DMA 33

345 19 0
                                    

"Imergenasi aku je kut." Kata Rayyan perlahan.

Pin pin

Bunyi kereta honda di hadapannya membuatkan dia terperanjat dan terpelanting karipap yang di makannya.

Kereta itu membuka cermin dan terlihatlah muka bakal abang ipar. Eh, maksud aku abang Hana iaitu Dayyan.

"Woi! kau ada nampak Hana tak?" Soalnya pada aku. Berkedip kedip mata aku melihat karipap yang jatuh itu. 

"Karipap aku ,huhu." Kata aku membuat memek muka sedih.

Dayyan melihat Rayyan pelik.

"Kau dah kenapa? Dah masuk kereta." Arah Dayyan. Aku masih berdiri tiang di situ. Bukan balik papa ambil ke? Kata hati aku.

"Ayah kau busy sama dengan mak kau. Driver kau tu pun tak ada sebab ikut ayah kau pergi melaka . So, kau balik hari ini dengan aku." Katanya.

Tahu-tahu sahaja apa yang difikirkan olehnya.

Aku membuka pintu dan duduk di seat hadapan. Memandangkan seat belakang ialah tempat VVIP bagi Hana.

"Kau ada nampak adik aku?" Soal Dayyan.

"Aku nampak masa dalam kelas je. Dia ada kata nak pergi tandas. So, aku dengan member aku cau lah dulu." Terang aku sambil membetulkan aircone dan buat macam kereta sendiri.

15 minit kami berdua menunggu kehadiran tuan puteri, tetapi masih lagi tidak hadir. Aku melihat pintu pagar jikalau ada kelibat Hana tetapi masih lagi tidak muncul.

"Aduh Hana ni. Mana dia? Dia dah buang masa rehat aku tahu tak?" Marah Dayyan di sebelah aku. Aku hanya mengangkat bahu.

"Kejap!" Jerit Rayyan tiba-tiba di dalam kereta. Dayyan memandang aku pelik. Aku menekup mulut ku sendiri.

No! Tak mungkin! Tak kan lah!

"Entah-entah dia kena culik dengan Hantu botol tak?" Kata aku membuatkan Dayyan pantas memukul kepala aku.

"Aduh sakitlah." Aku mengaduh kerana sakit di kepala ku.

"Kau memang nak aku sumbat kasut dalam mulut kau ke? Mulut tak ada insyuran."

"Abang dengan adik sama je perangai." Aku mengomel perlahan.

"Apa kau cakap?"

"Tak ada apalah. Btw, biarlah aku masuk sekolah dulu. Nak tengok Hana kalau kut-kut pengsan kat dalam."

"Ha! Baguslah, nanti kata kat dia 'dah tak ingat rumah ke?" Kata Dayyan. Aku hanya mengangguk dan lantas keluar dari perut kereta.

Sedang aku berjalan, kaki aku terpijak sehelai handkerchief berwarna putih. Aku kenal sangat handkerchief ini.

Ini handkerchief aku. Kenapa ada disini.

Aku memandang sekeliling jika ada kelibat Hana. Tapi hampa, Hana masih lagi tidak kelihatan. Aku kembali ke kereta honda milik Dayyan.

Dayyan memandang aku pelik apabila aku masuk ke dalam perut kereta kembali. Dia juga mengerutkan dahinya apabila melihat muka aku yang terlebih cuak plus panik.

"Kau kenapa? Ada hantu ke kat luar tu."

"Hana kena culik."

"Nampaknya kau betul-betul nak makan kasut aku."

"Aku tak main-mainlah." Aku menceritakan dari mula sampai habis apa yang terjadi.

"What the cekodok!!. Kau tak tipu akukan." Kata Dayyan menunjukkan muka terkejut beruknya.

Serius hodoh gila.

"Aku tak tipu. Lagi satu, kau jangan tunjuk muka macam itu. Aku rasa macam nak lempang je muka kau."kata Rayyan.

"Patutlah dia lambat keluar. Kalau macam itu kita balik dululah. Kita bincang dengan family aku."

"Tak nak hantar aku balik rumah ke?"

"Rumah kau dekat, tak apa."

"Jauhlah, akukan duduk lorong sebelah."

"Tak payah nak mengada-ngada. Aku selalu nampak kau hantar anak dara orang balik rumah. Tak ada pula kau merungut." Kata-kata Dayyan membuatkan aku tersengih.

TBC.

________________________________

NEXT:DMA 34

"Kalau kau nak Hana selamat. Datang kat taman sekarang..."-WAFIY

#####💛

Apa dah jadi ni😱? Apa yang berlaku?😰 Kalau nak tahu, nantikan DMA 34 dari aliaaaaxjimin dan jangan lupa vote, share dan comment di bawah👇💕.

Thanks sbb support cerita author💦

DIA MILIK AKU Where stories live. Discover now