DMA 29

362 19 0
                                    

"So now, what is the first subject kita nak belajar." Kata Bella memandang aku dan Rayyan silir berganti.

"How about add math?" Kata aku memberikan cadangan.

"No no, kita kena belajar sejarah." Cadang pula Rayyan yang duduk di sebelah ku.

"Sejarah aku dah buat banyak latihan. Aku tak nak." Bantah aku kepada Rayyan.

"Itu masalah kaulah. Lagi pun aku tak target A pun add math." Kata Rayyan.

"Disebabkan ko tak target A lah kita kena target A."

"Kau risau aku gagal ke?" Katanya menongkat dagu di atas meja dan tersenyum manis ke arah aku membuatkan aku berasa cair disitu.

Jantung aku sudah berdebar dengan laju secara tiba-tiba.

'Wahai hati bersabarlah. Janganlah kau terperangkap dengan senyuman manis dia itu.' Desis hati aku.

"Pft hahahahah. Asal muka kau merah" Gelak Rayyan dengan kuat.

"Damn it you!" Kata aku dengan geram. Mahu saja aku terajang Rayyan di situ. Rayyan berhenti gelak dan meletakkan tangannya itu di atas kepala aku.

"It's okeylah. Aku takkan gagal. Aku just akan cuba yang terbaik supaya aku tak gagal." Dia mula tersenyum semanis-manisnya ke arah aku. Aku dapat bayangkan ada banyak semut dekat mulut dia.

Muka aku mula memerah kerana malu. Aku mengalihkan pandangan daripada melihat wajahnya yang terlihat begitu kacak apabila tersenyum begitu.

"Ehem ehem."

Kami berdua kembali ke alam reality. Bella memandang kami berdua.

"I'm still single. So sila hormat." Katanya memandang kami berdua yang sedang bermalu-malu kucing disitu.

"Aaaah kitorang bukannya ada apa-apa hubungan pun. Betul tak Rayyan" Kata aku memandang Rayyan dengan senyuman terpaksa. Rayyan tidak memandang aku.

"Let's not talk about this." Katanya. Aku hanya meng-iyakan sahaja.

"So now kita belajar biologi." Kata Bella. Kami semua mula mengeluarkan buku.

Aku memandang kiri dan kanan. Di hati aku terdetik persoalan. Mana Wafiy? Takkan tak nak jumpa aku kut. Haih.

Bella perasan aku melihat kiri dan kanan seperti mencari sesuatu.

"You cari abang Wafiy?" Katanya membuatkan aku terkejut.

"Errr..dia mana? Tak nak belajar sekali ke" Soal aku. Bella tersenyum.

"He doesn't want."kata Bella sambil tangannya menulis.

"Kenapa?" Tanya ku lagi ingin mengorek lagi kenapa dia tidak mahu belajar bersama kitorang. Takkan marah lagi?

"Can you guys stop. SPM nak dekar, so please focus." Marah Rayyan kerana masa belajar dia terganggu oleh kami. Aku mula senyap tidak berkata apa-apa.

Bella tersenyum melihat aku.

*****

"Thanks Bella sebab ajak kitorang datang rumah kau." Kata aku berterima kasih kepadanya. Bella hanya tersenyum.

"Sama-sama. Btw, I tak sangka walaupun you reject abang I tapi you masih ambil kisah pasal dia." Katanya kepada aku.

"Ha? Ouh, mestilah kena ambil kisah. Walaupun aku tak terima dia tak semestinya aku buang dia terus. Dia tetap kawan aku." Kata aku semangat menyampaikan apa yang terbuku di dalam hati aku selama ini.

"I faham. Okeylah Bye. See you tomorrow guys." Katanya melambai ke arah aku dan Rayyan. Aku dan Rayyan pulang berjalan kaki memandangkan tiada siapa yang boleh mengambil mereka pulang.

Bella menutup pintu gate dan masuk kedalam. Tetapi langkahnya terhenti apabila terlihat abangnya yang berada di hadapan pintu.

Bella memandang Wafiy dan berhenti di sebelahnya.

"Nampaknya dia tak benci kau." Kata Bella menepuk bahu Wafiy. Wafiy hanya mengeluh.

"Bella, can you help me?" Kata Wafiy.

"What?"

"Pasal Hana."

TBC.

_____________________________________


Next: DMA 30

"Kau tak rasa ke Bella nampak pelik tadi?" Soal Hana

"Jangan panic lah. Dia takkan kejar kita..." kata Rayyan cuba menenangkan Hana

#####

Apa yang terjadi pada mereka😰.
Kalau nak tahu jawapannya nantikan chapter seterusnya dari aliaaaaxjimin.

Jangan lupa share and vote🤗💕.

DIA MILIK AKU Where stories live. Discover now