Ana ;
"NAD! JANGAN LANGGAR AKU NAD!!!!", tangan aku terkapai-kapai hendak memberhentikan momentum kawan aku yang terlebih gula tu. Semakin lama, dia semakin dekat. "Aduh!" Dia terjatuh atas aku dan bila aku cuba menolaknya, kami jatuh berguling bersama-sama ibarat babak dalam filem romantis Hindi terus ke pintu gerbang. "Aduh,aduh,aduh!", dia mengadoi. Macamlah sakit sangat. Aku bingkas bangun. Waktu itu, aku tengok semua mata tertumpu pada kami. Ada yang ketawa,ada yang tutp mulut, ada yang terkejut. Bermacam-macam reaksi.Aduh, lagi sakit malu aku! Dia ni pon satu, kalau nak jatuh,janganlah libatkan aku. Aku hulurkan tangan untuk tolong dia bangun. Dia pun menggosok belakang bajunya, bukan main drama lagi.Dalam pada aku memerhati kaum Adam yang sibuk meggelakkan kami tadi, mataku tertumpu pada sepasang mata sayup yang juga tersenyum pada kami. "Eh, bukan dia ke yang langgar aku tadi? Main gelak-gelak pula. "
Dengan perasaan malu yang menebal, aku cepat-cepat tarik tangan Nad untuk menjauhi orang ramai. Kalau tidak boleh viral aku. Kami bejumpa dengan ibunya yang tersenyum lebar, "lahhh, kan dah 'accident'". Dari bawah bukit, aku nampak ibu aku yang menjeling tajam. Aku tahu dia malu,tapi dah takdir. Aku pun menjling Nad, dia sengih bak kerang busuk. Kami pun bersembang riuh jauh dari tetamu lain. Bersyukur aku dapat jumpa dia, kalau tidak menepulah aku!
Faris ;
"Der, aku tengok lama dia pandang kau tadi. Duk tenunggg je. Orang tua-tua kata 'dari mata turun ke hati'", dengan gaya-gaya badannya, dia mengaksikan babak itu. Lakonan dia disambut gelak tawa rakan sekerja lain. Faris tersipu malu sebelum membalas, "taklah, dia mengelamun kot."
"Mengelamun cinta? Dari sinar mata yang bergelora. Aduh,sakitnya panahan cinta!", sakan dia berlakon sakit dada seakan-akan dadanya benar-benar sakit sambil menyanyi lagu BPR mengejek Faris.
"Ada-ada sahajalah kau ni!", Faris membalas hambar. Mana taknya, diejek kaw kaw oleh kawan sendiri. Malu dia! Lebih malu dari perempuan yang jatuh berguling tadi. Tambahan lagi, Adam tidak berhenti di situ, dia malah menyanyi karaoke lagu itu.Bila difikirkan ada betulnya kata Adam itu. Perempuan itu memandangnya lama, seolah mereka pernah kenal, lebih tepat lagi seperti dia tidak puas hati dengannya. Tapi, apa salah dia? Faris termanggu.
"Ha, Faris, menung apa tu?", sergah Tuan Zul.
YOU ARE READING
Ku Tunggu Cintamu
Romansa"Tiap hari aku berdoa agar kita dipertemukan. Demi Allah tidak pernah aku mengkhianati cintamu. Walaupun sebelum aku mengenalimu, aku telah mencintaimu. Datanglah padaku kasih. Aku berjanji akan menjagamu. " , kedua-dua mereka merintih agar bisikan...