Form 4"Bie..!" Kata Bella merengek
"Yes! Sayang?"soal Rayyan
"You sayang i tak?"
"Ofcourse lah i sayang you. Ni kenapa tiba-tiba kata macam ni?"
"Tak adalah saja je. I cuma nakkan kepastian yang bie cuma sayangkan i seorang sahaja dan tak ada orang lain."
"Sayang percayalah yang dalam hati ni tak ada siapa pun kecuali sayang seorang sahaja."
"Ni yang buat i lagi sayang kat you ni"
Mereka ketawa bersama.
*****
Rayyan, Amar dan syed lepak di sebuah taman dan duduk di sebuah pondok di situ.
Ring ring
Telefon bimbit milik Amar berbunyi menandakan untuk di angkat.
"Hi, darling. Nak jumpa ,okey see you."
Amar menamatkan panggilan."Member dah ada awek lupa kita dekat sini ya" kata Rayyan.
"Biasalah member dah bahagiakan"kata syed pula.
"Eh Amar asal kau tak kasi kitorang jumpa dengan awek kau?" Soal Rayyan.
"Haah. Tengok gambar pun tak kasi."kata Syed
"Aku bukannya tak nak kasi tapi awek aku tu lah dia kata tunggu masa yang sesuai baru boleh jumpa. Sekarang ni dia tak bersedia lagi. Lagi satu awek Rayyan pun tak nak jumpa kita juga asal?." Jawap Amar panjang lebar.
"Entah dia. Dia kata tak nak"
"Tu je dia cakap?" Soal Syed. Rayyan hanya mengangguk kecil.
"Asal aku rasa awek korang tu macam orang yang sama eh?" Soal Syed lagi.
"Ish apa kau merepek ni" marah Rayyan.
"Betul tu. Benda tu takkan terjadi. Aku jamin" Kata Amar pula.
"Lek lah tak payah nak emo sangat. Aku rasa je sebab awek korang ni tak nak jumpa kita lansung. Firasat aku mengatakan yang awek korang ni macam orang yang sama."
"Takkan lah awek aku nak buat macam tu. Dia pernah cakap dekat aku yang dia sayang aku seorang je. Tak ada yang lain." Kata Rayyan cuba tidak berfikiran negative.
"Rayyan, perempuan ni depan je cakap lain tapi belakang kita dia buat lain. Tapi percaya lah kalau dia sayang kau di sebabkan rupa dan harta. Baik kau tinggalkan dia je lah Rayyan." Kata Syed.
Rayyan senyap begitu juga Amar. Mereka berfikiran positive agar orang yang mereka cintai bukannya orang yang sama.
*****
Pada hari ahad, syed berjoging berseorangan di taman. Dia kepenatan lalu duduk di satu pondok disitu. Tiba-tiba seorang gadis seperti sebaya dengannya keluar dari kereta aplhat putih dan menuju ke pondok yang diduduki olehnya.
YOU ARE READING
DIA MILIK AKU
De Todo[COMPLETE] Semua ini bukan hanya kebetulan. Aku tahu ini semua hanya kerana perasaan aku sahaja. Perasaan? Atau DIA telah tetapkan jodoh aku dengannya? "tak guna punya jembalang,habis basah baju aku....."marah Hana "sorry sikit eh aku rasa kau yan...