23%

295 24 0
                                    

MrCrushJK🐰

Masuk bilik aku sekarang. Just you! 1:36 p.m

Aku daki anak tangga hingga tiba ke hadapan bilik Jungkook. Puan Jeon pandang aku dengan wajah yang sedih.

"Aurora, tolong pujuk Jungkook please? Auntie takut Kook buat benda tak betul dalam tu." Tangan aku dia raih erat. Aku angguk dan senyum.

"Auntie jangan risau ya. Aurora cuba."

Puan Jeon angguk. Aku ketuk bilik Jungkook beberapa kali.

"Sunbae.. aurora ni."

KLIK!

Aku pandang dia, dia pandang aku. Aku sengih kat Puan Jeon dan tunjukkan mesej Jungkook sebentar tadi.

"Maksudnya, Kook tak nak auntie ikut masuk sekali?" Aku angguk bersalah. Yalah, Puan Jeon tu mak dia. Aku ni bukan sesiapa even dah diiktiraf sebagai GIRLFRIEND Jungkook . Halahhh fake ja tuuuuu. Aku ja yang suka kat jebon kacak lagikan sekshiiii yitu~

"Takpalah. Aurora masuklah. Tenangkan Jungkook tau. Jangan biar dia buat benda bodoh macam yang dia buat dulu."

"Benda bodoh?"

"Ahh nanti auntie citer. Auntie turun dulu ya," aku angguk. Apa yang Jungkook buat dulu? Wait wait...

Pasal dia dengan Taejin tu pun aku tak faham lagi, Taejin berkait rapat ke dengan mengapa hubungan Jungkook dan Taera retak? Pastu pastu, tadi Jungkook ada mention pasal dia turuti apa appa dia cakap then biarkan Taera dengan Taejin.

Ingat ke dok? Kalau tak ingat, gi balik chapter 22 ya. Malas nak flashback BUAHAHAHAHAHAHAHA! Ky tak lawak.

Pastu pastu, kenapa Jungkook tak nak dan terlalu anti bila Taejin nak dekat dengan aku? Korang tak rasa curious ke benda ni? Kaki aku mula melangkah masuk dalam bilik Jungkook.

Fikiran aku sibuk memikirkan teka-teki yang tengah bermain di sekeliling aku. Heihh semakin aku kenal Jungkook, semakin banyak benda aku tau, banyak benda misteri yang mendatang.

Mata aku membuntang terkejut melihat bertapa semaknya bilik dia ketika ini.

"Apa nii sunbaeeeee. Semak lah," aku capai bantal di atas lantai serta selimut dan beberapa kain lalu letakkan atas katil. Dia tetap diam.

Dia duduk di atas sofa sambil pejamkan matanya. Sesekali mata aku dok gatal nak pandang muka dia. Aku kemaskan semula benda yang dia selerakkan. Haihhh budak ke apa kau ni ha.

Satu frame gambar yang dah selamat mendarat di lantai itu aku capai. Encik Jeon. Frame tu tak pecah, maybe Jungkook umban perlahan ja kut.

"Ni....nak letak mana?" Soal aku. Dia pandang sekilas dan pejam semula mata.

"Buang. Tak pun bakar. Menyemak."

"Ayyy gambar appa awak tau ni. Tak boleh buat macam  tu."

"Tchh. Gambar ja kut. Bukannya saya buang dia dari hidup saya. Takya acah baik boleh tak? Kau buang ja lah!"

Bahu aku terhincut sedikit terkejut dan akur dengan kata-kata dia. Tapi seriously aku tak sampai hati.

Gambar tu aku letak kat dalam laci. Aku yakin, Jungkook akan perlukan gambar ni suatu hari nanti. Sekarang ja tu ego. Marah.

Tapi en.. wajarlah Jungkook marah. Paksa kahwin kut. Lelaki pula tu. Derr apa ja lah setakat nak collabs dengan YG Entertainment. Dah kalau Jungkook tak nak, collabs ja lah dengan JYP ke, SM ke.. kan? Pfft.. memandai .

"Aurora,"

"Hm?" Aku kerutkan dahi dan jalan mendekati dia setelah lama aku bermain dengan dunia aku sendiri.

| I Need You |°°Where stories live. Discover now