DMA 34

335 21 1
                                    

"Ha! Biar betul apa yang kamu berdua cakap ni." Kata Puan Maimunah sedikit kuat. Puan Maimunah mengusap dadanya risau apabila anak bongsunya.

"Yan tak tahu betul ke tak. Rayyan yang bagi tahu Yan yang Hana kena culik." Kata Dayyan yang duduk di sebelah aku.

"Betul. Saya yang nampak sendiri Hana dalam kereta itu." Kata aku.

"Kita kena tunggu baba kamu balik. Sebab baba kamu tak bawa fon jadi kita tak boleh nak bagi tahu dia. Lepas itu, kita tunggu Naura balik. Kut-kut yang Rayyan tengok salah orang." Cadang Puan Maimunah. Mereka semua hanya mengangguk.

"Kalau macam itu. Rayyan balik dululah. Nanti kalau ada apa-apa info Rayyan inform dekat Dayyan." Kata aku dan meminta diri untuk pulang ke rumah.

"Rayyan. Tolong bagi tahu kawan-kawan Naura, kalau Naura ada di rumah mereka." Kata Puan Maimunah pada aku. Aku hanya mengangukkan kepala dan meninggalkan rumah milik keluarga Hana.

"Hey kid. Kau tak nak aku hantarkan kau balik ke? Mak aku suruh hantar kau balik." Kata Dayyan kepada aku.

"Heh! Tak payah. Aku tahu kau malas."

"Ha tahu pun. Dah bla."katanya menghalau aku.

Ceh, dua beradik ni memang sama je perangai.

*****

Selesai aku membersihkan diri dan menunaikan solat. Aku mengambil fon dan baring di atas katil.

Aku melihat banyak notifation masuk dari fon aku. Aku membuka whatsapp. Ceh, group class je yang kecoh.

Aku letak kembali fon aku di atas katil dan aku memejamkan mata.

Betul ke apa yang aku nampak tadi. Haih,Hana mana kau.

Itu yang terfikir di fikiran aku.

Sedang aku melayan perasaan. Baru aku teringat pesanan puan Maimunah menyuruh aku untuk chat rakan Hana.

Aku membuka aplikasi whatsapp kembali. Memandangkan aku ni jenis malas nak chat seorang demi seorang. Aku mencadangkan untuk membuat group kenalan aku sendiri.

Operasi Mencari Hana😱

Syed
Group apakah ini?

Arifah
Asal nama group operasi mencari Hana.

Mira
Kenapa dengan Hana

Amar
Ku fikirkan group study. Baru nak semangat mencari ilmu.

Syed
Eleh selama ni kau pernah ada ke semangat nak belajar.

Amar
Have you ever seen kuali terbang before.

Syed
Okey2 sorry.

Mira
😂

You
Korang Hana kena culik.

Arifah
Kau ni biar betul

Mira
What!! The fish man!!

Amar
Cakap jelah yang kau rindu Hana.

Syed
Sebab tu dia cakap Hana kena culik padahal rindu nak cari gaduh dengan Hana lah tu.

You
Aku tak tipulah. Aku yang nampak depan mata aku sendiri.

Mira
Kau ni biar betul

Syed
Habis macam mana

Arifah
Mak bapa dia tahu ke tak

You
Tahu,
Itu yang aku buat group ni. Manalah tahu Hana ada dengan korang ke. Aku takut aku tersalah pamdang je tadi.

Suasan group itu mula kecoh. Aku hanya berdiam membaca setiap chat yang masuk.

Tiba-tiba ada satu notifation masuk daripada Wafiy. Aku membuka dan membacanya.

Wafiy
Kalau kau nak Hana selamat. Datang kat taman sekarang dengan semua member-member kau.

You
Apa maksud kau?

Wafiy terus last seen apabila membaca chat aku.

Kurang kasih sayang punya budak. Bagi aku bluetick je. Kau tahu tak bluetick tu perkara yang sangat menyakitkan hati!

TBC.

_____________________________________

NEXT: DMA 35

"Kau risau pasal Hana ke?" -SYED.

"Yes!"-RAYYAN.

######💚

Nantikan next chapter dia milik aku untuk mengetahui kisah yang selanjutnya.

Followlah aliaaaaxjimin, voting, share and comment jika cerita ni menarik bagi semua readers💕.

DIA MILIK AKU Where stories live. Discover now