Aeri lambaikan tangan apabila tersedar aku dan Taejin sedang mencari kelibat mereka berdua sejoli itu.
Taejin halang langkah aku. Hilang senyuman. Dahi aku berkedut. Muka dia aku tatap.
"yahhh.. Wae?"
"Kau pasti nak datang kat diorang?"
"Ha ah. Pastilah. Kenapa? Ke kau nak dating dengan saya? Ehh ehhhh gatal. hahahahahahahaha!"
Dia kecilkan matanya dan tunjul kepala aku. Sepenuh tenaga aku tahan kesabaran aku.
"Saya... Erm... Takda apa lah. Jom,"
"Yahhh Jeon Taejin, cakap lah. Apa dia? Ke kau nak saya melutut baru kau nak cakap?"
"Sebenarnya-----"
Take my hand now,
You are the 'cause of---"Pe hal?"
"Kau memang rancang nak date dengan si Taejin tu ke canne? Aku ok ja kalau kau nak gantikan Jungkook dengan Taejin. Elok ja Taejin tu tapi datanglah sini cepat dohh."
"Kau sabar jap leh tak. Ada nak urus ni,"
"Cepat auuuu, lapar~"
"Okey dukeyyy!"
End call.
Aku alih pandang pada Taejin semula.
"Haa cakap cepat. Aeri suruh kita pegi sana dah tu,"
"Jadi? Marilah." aku tepuk dahi aku. Dia ni pura-pura ubah topik atau canne senanya ni. Naik geram pula aku di buatnya.
"JEON TAEJIN," aku buntangkan mata sebesar yang mampu. Well, Taejin aku dah anggap macam kawan tau. Sebab tu lah gaya tak simpan poket dah.
"Haihhh ya lah ya lah. Jungkook.. Dia ada kat sini," sambil menggosok belakang tengkuk dia katakan. Aku terdiam seketika. Cuba nak sumbat dalam otak. Semat baik-baik.
"Kenapa tak cakap awal-awal? Benda boleh bawa bincang tau kalau kau info saya dari mula lagi. Dah lah. Kita balik jom,"
"Mian... Saya lupa sebab semalam uncle Jeon ada cakap yang Jungkook nak pegi pantai hari ni."
"Wife dia?"
"Nan molla... Uncle Jeon takda pula mention pasal Jennie. Malam tu pun saya tak nampak kelibat dia. Jungkook sorang ja. Maybe Jennie tidur agaknya. Ataupun.... Ya maybe dia pregnant kan, kena rehat cukup."
Aku keluh. Banyak idea mula bertandang ke kepala hotak ini.
"Taejin.. Seandainya kita terserempak Jungkook dan Jennie.. Boleh tak kau iyakan ja kalau saya cakap kita couple atau apa-apa yang berkenaan?"
"K---kenapa tetiba ni?" Taejin gelak paksa sambil telinga dia memerah. Waduhh dia, acting pun tak reti?
"Just ACTING ok. Boleh ke tak?" lama dia diam kan diri seolah-olah dia sedang pertimbangkan sesuatu. Aku tak tau kenapa dia berat nak buat keputusan yang bagi aku itu adalah benda yang mudah.
"Okey... Tapi boleh tak kalau depan Jungkook ja kita melebih? Depan Jennie cukuplah sekadar ngaku status fake kita tu,"
"ikut kau ja lah. So sekarang ni kau pula yang jadi boyfriend fake aku. Bukan Jungkook lagi. Pffttt terasa kembali masa highschool pula,"
YOU ARE READING
| I Need You |°°
FanfictionPencapaian : #5 in fate Setelah sekian lamanya Aurora menyimpan perasaan terhadap lelaki hot meletop bernama Jeon Jungkook yang merupakan senior di Beta Highschool. Sikap Jungkook yang dingin dan tidak melayan peminat-peminat menyebabkan dia mendapa...