12%

336 31 6
                                    

"MyHusbandJK?"

"Yah!" Aku berjalan laju ke arah dia dan rampas phone aku. Haihh dia ni babun amat lah, tak segan ke hendap phone orang?!

Nyesal tak pasang password.

"Kata tak suka saya. Tu apa?" Soal Jungkook sedikit sinis. Apa masalah dengan dia ni haduih..

"M--memang tak suka pun! Saja ja letak nama cam tu, manalah tau nanti phone saya ada orang cuba nak HENDAP macam yang awak buat tadi, takdalah kedapatan sangat. Ikutkan hati nak bagi set nama kau babun saiton irojim atau pun lelaki terhanat di dunia,"

Aku cuba berlagak cool sedangkan dalam hati dah huru-hara mencari ketenangan.

"Tch.. Stop lying Han Aurora. Start hari ni, saya nak kau anggap yang kita tak pernah kenal. Saya nak kau jangan muncul depan saya lagi!"

Wajah Jungkook dah merah padam. Eeeiii apa dia ni?! Aku tak lehh dohhhh, aku suka anda babun ku😭.

"K--kenapa?"

"Aku nak cari perempuan yang tak sukakan aku. Tapi.. Tch.. Kau tipu aku? So happy lah dapat berduaan dengan aku? Syok buat macam ni? Ke kau nak tunjuk kat satu sekolah yang kau dah dapat aku? Ehh bodo lah pempuan zaman sekarang ni!"

Aku terdiam. 'aku-kau' dah menjadi pengganti 'saya-kau' saat ini.

Air mata aku jatuh menitis. Salah ke aku acah tak suka dia? Kalau aku tau prinsip Jungkook mencari perempuan macam tu, memang aku ngaku ja aku suka kat dia.

Tak lah sakit sangat macam—sekarang.

"Mianhae.. Saya buat macam ni pun sebab— tsk tsk.. Sebab saya takut awak fikir saya saja ja nak langgar awak untuk— tsk tsk.. Untuk dapat perhatian awak. Tapi sumpah, saya betul-betul nak terberak masa tu! Saya—saya tak sengaja! Tsk.. Tsk..."

Aku dah berdiri tegak di hadapan Jungkook seperti budak-budak yang baru sahaja di marahi oleh orang tua mereka.

"Ok. Nah," dia keluarkan 5 keping not RM100. Wajahnya sudah tiada senyuman lagi seperti selalu.

"Ni gaji kau. Thanks."

"Jungkook—"

"I don't want you. Heihh. Menyesal gila sebab mati-matian percaya yang kau ni tak sama macam pempuan kat sekolah tu. Rupanya— tch.. Kau pun ada hati kat aku juga rupanya. Baik aku pilih Aeri ja berbanding kau. At least Aeri tak suka kat aku, kau? Buat-buat tak suka konon."

Cemburu? Ya aku cemburu bila Jungkook dah mula nak berpaling tadah kat Aeri.

"Disebabkan kau, aku dah jatuh cinta kembali untuk kali kedua! Aku happy bila tau kau tak sukakan aku Aurora! Tapi sekarang aku dah tau semua tu dan aku nak kau— PERGI DARI HIDUP AKU!!"

Bahu aku terhincut sedikit terkejut. Dia dah start layan aku macam perempuan-perempuan yang sukakan dia kat Beta Highschool tu. Aishh satu lagi masalah.

Aku letak phone aku atas meja kopi sementara masuk dalam bilik air milik Jungkook untuk menukar pakaian. Selepas dah siap pakai skirt sekolah dan t-shirt coklat yang Jungkook baru sahaja beli tadi, aku terus keluar dari bilik dia dengan beg kertas berisi baju uniform baru.

Gumawo Jeon Jungkook.




_______



Tubuh kecil aku ditolak kasar oleh oppa sambil menyelongkar beg kertas aku itu.

"Oppa! Hajimarago!" Aku merayu sambil menangis bila oppa berkeras mahu mengambil wang gaji aku jadi fake girlfriend Jungkook itu.

Appa dah mula keluar dari bilik menggunakan kerusi rodanya. Wajah pucat appa aku pandang sayu. Aku tak nak appa tengok aku dengan oppa gaduh.

| I Need You |°°Where stories live. Discover now