-No POV-
Baju pengantin tersarung indah di tubuh ramping itu. Cincin di sarungkan pada jari manisnya. Sebuah senyuman terukhir indah tanpa henti.
"Taejin..." cincin itu dia usap lembut. Senyuman indah tadi bertukar suram. Ada sesuatu yang di rahsiakan dari semua orang.
Langsir di tarik sedikit dan staff butik pengantin tadi masuk ke dalam sambil membawa dua pasang sarung tangan.
"Cik Jennie nak mana?"
"Pilih ja lah mana yang cantik."
"Tak boleh cik. Encik Jungkook nak cik Jennie pilih. Katanya nak bakal isteri dia punya pilihan juga."
"Bakal isteri... ermm ok!" Dia tersenyum gembira dan pilih secara random. Sarung itu di pakainya dan siap sedia untuk keluar.
Langsir di buka. Jennie berjalan keluar dari fitting room yang agak besar itu sambil mengangkat sedikit kainnya.
Jungkook tersenyum manis sambil memeluk tubuh. Encik Jeon dan Puan Jeon tak berkedip memandang Jennie. Tapi eipss! Walau apa pun Puan Jeon masih tak terima Jennie.
"Cantiknyaa menantu appa! Ehh Jungkook, apa tengok lagi tu? Pegi lah praktis ambil Jennie!"
Tanpa berfikir panjang, Jungkook berjalan ke arah Jennie dengan ekspresi wajah gembira. Tangannya di peluk kemas oleh Jennie.
"Mana cincin?" Soal Jungkook apabila cincin yang Jennie ambil tadi tiada di genggamannya.
Dia mengangkat tangannya dan tunjukkan cincin yang sedang tersarung manis di jari.
"I'm ready to be your wife, sayang."
"Me too."
Senyuman Encik Jeon melebar mendengar setiap bait kata manis dua sejoli di hadapannya itu.
Jennie mengucup pipi Jungkook tanpa teragak-agak.
"Macam ni lahhh. Baru betul. Daripada Aurora tu, sanggup lari pegi oversea lepas kena bagi harta. Heihh. Mata duitan." Kutuk Encik Jeon tak henti-henti.
"Yups. Betul tu. Nasiblah Kook tak salah pilih jalan. Kan Jennie sayang?"
Jennie angguk laju. Gembira sangat gamaknya. Tapi bukan Puan Jeon. Wajah dia membawa ekspresi kosong dan menjengkelkan.
"Haraplah jalan yang Kook pilih tu betul. Entah-entah ada author sebalik cerita kejam tu." Senyuman sinis Puan Jeon lontarkan. Masih tidak puas hati dengan penipuan yang dibuat suaminya.
Jungkook gelak kecil. Jennie senyum dan usap tangan Jungkook.
"Eomma.. appa takkan sangguplah nak bagi harta demi budak miskin yatim piatu macam Aurora tu. Kan? Takda faedah pun."
"Jaga mulut kau Kook!" Pandangan tajam Puan Jeon berikan tapi cepat-cepat cuba di kawal sebelum melarat rasa marah.
"Aunty. Dah lah tu. Syukurlah Jennie ada bagi jalan yang benar untuk anak aunty sorang ni. Bayangkanlah Aurora yang jadi isteri Jungkook, tak ke menyusahkan tu? Dengan imej tak betul. Latar belakang, hehh jijik doh."
YOU ARE READING
| I Need You |°°
FanfictionPencapaian : #5 in fate Setelah sekian lamanya Aurora menyimpan perasaan terhadap lelaki hot meletop bernama Jeon Jungkook yang merupakan senior di Beta Highschool. Sikap Jungkook yang dingin dan tidak melayan peminat-peminat menyebabkan dia mendapa...