DMA 21

406 24 0
                                    

Hi guys, long time no see hahaha. Sekian lama author menempuh PT3 akhirnya hbis juga😥. Harap dpt result ok lh😌 huhu.

Ok lah author akan mula blik hantar cerita ni smpai lah tamat. Macam biasa, setiap hari sabtu atau ahad author akn hantar🖒.

Please enjoy it. 😘

Oh btw kalau ada typo sila abaikan ye👌
________________________________________

Sabtu telah pun tiba. Hari ini ialah hari lahir seorang insan yang bernama Wafiy Hafiz. Jadi aku kenalah datang kalau orang dah menjemput.

Lagi-lagi aku dengar yang rumah dia besar. Haha tengoklah nanti aku tawaf satu rumah dia kut-kut jumpa harta karun ke?

"We aku nak ikut" kata Dayyan yang cuba memujuk ku. Aku mengeluh buat kesekian kalinya. Dayyan dan aku berada di dalam kereta dan betul-betul di hadapan rumah Wafiy.

"Kau ni kenapa? Pergilah lepak dengan member kau. Tak payahlah ikut aku. kacau daun je." Kata Hana.

"Alah member aku semua busy aku je sekarang ni free. Kau tak kesian ke dekat abang kau ni keseorangan dekat rumah?"

"Tak pun. Lagi pun kau bukan keseorangan. Umi dan baba kan ada"

"Alah kau ni. Kau tak nak bawa aku mesti nak pergi date dengan someone kan."

"Ya Allah kau ni, aku nak pergi birthday party kawan aku je. Dahlah aku keluar dulu." Hana keluar dari kereta milik abangnya dan dia mengetuk tingkap cermin kereta itu. Dayyan membukanya.

"Nanti kalau aku nak balik aku call kau tahu. Jangan tak angkat pula." kata Hana memperingatkan abangnya.

"Tak nak. Baliklah sendiri, ada kaki kan." Dayyan menutup tingkap kereta itu dan terus meninggalkan Hana di situ.

"Woi kau fikir dekat ke aku nak jalan kaki. JAUH TAHU TAK!" Jerit Hana menyebabkan anjing milik jiran Wafiy menyalak ke arah ku. I'm so sorry anjing. Saya bukan sengaja nak menganggu huhu.

Tak guna punya abang, siap kau balik nanti. Hana mengeluh, Hana mula menapak ke dalam rumah besar yang megah itu. Nak tekan loceng? Tak payah pintu pagar rumah dia ni memang dah terbuka pun jadi aku masuk je lah sebagai tetamu.

"Eh! Hana bila sampai." Tegur seseorang ke arahnya. Aku memandangnya.

"Hai wafiy" aku melambaikan tangganku dan tersenyum ke arahnya.

"Jomlah masuk. Kawan-kawan kau semua ada."kata Wafiy.

"Rayyan pon ada sekali ke?" Soalku. Kau dah kenapa tanya pasal si Rayyan ni Hana oi. Aku mengelengkan perlahan. Wafiy memandang ku pelik.

"Kau kenapa?" Soal Wafiy.

"Tak ada apa-apa. Eh jom lah kita masuk dalam. Kawan-kawan kita dah tunggu tu." Kata Hana. Haha macam aku pulak yang tuan rumah. Wafiy tergelak melihat gelagat aku.

Skip..

Dari jauh lagi aku dah nampak Arifah, Mira dan...Rayyan bersama-sama dengan rakannya. Aku pergi ke Arifah dan Mira yang duduk di satu meja bersebelahan dengan kolam air pancut.

"Hana awal sampai." Kata Arifah dengan mulut penuh.

"Abang aku tu lah mengada-ngada dalam kereta nak ikut aku"kata ku dan meneguk air milik Mira dengan selambanya. Mira menjeling aku seperti mahu tembus. Aku melihat sekeliling mencari Bella.

Tapi mata aku berhenti apabila melihat Rayyan yang memakan speggeti cabonara dengan menggunakan tangan. Apa punya test lah mamat ni.

Skip.. (author dah x de idea)

Selesai kami menyanyikan lagu happy birthday dan acara memotong kek kami semua mula membuat hal masing-masing. Ada yang berborak sakan. Ada yang makan tak berhenti-henti dan ada juga yang bergurau senda dengan kawan.

Aku meminta diri untuk pergi ke bathroom. Sesudah aku siap membuat apa yang perlu dilaksanakan dalam tandas. Aku keluar dari bathroom. Sedang aku menuju ke rakan ku. Aku sempat menikmati suasana di dalam rumah Wafiy dan tanpa aku sedar aku sampai di sebuah kolam renang di rumah ini.

Aku memberhentikan langkah ku apabila melihat Bella yang berpakaian dress merah berada di hadapan ku.

"Eh Bella! Kenapa aku tak nampak pun kau tadi kat Party?". Soal ku melihat Bella. Bella pula tersenyum sinis memandang ku.

"Kau nak dengar satu cerita pasal aku tak?" Katanya dan tidak membalas pertanyaan ku.

"Cerita apa?"

"I ada suka dengan seorang lelaki ini. Tapi lelaki tu tak nak pun pandang i. I cuba nak dekati dia tetapi dia makin menjauh dari i. So, nak dijadikan cerita lelaki yang i minat itu rapat dengan seorang perempuan dan membuatkan i rasa cemburu yang membuak-buak. So...."dia mengangtunggkan ayatnya.

"So?" Kata ku dengan hati yang ingin tahu.

"So...i think i want to kill her"katanya dengan  senyuman yang tidak boleh di tafsirkan. Aku berasa pelik.

"Siapa perempuan tu?"

Bella datang ke arah ke dengan perlahan dan membisik sesuatu di telinga ku.

"Kau"

Aku? Kenapa aku?


TBC.

__________________________________________

Please vote and share my story🤗

Follow:aliaaaaxjimin

DIA MILIK AKU Where stories live. Discover now