DMA 2

1K 35 4
                                    


Hana pergi ke ruang tamu selepas breakfast dan terus membuka tv."arhggggggggggg" jerit hana. "Woi ko dah kenapa,sawan ke ko dik"kata Dayyan yang baru sahaja keluar dari dapur. "Abang2 cuba tengok tu oh gosh hensem nya jimin"kata hana yang terlampau teruja tu.

"kau ni dik ,kut ye pon nak tengok tak payah lah nak jerit macam monyet berayon kat luar tu"sindir Dayyan.terus Hana muncungkan mulut dan membaling batal ke arah Dayyan.Dayyan sempat mengelak dan bantal tu terus kena ke muka baba yang entah dari mana muncul.

"Hahahahahahaha,tak kena"kata Dayyan yang tak perasan babanya yang berada di belakangnya. Hana sudah terlopong di situ. Dayyan membuat muka pelik kerana Hana selalunya akan mengejar Dayyan sampai satu rumah . Tapi kali ni dia membuat muka yang terkejut seperti orang yang baru lepas nampak hantu.

Hantu!? Terus meremang satu badan Dayyan. Dayyan merasakan seseorang sedang memerhatikannya dari belakang . Dayyan dengan perlahan menoleh ke belakang dan melihat baba nya yang sudah naik hantu di belakangnya.

Baba nya dengan muka merah2 menahan marah terus menjerit nama mereka berdua"NAURA , DAYYAN " jerit baba nya sampai bergegar satu rumah , umi yang basuh pinggan pun terkejut. Hana dan Dayyan yang kaku di situ terus berlari ke luar rumah. Bts performace yang disiarkan di tv yang terbuka tidak dihiraukan dan terus berlalu pergi kerana takut dimarahi oleh baba nya itu.

*****

'Fuh' termengah-mengah Hana dengan Dayyan di luar rumah."ni se..mua...ko ..pu..nya pa..sal"kata Hana yang penat berlari tadi. "Eh! Salah aku pulak,ko lah punya pasal,sape suruh baling bantal sampai kena baba"jawap Dayyan."mana lah aku perasan, tau2 aku baling baba dah ada belakang ko".

mereka duduk di atas kerusi yang berada di taman mini itu. "We Naura,nanti teman aku pergi mall".

"kau nak buat apa"kata hana.

"Nak berenang kat sana"usik Dayyan dekat adiknya.

"ha-ha not funny okey".jawap hana."aku pergi sana nak beli barang lah,aduyai ko ni"kata Dayyan.

Hana meletakkan jari di dagu seperti orang yang sedang berfikir."okey lah,daripada Hana duduk rumah tak buat apa baik ikut abang".

"okey cun,pukul 5 nanti dah siap okey,kalau tak siap lagi tinggal".

"Ye lah".hana terus masuk ke dalam rumah dan meninggal kan abang nya yang berada di luar.


*****

Tiba mereka di mall. " abang2 tu kat sana ada parkir" kata hana yang berada di sebelah Dayyan."ye sabar lah". Setibanya mereka di parkir itu. Hana dan Dayyan terlopong tengok kancil yang bewarna pink yang elok terparkir di situ.maklumlah kereta sebelah kancil tu besar ,tu sebab tak nampak kereta kancil tu"tak guna punya kancil,asal lah kecik sangat ko ni.lain kali makan banyak sikit baru nampak besar sikit"marah hana.

'Haih adik aku sorang ni,aku yang bawak kereta dia pulak yang melebih'

omel Dayyan di dalam hati sambil melihat adik nya yang masih menyumpah serana kereta kancil yang tidak bersalah itu.Dayyan terus memandu dan terus mencari parkir di tempat lain.Dayyan memarkir kereta yang dinaiki nya di sebelah satu kereta audi yang bewarna putih itu.mereka terus keluar dari kereta dan menuju ke destinasi yang ingin dituju

*****

"We ko nak pergi mana"hana memulakan percakapan antara mereka.

"aku nak gi shopping lah".

"biar betul kau ni, shopping?,kau ni macam perempuan lah"kata hana.siapa tak kenal abang nya yang suka memborong ni,kalau boleh satu mall nak beli. Dayyan hanya pekak kan telinga sahaja apabila Hana berkata begitu.mereka masuk ke brands outlet tapi hanya Dayyan sahaja yang masuk, Hana ingin pergi ke tempat lain.

DIA MILIK AKU Where stories live. Discover now