19%

334 24 0
                                    

-Aurora POV-

Balai polis, Seoul.

"Han Minhyuk neol oppa maja?"

Aku angguk. Langsung tiada perasaan lepas dapat tau oppa masuk penjara. Patutlah masa eomma appa meninggal, batang hidung dia pun aku tak nampak. Rupanya...

"Dia didapati bersalah atas perbuatan dia merogol. Boleh kami minta details oppa kamu?"

"Boleh. Kalau boleh silalah sampaikan dia ke tali gantung." kata aku dengan tenang sambil peluk tubuh.

"Nama penuh,"

"Han Minhyuk." pebenda bang polisi ni, dah terang-terang dia sebut nama oppa aku tadi, kena juga tanya ke?😒

"Umur,"

"24 kut? I guess,"

"Pekerjaan?"

"Menyusahkan hidup orang lain. Pejudi. Penganggur. Pemalas. Boleh lah saya simpulkan sebagai, tiada kerja."

"Anak ke berapa?"

"Pertama dan paling hanat sekali."

Polis tu angguk faham dan senyum ke arah aku.

"Saya nak jumpa encik Han dan puan Han. Kalau tak keberatan, boleh kamu call mereka sekarang?"

"Call the heaven first. Diorang dah takda," jawab aku selamba. Bukan niat nak kuang aja tapi hati aku panas bila dapat tau oppa aku sanggup buat perangai tak senonoh tu.

"Oh! Mianhae!" sejurus itu lelaki itu berdiri dan tunduk hormat. Aku senyum.

"Ok sekarang saya nak minta detail awak pula. Nama penuh?"

"Han Aurora."

"Umur?"

"17 tahun."

"Nae? Hagsaeng (pelajar) ?"  aku angguk kecil dan sengih.

"Haihh kesian nasib awak. Dapat abang, perangai macam biawak. Dahlah anak yatim piatu. Haihh, ok ok next. Anak keberapa?"

"Bongsu. Anak kedua."

Lelaki itu angguk faham dan senyum. Dia type sesuatu kat komputer dan enter.

"Terima kasih sebab sudi bagi keterangan,"

"I've got to go,"

"Tak nak jumpa oppa awak dulu ke?"

Aku terdiam seketika berfikir. Patut ke aku jumpa dia? Berbaloi ke? Jumpa ja lah. Apa-apa pun dia still oppa aku.

Aku angguk dan polis tu bawa aku masuk kat satu ruangan dan minta aku tunggu sementara dia minta polis penjaga penjara untuk membawa Minhyuk keluar.

Telephone samsung aku, aku keluarkan dari beg tangan. Dari kelmarin aku tak on phone. Malas. Balik rumah ja aku terus tidur.

Aku slide unlock dan tersenyum rindu akan Jungkook—--

Waitt!! Siapa yang letak ni?!! Mata aku membulat besar. Setahu aku, aku takda gambar Jungkook selfie!

| I Need You |°°Where stories live. Discover now