"Arhgggg"
Hana menutup matanya.
"Woi!! Kau dah kenapa menjerit?" Soal Dayyan yang memandu. Nasib aku tak terkejut kalau tak dah lama terbabas kereta ni.
"Ada jembalang" Hana menunjuk di seat sebelahnya.
"Ha! Jembalang? Yang aku tengok sekarang ni ada kau dengan Rayyan je. Mana pula datang Jembalangnya tengah hari buta ni." Kata Dayyan
Ya! orang yang berada di sebelahnya ialah Rayyan. Umi baba Naura terpegang tangan Rayyan😢.
Hana memandang Rayyan dari celah-celah jarinya. Dia terlihat Rayyan yang sedang berpeluk tubuh memandang ke arahnya. Okey aku mengaku muka dia memang handsome.
"Kau buat apa kat dalam kereta ni?" Hana menunjuk ke arahnya dengan pandangan yang tajam.
"Aku nak pergi rumah kau lah"
"Buat apa kau nak pergi rumah aku?"
"Aku nak meminang kau"kata Rayyan dengan selamba. Tersembul mata Hana dibuatnya.
"Kau jangan main-main dengan aku. Aku kerat 12 badan kau pastu aku buang dekat luar. Baru kau tahu berapa kejamnya aku ni"
"Chill lah kau ni. I just kidding" kata Rayyan.
Hana melepaskan keluhan lega. Kalau betul apa yang Rayyan cakap tu memang aku jual dia dekat thailand.
"Tapikan apa salahnya kalau kau jadi mr's Hana aku kan" kata Rayyan usik Hana dengan senyuman yang mengoda.
Hana terkedu.
Why sebelum ni aku tak perasan yang muka dia handsome gila oh my gosh. Hana mula cair dengan senyuman lelaki itu. Tetapi Hana cuba kentalkan Hatinya agar tidak tergoda dengan jejaka di sebelahnya.
Mereka bertentangan mata dengan lama. Dengupan jantungnya mulai laju. Perasaan apakah ini? Rayyan please berhenti pandang aku.
Hana melihat tepat ke arah mata Rayyan yang berwarna coklat itu. Ah tak payahlah nak puji dia lebih sangat yang aku tahu dia ni perfect sangat.
Asal aku baru perasan yang Hana ni comel ye. Muka yang flawles dengan mata yang berwarna coklat. Sungguh cantik ciptaan mu ya Allah.
"Ehem ehem" Dayyan tersenyum memandang ke arah mereka melalui cermin pandang belakang.
Mereka yang tersedar terus mengalihkan pandangan masing-masing ke luar tingkap. Hana mula terasa pipinya berbahang.
Mereka mula senyap sampai lah tiba di rumah Hana. Setibanya di rumah, Hana laju keluar dari kereta dan terus menuju ke dalam rumah.
Belum sempat Hana ingin memulas tombol pintu. Pintu itu telah di buka oleh Puan maimunah.
"Ha dah balik dah anak umi" senyum Puan Maimunah pada anaknya.
"Ya umi" Hana membalas senyuman itu.
"Mana Rayyan?" Soal Puan Maimunah.
"Entah dia" jawap Hana malas.
"Assalammualaikum aunty" kata Rayyan yang berada di belakangnya. Dia menyalam tangan uminya dan berdiri di sebelah aku.
Ish! mamat ni terkejut aku
Hana menjelingnya lalu melangkah masuk ke dalam rumah dan berlalu masuk ke dalam bilik.
"Waalaikumusalam ash. Kenapa dengan Naura tu?"
Rayyan hanya mengangkat bahu tanda tidak tahu.
"Tak apa lah. Eh! Masuklah papa mama kamu ada dekat dalam"
YOU ARE READING
DIA MILIK AKU
Random[COMPLETE] Semua ini bukan hanya kebetulan. Aku tahu ini semua hanya kerana perasaan aku sahaja. Perasaan? Atau DIA telah tetapkan jodoh aku dengannya? "tak guna punya jembalang,habis basah baju aku....."marah Hana "sorry sikit eh aku rasa kau yan...