi ni best. Dapat tengok matahari terbit.
"Jungkook sunbae. Siapa Jennie?"
Aku just angkat bahu dan teguk air dalam botol mineral kecil yang aku bawa.
"Kenapa?" Soal aku sepatah bila Aurora dah mula mendiamkan diri.
"Eobso.. Hehe." Dia sengih kekok dan bangun dari pembaringan dia.
"Satu lagi. Baik sunbae ngaku, sunbae yang gatal tangan gi tukar wallpaper saya hari tu en?" Dia tersenyum gatal sambil cucuk-cucuk otot aku.
"Kalau ya pun kenapa?"
"Eii sunbae pun suka kat saya ke?"
"Tch. Tak tau malu punya pempuan. Sejak bila saya suka kat kau? Pikir kau cantik sangat ke?"
"Jual mahal lah sunbae ni, habistu asal tukar gambar wallpaper saya si encik pokemon tu gi gambar anak Jebon?"
"Kau kalau tak nak kena tolak dari atas ni hingga nun jauh ke bawah tu, baik diam." Kata aku selamba dan automatik Aurora menekup mulutnya diam. Senyuman aku terukhir kecil dan cepat-cepat aku coolkan balik.
_________
Usai sahaja aku bersihkan diri, aku baring atas tilam sambil bermain dengan smartphone.
Chat-chat mesej dari fans-fans aku, aku abaikan. Heih tak tau lah siapa punya kerja gi sebarkan number aku.
Ting
AuroraSiDungu💩
Sunbae, turun sat. Halmeoni Jeon nak minta sunbae beli barang dapur. Ada orang nak datang katanya. :) 9:26 a.m
YOU ARE READING
| I Need You |°°
FanfictionPencapaian : #5 in fate Setelah sekian lamanya Aurora menyimpan perasaan terhadap lelaki hot meletop bernama Jeon Jungkook yang merupakan senior di Beta Highschool. Sikap Jungkook yang dingin dan tidak melayan peminat-peminat menyebabkan dia mendapa...