Tangan aku direntap kasar dan aku ditarik masuk ke dalam dakapannya. Tekejut jangan tanyalah, memang tekejut habis!
"Mianhae." Dia usap rambut aku dan aku dapat rasa deguban jantung dia. Yalah, aku tinggi aras dada dia ja kut bahaahahaha!
Dia tolak bahu aku perlahan. Sejujurnya aku awkward dengan new Jeon Jungkook . Dia betul-betul dah berubah 360° lepas dia confess hari tu. Dia dah tak acting kasar dengan aku, malah dia buat aku rasa macam aku dan dia tengah hangat bercinta. Kau rasa?❤
"Kelmarin awak pegi man-----"
"Kenapa tak whatsapp? Kenapa tak cari?" Dia angkat kening dia dan seluk tangan masuk ke dalam kocek seluar.
"B--bukan tak nak. Saya just fikir awak nak space. Actually awak kenapa senanya?" Jungkook diam dan geleng sekali.
"Ok. Saya hormat kalau awak tak nak cerita. Tapi, bagitaulah awak pegi mana kelmarin." Senyum .
"Ponteng."
"Gi mana?"
"Personal villa." Aku angguk faham. Kang tanya banyak-banyak, ada yang kena bebel nanti .
"Aurora,"
"Ermmm?"
"Kelmarin. Taejin ada cakap apa-apa ke? Dia ada buat apa-apa kat kau?"
"A--anniy!" Cemas juga aku bila ingat Taejin. Haihh dia ni pun suka sangat ingatkan aku benda yang aku cuba lupakan.
"Yah, cakap!" Dia genggam kedua belah bahu aku.
"Jeon Jungkook. Ttarawa." Genggaman Jungkook pada bahu aku dilepaskan.
"Gary songsaengnim.." Aku tunduk 90° perlahan dan pandang Jungkook.
"Ppali ttarawa." Cikgu Gary berlalu pergi masuk ke dalam bilik disiplinnya. Jungkook pandang aku sambil dahinya berkerut.
"Kau masuk kelas dulu,"
"Anniya! Saya tunggu,"
"Tak perlu. Kau kena study, ok?"
"Tapi kalau awak ponteng lagi macam mana?" Aku tunduk sedih sambil bermain dengan jari sendiri.
Kepala aku Jungkook usap lembut dan angkat dagu aku supaya aku tatap mata dia yang cantik tu.
"Angga (i won't). Em." Dia senyum dan genggam tangan aku. Aku pandang dia dengan deguban jantung yang aku sendiri tak tau nak describe macam mana.
Kitorang jalan beriringan ke arah bilik disiplin dan Jungkook lepaskan tangan aku.
"Kha."
"Em..annyeong." Aku lambaikan tangan dan pergi dari situ. Kepala aku tak henti-henti pandang belakang. Jungkook masuk dalam bilik disiplin after aku dah jauh dari dia.
________________
Jungkook tak masuk kelas.
Dia tipu!
Kata tak ponteng!
Aeri tarik kerusi dia dan letakkan buku latihan addmaths dia depan aku.
"Rora, kau tau tak macam mana nak solve soalan ni? Susah lah, ermm." Pen di garu atas kepala dia sambil pandang aku.
"Mollaeo.. Aeri-ahh. Ermm.. Kau rasa Jungkook gi mana huh?"
"Eo! Bukan korang couple ke? Macam mana kau tak tau dia gi mana, buat apa?" Automatik Aeri tutup buku latihan addmaths dia. Ini contoh yang baik ky, contohi Aeri. *bangga jap*
"Perlahan sikitlah. Kau tak nampak ke musang betina tu tengok saya macam mana?"
"Musang---pfft! HAHAHAHAHA! Siot lah kau ni!"
YOU ARE READING
| I Need You |°°
FanfictionPencapaian : #5 in fate Setelah sekian lamanya Aurora menyimpan perasaan terhadap lelaki hot meletop bernama Jeon Jungkook yang merupakan senior di Beta Highschool. Sikap Jungkook yang dingin dan tidak melayan peminat-peminat menyebabkan dia mendapa...