Cara's synsvinkel:
"Du har ikke læst det op bag på dukken vel?" Han tog dukken op igen og begyndte at læse. "Nej! Luke!" Jeg nåede ikke at stoppe ham, jeg nåede kun at skubbe ham væk fra den.
Dukken lyste op og en sort røg kom ud af den. "Løb!" "Men Cara?-" "Løb! Nu!" råbte jeg. De styrtede ud og jeg lukkede så døren efter dem. Jeg prøvede flere besværgelser for at stoppe det, men det hjalp ikke!
Harry's synsvinkel:
"Luke, din klovn! Når man beder dig om at ligge dukken, så skal den altså blive liggende!" råbte jeg surt.
"Undskyld, men det plejer altså ikke at ske!" forsvarede han. Døren gik op og et vindblæs suste igennem os.
Cara sad på knæ med ryggen til os inde i midten af rummet. "Cara! Er du okay?" Jeg tog fat rundt om hende og holdt hende tæt ind til mig. "Ja, jeg er okay..." Svarede hun pustende.
"Luke, kan du nu forstå hvorfor du ikke må tage mine ting?" Han nikkede undskyldende.
Cara's synsvinkel:
"Hvad var der med den dukke?" spurgte Harry chokeret. "Dukken er skabt til at gøre det folk frygter mest. Luke's største frygt for smerte er, hvis noget eksploderer... Han læste op, hans frygt..."
Jeg rejste mig op og tog dukken op fra gulvet. "Luke, din klovn!" Vrissede Harry og gik truende hen imod ham. "Harry, stop!" sagde jeg. "Du skulle absolut læse det fra dukken op!" fortsatte han.
"Hold nu op..." Prøvede jeg igen. "Hvad er der galt med dig?!" "HOLD OP, HARRY!" udbrød og fik det hele til at rumle. "Kald aldrig Luke en klovn! Han vidste det ikke..." vrissede jeg og knyttede næverne og dermed strammede grebet om dukken.
"Men han hørte ikke efter!" Jeg gik hen foran Harry. "Gå væk fra drengen, så skal jeg forklare hvem der er en klovn!" prøvede jeg igen.
Han trådt et par skridt bag ud. "Han gjorde en fejl, men han er også et menneske og mennesker laver fejl! Selv berømtheder..." Han kunne se på mig at jeg hentydede til ham.
"Kom så..." sagde jeg stille til Harry og trak ham med.
•••
"Erhm, Harry?" Han kiggede afventende på mig. "Louis og jeg har en mistanke om dig... Det er dig der har fået mine dæmoner til at forsvinde, og det er ikke menneskeligt muligt... Vi tror du er fortryllet."
YOU ARE READING
Demons (1D)
FanfictionCara Collins er ikke helt normal ifølge andre... Hun har en speciel 'evne' som ingen andre har. Cara bliver besat og plaget af dæmoner, og hun er derfor ikke så social. Men måske går det over?