Tangan Jungkook aku raih sambil air mata tidak henti-henti mengalir.
"Yahhh, ireona ppali!" Aku goncang perlahan tangan dia. Belakang aku diusap lembut oleh Puan Jeon.
"Auntie pasti Jungkook akan sedar tak lama nanti." Tangan dia aku peluk, aku tak kisahlah diorang nak pandang aku macam mana pun.
"Mony. Jennie. Dan kamu dua. Keluar jap."
"Tapi---"
"Jennie." Tuan Jeon pandang Jennie sedikit serius membuatkan dia akur dengan arahan Tuan Jeon. Semua mereka keluar meninggalkan kami berdua termasuk Jungkook.
"Drama. Tchh... Memandangkan anak saya dah jadi macam ni. Saya salahkan kau 100% . Haih kenapalah Jungkook buta sangat, perempuan miskin dan buruk jugalah dia nak." Tuan Jeon peluk tubuh dan berjalan perlahan ke sebelah Jungkook menghadap aku.
"Saya nak lepasni kau hantar surat berhenti sekolah."
"M--mwo?"
"Kau ingat saya begitu mudah ke nak bagi kau dekat dengan Jungkook dan abaikan perasaan Jennie kalau takda faedah untuk saya?"
"T--tapi saya boleh ja jauhkan diri dari Jungkook, encik tolong lah jangan minta----"
"Saya tak kisah lah apa sekali pun rayuan menyedihkan kau nak bagi. Apa yang saya nak, lepas ni hantar surat berhenti sekolah. Esok takya lawat Jungkook."
"Encik----"
"Kamu akan saya hantar pegi oversea. Saya akan buat Jungkook lupakan dan bencikan kamu. Jadi, pegi dengan tenang. Takda siapa nak cari kau melainkan kawan-kawan pengemis kau tu."
"O--oversea?! Tapi saya takda---"
"Takya risau. Saya dah sediakan semuanya. Tempat tinggal. Pekerjaan. Harta. Apa lagi? Tapi dengan syarat, jangan kembali ke Korea semula. Jangan jumpa Jungkook. Jangan buat apa-apa di belakang saya!"
Tangan Jungkook terlepas dari genggaman aku. Terkedu dengan apa yang baru sahaja Tuan Jeon katakan tadi.
"Encik, saya ada 3 hari lagi sebelum genap seminggu. Benarkan saya habiskan perjanjian kita?"
"Heihh buat pa nak buang masa ha?! Anak saya dah jadi macam ni, kau nak buat apa lagi dengan 3 hari tu?!"
"S--saya janji! Lepas 3 hari, saya akan turuti semua yang encik nak.
Saya takkan kembali ke Korea."
____________
Surat berhenti sekolah. Aeri keluh kasar dan tarik surat tu dari tangan aku. Dia pandang aku dengan pandangan tak percayanya.
"Kau nak juga ke ikut cakap appa Jungkook tu huh?"
"Terpaksa. Dia jerat saya, kalau saya tau dia buat give and take , saya rela jauhkan diri dari Jungkook. Haihh.." aku hempas punggung atas kerusi batu dengan perasaan sedih.
Aeri peluk bahu aku dan usap rambut aku.
"Gwenchana. Kalau Jungkook dah sedar dari koma nanti, saya akan explain semuanya."
"Aeri.. hajima." Aku geleng laju.
"Eii gerammmmm ja saya ngan kau ni. Pasai pa hang ikut sangat cakap appa Jungkook tu eh?"
"Saya kena turuti juga Aeri,"
"Kenapa tak lawan?"
"Dia tepati janji dia."
"Tapi dia jerat kau Rora!"
"Aeri i cannot do anything! I can't!" Sebutir mutiara mula mengalir ke pipi aku. Dunia ni tak adil.
YOU ARE READING
| I Need You |°°
FanfictionPencapaian : #5 in fate Setelah sekian lamanya Aurora menyimpan perasaan terhadap lelaki hot meletop bernama Jeon Jungkook yang merupakan senior di Beta Highschool. Sikap Jungkook yang dingin dan tidak melayan peminat-peminat menyebabkan dia mendapa...