DMA 1

1.5K 55 8
                                    

      

    Aku terjaga dari tidur ku. Dengan malasnya aku bangun dan terus pergi ke bathroom ,selesai mandi dan pakai baju aku terus solat subuh. Selasai aku menunaikan solat, aku terus pergi ke dapur untuk breakfast.

'Sedapnya bau nasi goreng'

    Aku mengintai seseorang yang sedang memasak dari tepi dinding. Dan tanpa aku berlengahkan masa aku terus...

   "Bahhhh"sergah aku dari belakang. Dan tak semana mana umi aku melatah."oh nasi terbang ke langit" terus umi aku mencampakkan sudip yang dia pegang ke arah ku. "Aduh,sakit lah umi."

   "siapa suruh kamu sergah umi,haa itu makan nya,orang pagi-pagi makan nasi, ni kamu pulak yang makan kuali"marah umi terhadap ku.

"hihi saja je nak kacau umi,pagi pagi mesti lah kena ceria,kan umi".

"Kalau nak ceria pun,jangan lah sergah dari belakang,kalau umi ada heart attack macam mana"kata umi.

"Alah umi ni , tak baik tau cakap macam tu"kata pula aku.

  "hahahaha padan muka,sape suruh kacau umi kan dah kena ceramah free awal pagi ni"celah seseorang daripada belakang kami.aku menjeling dia tajam .oh ye sebelum aku terlupa,orang yang aku sergah tadi ialah umi aku atau nama sebenarnya maimunah,orang semua panggil dia maimun sebab entah lah sbb kenapa hehe. Umi aku ni garang tau kalau  kau tak buat kerja rumah , confirm dapat ceramah free.

   "kamu kata umi buat ceramah free,meh sini umi panjangkan lagi ceramah ni"marah umi kepada dia."tak ada lah umi,eh! Umi nasi goreng hangit"dalih dia daripada kena marah."ya Allah nasi goreng aku".aku hanya gelak sahaja melihat mereka.

    Okey,yang tadi tu abang aku,nama dia Muhamad Akif Dayyan. Dia ni suka mengusik jugak macam aku,nak dikatakan caring ,emmmm,yup dia carring sangat. Dan aku lebih selesa melepaskan segala masalah aku dekat abang aku.boleh dikatan abang yang best forever lah.

"apa yang kecoh sangat ni ,dari atas saya boleh dengar".

"awak tengok lah anak anak awak ni,asyik mengusik saya je" jawap umi.

"Alah awak ni dulu masa kita muda muda awak jugak yang suka mengusik jugak kan,sebab tu lah sampai terbawak bawak kat anak kita".aku dan Dayyan tergelak .

    Dan yang ni pulak baba aku Muhammad Azmi. Baba aku ni kalau marah jangan lah buat main main...' So creepy'. Tapi walaupun baba aku marah dia tetap handsome hehe.

Alamak! Lupa pulak nak introduce aku.meh aku mula kan. Nama aku Nur Hana Naura yang bermaksud cahaya kebahagiaan dan rezeki tanpa kepayahan.

(maafkn author ye Hana klu salah maksud huhu..)

    Amacam sedap tak nama aku hahaha,keluarga aku panggil aku Naura tapi kawan kawan aku panggil aku Hana. Macam yang aku cakap dekat atas tadi aku ni jenis suka mengusik orang.

    pernah lah jugak aku mengusik orang tu sampai menangis hahahaha.umur aku 17 tahun. Tahun ini aku periksa besar iaitu SPM.

  
    Harap otak aku ni tak pecah lah tahun ni. Lagi satu aku ni seorang kpoppers,mesti nak tahu kan siapa yang telah mencuri hati aku ni kan ,aceh wah. Aku mesti lah aku suka jimin dari group BTS omgggggg..oppa saranghaeyo..hahaha dah lah aku malas nak cerita banyak pasal aku ni..

Okey , balik kepada cerita

    Umi meletakkan nasi goreng yang dimasak ke atas meja.kami mula menjamu selera.suasan di situ senyap ,hanya sudu dan garfu sahaja yg berbunyi ."ha! Kamu Naura. Dah siap kan barang sekolah ke belum, lagi beberapa hari je nak buka sekolah ni"kata umi kepada ku.

   "Dah umi,semua dah siap, tak ade pun yang tinggal" jawap ku."eleh semua siap,nanti jadi macam tahun lepas,stokin hilang lah ,baju lupa nak gosok lah apelah pastu susah kan orang"celah dayyan .

"Mana ada, Memandai je dia ni,"marah Hana pada abangnya itu."dah2 makan , tak elok gaduh depan rezeki ni"tegur baba.terus kami berdua diam.. suasana di situ mula senyap semula.





TBC
_________________________________________

Sorry guys klu cerita ni boring dan pendek..nnti kan ep seterus nya jgn lupa vote, comment & share my story " DIA MILIK AKU".

DIA MILIK AKU Where stories live. Discover now